جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    آیا خانم ها باید مکمل مصرف کنند؟

    دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 08:21 بازدید: 17 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    آیا خانم ها باید مکمل مصرف کنند؟

    آیا خانم‌ها باید مکمل مصرف کنند؟

    زن‌ها به مواد مغذی خاصی نیاز دارند که در طول زندگی‌شان تغییر می‌کند. برای مثال، نوجوان‌ها نسبت به زن‌های یائسه نیازهای غذایی متفاوتی دارند و زن‌های باردار و شیرده به مقدار بیشتری از مواد مغذی نسبت به زن‌های غیر باردار نیاز دارند. جدای از این، نیاز به مواد قوی ممکن است بسته به سلامت کلی و سبک زندگی متفاوت باشد و حتی تغییر کند. در ادامه همراه من باشید تا بررسی کنیم آیا خانم‌ها باید مکمل مصرف کنند؟

    اگرچه مصرف مکمل ویتامین برای همه زن‌ها ضروری نیست، اما بعضی از آنها ممکن است برای رسیدن به میزان مصرف توصیه شده نیاز به مکمل داشته باشند. این مقاله به بررسی ویتامین‌های زن‌ها، از جمله منابع ویتامین، نیازهای غذایی، و اینکه چرا بعضی از زن‌ها ممکن است از مکمل‌ها سود ببرند، می‌پردازد.

    ویتامین‌ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در آب از هشت ویتامین B تشکیل شده‌: B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (فولات)، و B12 (کوبالامین) و همچنین ویتامین C.

    ویتامین‌های A، D، E و K جزء ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شوند. ویتامین‌های محلول در آب به راحتی در بدن ذخیره نمی‌شوند و باید به طور مداوم از طریق رژیم غذایی تامین شوند. ویتامین‌های محلول در چربی در بافت‌های بدن ذخیره می‌شوند و برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شوند.

    زن‌ها و نوجوان‌ها بسته به سن و وضعیت سلامتی نیازهای روزانه ویتامینی متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که زن‌های سیگاری به ۳۵ میلی‌گرم ویتامین C اضافی در روز نیاز دارند. همچنین، زن‌های باردار و شیرده زیر ۱۹ سال به ۵ میلی‌گرم کمتر ویتامین C در روز نسبت به زنان باردار و شیرده ۱۹ سال یا بیشتر نیاز دارند.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از مو

    عملکرد ویتامین در زنان

    هم ویتامین‌های محلول در آب و هم ویتامین‌های محلول در چربی برای فرآیندهای حیاتی بدن مورد نیاز هستند و حتماً باید مصرف شوند، به همین دلیل کمبود ویتامین می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سلامتی شود.

    عملکرد ویتامین‌های محلول در آب

    ویتامین‌های محلول در آب نقش‌های مهمی در بدن شما دارند. ویتامین‌های B شاید بیشتر به دلیل نقش‌شان در تولید انرژی شناخته شده باشند، در حالی که ویتامین C بیشتر به دلیل نقشش در عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است. با این حال، این مواد مغذی در بسیاری از فرآیندهای حیاتی دیگر هم دخیل هستند.

    • B1: این ویتامین به تبدیل مواد مغذی به انرژی کمک می‌کند و برای عملکرد مناسب سلولی مورد نیاز است. زنان باردار، زنانی که داروهای ادرارآور طولانی مدت مصرف می‌کنند و زنانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته‌اند، در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامین هستند.
    • B2: ریبوفلاوین برای تولید انرژی و رشد و توسعه مورد نیاز است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. زنان باردار و شیرده، زنان مبتلا به اختلالات خوردن و زنان مسن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمبود B2 هستند.
    • B3: این ویتامین برای عملکرد سیستم عصبی، تولید انرژی و واکنش‌های آنزیمی ضروری است. کمبود نیاسین در ایالات متحده نادر است، اما زنانی که کمبود مصرف غذاهای غنی از نیاسین دارند ممکن است در معرض خطر باشند.
    • B5: اسید پانتوتنیک پیش ساز کوآنزیم A است که برای فرآیندهای ضروری مختلف مانند تولید هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی مورد نیاز است. کمبود B5 بسیار نادر است.
    • B6: پیریدوکسین برای متابولیسم درشت مغذی‌ها، عملکرد سیستم ایمنی و تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مهم است. برخی از جمعیت‌ها، مانند زنان مبتلا به چاقی و بیماری‌های خودایمنی، بیشتر احتمال دارد سطح B6 پایینی داشته باشند.
    • B7: بیوتین نقش کلیدی در تولید انرژی و تنظیم استرس اکسیداتیو دارد. زنان باردار، کسانی که بیش از حد از الکل استفاده می‌کنند، و زنانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که سطح بیوتین پایینی داشته باشند.
    • B9: فولات برای تولید DNA، RNA، گلبول‌های قرمز، پروتئین‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی مورد نیاز است. کمبودش می‌تواند ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی، شرایط سوء جذب، تداخلات دارویی، بارداری، وابستگی به الکل و موارد دیگر باشد.
    • B12: برای عملکرد عصبی و تولید گلبول‌های قرمز و DNA ضروری است. کمبودش می‌تواند ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی یا شرایط پزشکی، از جمله بیماری‌های خودایمنی و سوء جذب باشد.
    • ویتامین C: ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و در عملکرد سیستم ایمنی و تولید کلاژن و انتقال‌دهنده‌های عصبی نقش دارد. سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد الکل خطر کمبود ویتامین C را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که کولین یک ماده مغذی محلول در آب است که اغلب به دلیل عملکردهای مشابه در بدن با ویتامین‌های B گروه‌بندی می‌شود. با این حال، کولین یک ویتامین نیست و به هر دو شکل محلول در چربی و آب در رژیم غذایی یافت می‌شود. این ماده مغذی نقش مهمی در رشد مغز، متابولیسم، سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی و غیره دارد. نیاز به کولین در دوران بارداری و شیردهی افزایش می‌یابد.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    عملکرد ویتامین‌های محلول در چربی

    • ویتامین A: ویتامین A برای بینایی سالم، عملکرد سیستم ایمنی، رشد سلولی و رشد جنین ضروری است. زنان مبتلا به فیبروز کیستیک و زنان در کشورهای در حال توسعه بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین A هستند.
    • ویتامین D: کمبود ویتامین D شایع است. این ویتامین نقش مهمی در حفظ سطح کلسیم، تولید انسولین و عملکرد سیستم ایمنی دارد. زنان چاق، زنان مسن، زنان آفریقایی - آمریکایی و زنان بستری در بیمارستان بیشتر در معرض خطر کمبود هستند.
    • ویتامین E: ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و برای ارتباطات سلولی و عروق خونی و سلامت سیستم ایمنی مورد نیاز است. کمبود ویتامین E نادر است، اما می‌تواند در زنان مبتلا به بیماری‌هایی که باعث سوء جذب چربی می‌شوند، رخ دهد.
    • ویتامین K: ویتامین K برای سلامت استخوان و قلب مهم است و برای لخته شدن خون سالم لازم است. کمبود ویتامین K می‌تواند در زنان مبتلا به اختلالات ژنتیکی خاص رخ دهد و ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی یا استفاده از برخی داروها باشد.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs