جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین ضد آفتاب برای من کدام است؟

    جمعه 30 دی 1401 ساعت 17:30 بازدید: 29 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین ضد آفتاب برای من کدام است؟

    بهترین ضد آفتاب برای من کدام است؟

    برای داشتن بهترین ضد آفتاب باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت. بهترین ضد آفتاب مناسب من با بهترین ضد آفتاب مناسب شما قطعا با هم فرق می‌کنند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما در خرید بهترین ضد آفتاب مناسب خودتان کمک می‌کند.

    • اگر ضد آفتاب متناسب نوع پوست شما نباشد، باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود. به طور مثال اگر کسی که دارای تایپ پوستی چرب باشد، از ضد آفتاب متناسب پوست خشک استفاده کند، احتمال ایجاد جوش برای وی بسیار زیاد است. بنابراین مهمترین نکته در انتخاب بهترین ضد آفتاب، تناسب آن با پوست شماست.
    • بهترین ضد آفتاب، دارای استانداردهای کیفی است و قطعا یکی از مهمترین پارامترهای ضد آفتاب، داشتن SPF کافی می‌باشد. به ضد آفتابی که می‌خرید به خوبی دقت کنید که حتما دارای SPF30 یا بالاتر از آن باشد.
    • بهترین ضد آفتاب ، ضد آفتابی با بافت مورد پسند شماست. اگر فردی بافت و مواد تشکیل‌دهنده ضد آفتابی که مصرف میکند را دوست نداشته باشد، به هر بهانه‌ای از مصرف آن اجتناب میکند و این یعنی آسیب رساندن به پوست! اما اگر جنس بافت ضد آفتاب برای افراد مطلوب باشد، به صورت مداوم از آن استفاده می‌کند و این یعنی محافظت درست از پوست! بنابراین دوست داشتن بافت و مواد تشکیل‌دهنده ضد آفتاب برای مصرف کننده (که در هر فرد متفاوت است) یک آیتم مهم در انتخاب بهترین ضد آفتاب محسوب می‌شود.
    •  بهترین ضد آفتاب، متناسب با جیب خریدار. همیشه سعی کنید ضد آفتابی را خریداری کنید که قیمت آن برای شما خیلی گران نباشد. اگه فردی ضد آفتابی را خریداری کند که قیمت آن بیشتر از بودجه منطقی زندگی وی باشد، به شکل سخاوتمندانه از آن محصول استفاده نمی‌کند و حتی ممکن است در مصرف آن صرفه جویی کند. این یعنی عدم محافظت کامل از پوست و آسیب رساندن به آن! اما قطع به یقین اگر ضد آفتابی با پارامترهای کیفی استاندارد و قیمت مناسب خریداری کنید، با خیال راحت ضد آفتاب را به مقدار صحیح مصرف می‌کنید.

    چه زمانی ضد آفتاب بزنیم؟

    هرگز بدون مصرف ضد آفتاب از خانه بیرون نروید. 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب‌ها به 20 دقیقه زمان نیاز دارند تا با پوست ترکیب شده و اثر بخشی خودشان را اعمال کنند. اگر تمام مدت در فضای باز و در معرض آفتاب هستید، حتما بعد از 2 یا حداکثر 3 ساعت ضد آفتابتان را تمدید کنید. ضمنا مصرف ضد آفتاب، منوط به تابستان یا زمستان نیست. هرگز فکر نکنید که پاییز و زمستان نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید.

    مشاهده محصولات کرم ضد آفتاب

    شدت نور خورشید در فصل تابستان به حداکثر خودش می‌رسد اما به این معنی نیست که در پاییز و زمستان نیازی به مصرف ضد آفتاب نیست. استفاده از بهترین ضد آفتاب در تمامی فصول الزامی است. بطور کلی استفاده از ضد آفتاب را جزو روتین و سبک زندگیتان قرار بدهید و همیشه حین بیرون رفتن از ضد آفتاب بر روی پوست خود بمالید.

    آیا ضد آفتاب در ماشین و هنگام رانندگی لازم است؟

    اشعه UV خورشید از شیشه ماشین نیز عبور می‌کند و همان اثرات مخرب را بر پوست دارد. بنابراین وقتی داخل ماشین هستید هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید. زمانی که رانندگی میکنید، به دستهایتان هم حتما ضد آفتاب بزنید. اگه این کار را نکنید، بزودی شاهد لک و چروک پشت دستاتون خواهید بود. زمانی که با ماشین به سفر می‌روید و طولانی مدت در جاده هستید، حتما یک ضد آفتاب و یک پاک کننده پوست مانند میسلارواتر و یا تونر (که نیازی به شستشو ندارن) به همراه داشته باشید. تمدید ضد آفتاب در طول سفر جاده‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر دو ساعت یکبار، پوستتان را با تونر یا میسلارواتر تمیز کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید.

    آیا ضد آفتاب در زیر آب هم لازم است؟

    جالب است بدانید اشعه UV خورشید تا 10 متر زیر آب نفوذ میکند. بنابراین اگه در تابستان به استخر روباز می‌روید، بدانید حتی اگر تا گردن هم در آب باشید، باز هم بدنتان در معرض اشعه آفتاب قرار دارد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای بدن و صورت حتی زیر آب هم جزو واجبات است. یادتان نرود ضد آفتابی که در زمان استخر و لب دریا استفاده میکنید، باید نسبت به آب مقاوم باشد. یعنی در برابر تماس با آب باز هم روی پوستتان بماند. ضد آفتاب بدن و صورت حتی اگر ضدآب هم باشد باید هر دو ساعت یا حتی زودتر تمدید شود. روی محصولات ضد آفتاب مقاوم نسبت به آب عبارت Water Resistant نوشته شده است.

    آیا در روزهای ابری هم استفاده از ضد آفتاب ضروری است؟

    شاید باورتان نشود اما گاهی در روزهای ابری، میزان اشعه UV رسیده به سطح زمین بیشتر از روزهای آفتابی است. از این رو استفاده از ضد آفتاب در تمامی روزها و تمامی فصول سال الزامی است. روزهای برفی هم به همین شکل هستند، در روزهای برفی اشعه UV بر روی سطح برف می‌نشیند و روی زمین برخورد میکند و برف، تمامی اشعه را بازتابش میکنه. و این بازتابش، مستقیم به پوست انسان برخورد میکنه و به آن آسیب می‌رسانذ. به همین دلیل شدت برخورد اشعه UV در روزهای برفی هم بسیار بالاست.

    آیا مصرف بهترین ضد آفتاب هم جلوی جذب ویتامین D را میگیرد؟

    خیلی‌ها به بهانه‌ی اینکه مصرف ضد آفتاب جلوی جذب ویتامین D را میگیرد، از مصرف آن خودداری میکنند. ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن است که بدن در زیر نور خورشید، شروع به تولید آن بطور طبیعی می‌کند. اما راههای جذب ویتامین D تنها از راه آفتاب نیست. ویتامین D مورد نیاز بدن از راه تغذیه هم قابل تامین می‌باشد. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و به راحتی با مواد غذایی حاوی ویتامین D مثل غذاهای دریایی، قارچ، تخم مرغ و سویا قابل تامین است. ویتامین D از طریق قرص‌های مکمل هم تامین می‌شود. بنابراین اصلا به بهانه جذب ویتامین D پوست صورت و بدنتان را بدون محافظ در معرض اشعه آفتاب قرار ندهید.

    آیا ضد آفتاب لک می‌آورد؟

    این سوالیست که اخیرا ذهن افراد زیادی را به خودش درگیر کرده است. خصوصا در رابطه با ضد آفتاب‌های رنگی این سوال زیاد مطرح می‌شود. واقعیت این است که هیچ ضد آفتابی باعث ایجاد لک نمی‌شود. این تابش آفتاب است که باعث لک می‌شود نه ضد آفتاب! اما اگه فردی ضد آفتاب را کمتر از حد معقول بزند و با تصور اینکه پوستش در برابر آفتاب محافظت دارد و به راحتی به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرد، قطعا صورتش لک می‌آورد، نه به دلیل ضد آفتاب، بلکه به دلیل آفتاب!

    در واقع یکی از علت‌های ظاهر شدن انواع لکه‌های پوستی عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است. بسیاری از افراد وقتی ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند، فقط به اندازه پوشش لازم بر روی صورتشان استفاده می‌کنند. به همین دلیل ضد آفتاب رنگی رد کم می‌زنند. همین کم زدن ضد آفتاب باعث ایجاد آسیب‌های پوستی از جمله لک پوست می‌شود. بنابراین اگه ضد آفتاب را به مقدار کافی بزنید و هر 2 ساعت آن را مجدد تمدید کنید، هرگز باعث ایجاد لک نمی‌شود.

    بهترین ضد آفتاب در چه رنج قیمتی است؟

    هر فردی باید ضد آفتاب متناسب بودجه زندگی خودش را بخرد. هرگز بیشتر از توان خریدتان، خرج ضد آفتاب گران نکنید! چون در این صورت، ضد آفتاب رو به مقدار کافی و فراوان مصرف نمی‌کنید. باید توجه داشته باشید که نباید در مصرف ضد آفتاب صرفه جویی کنید. اگه شما ضد آفتابی بخرید که بیش از توان مالیتان باشد، قطعا دلتان نمی‌آید از آن زیاد مصرف کنید. پس همیشه ضد آفتاب را با قیمتی بخرید که بتوانید از آن به اندازه لازم و فراوان مصرف کنید. خوشبختانه این روزها ضد آفتاب با کیفیت خوب از برندهای مختلف در بازار وجود دارند و انتخاب بهترین ضد آفتاب طبق پارامترهای بیان شده با بودجه مورد نظر کار سختی نیست.

    در خرید یک ضد آفتاب به چه مواردی باید دقت کنیم؟

    • نوع پوست:  حتما ضد آفتاب متناسب پوستتان را خریداری کنید.
    • SPF: اگر SPF ضد آفتاب 30 یا بالاتر از آن باشد در محافظت از پوست عملکرد بهتری دارد.
    • UVB و UVA: نور خورشید دو نوع اشعه UVA ،UVB را ساطع میکند. UVA طول موج بلندی دارد و سبب پیری پوست می‌شود و UVB دارای طول موج کوتاه‌تریست و در نتیجه باعث سوختگی پوست می‌شود. در هنگام خرید ضد آفتاب دقت کنید هم عبارت UVA و هم UVB بر روی آن نوشته شده باشد. این علامت‌ها نشان‌دهنده محافظت ضد آفتاب از هر دو اشعه است.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs