جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    درمان و دلایل ریزش سکه ای و هورمونی مو در زنان چیست؟

    جمعه 12 فروردین 1401 ساعت 20:15 بازدید: 29 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    درمان و دلایل ریزش سکه ای و هورمونی مو در زنان چیست؟

    درمان و دلایل ریزش سکه ای و هورمونی مو در زنان چیست؟

    ریزش مو یکی از عواملی است که می‌تواند ظاهر هر فردی را تحت تأثیر قرار دهد. این پدیده می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد و یکی از دلایلی که ممکن است باعث ریزش مو شود، ریزش‌های سکه‌ای و هورمونی است که در خانم‌ها شایع‌تر است و بیشتر در زنان مشاهده می‌شود. در ادامه به بررسی درمان و دلایل ریزش سکه‌ای و هورمونی مو در زنان می‌پردازیم.

    همان‌طور که ذکر شد، ریزش موی سکه‌ای یا هورمونی یکی از دلایل ریزش مو است که ممکن است به سایر بخش‌های بدن نیز سرایت کند. این مشکل می‌تواند منجر به ریزش مو شود و ظاهری نامطلوب بر روی سر ایجاد کند.

    ریزش موی سکه‌ای به این شکل است که بخش‌هایی از سر به شکل دایره‌ای دچار ریزش می‌شود که این وضعیت می‌تواند نگران‌کننده باشد. اگر در حال حاضر با این مشکل مواجه هستید و این مطلب را می‌خوانید، ممکن است نگران باشید که موهایتان دوباره رشد نکند؛ اما باید بدانید که استرس تنها وضعیت را بدتر می‌کند. همچنین، در بیشتر موارد موها پس از مدتی دوباره رشد خواهند کرد. البته باید توجه داشت که در برخی افراد ممکن است موها رشد نکنند که این موضوع بیشتر در افرادی دیده می‌شود که دچار ریزش مو هستند.

    در این مقاله قصد دارم درباره درمان و دلایل ریزش موی سکه‌ای و هورمونی با شما صحبت کنم، بنابراین پیشنهاد می‌کنم با دقت این مطالب را مطالعه کنید تا در صورت مواجهه با این مشکل، راهکارهای لازم را بشناسید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از مو

    دلایل ریزش موی سکه‌ای و هورمونی

    بسیاری از پزشکان معتقدند که ریزش موی سکه‌ای یک بیماری خودایمنی است که در آن گلبول‌های سفید به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برند. ممکن است بپرسید این بیماری چیست و از کجا نشأت می‌گیرد. اولاً باید گفت که علت دقیق این بیماری مشخص نیست، اما اگر در خانواده‌تان چنین بیماری‌ای وجود داشته باشد، احتمال دارد که به شما نیز به ارث برسد.

    نکته جالب این است که این بیماری درمان قطعی ندارد و باید با آن کنار آمد؛ به‌طوری‌که ممکن است به تدریج باعث طاسی کامل سر شود. اگرچه ممکن است تصور کنید که این بیماری فقط مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما در واقع این بیماری در زنان و مردان به یک اندازه شایع است و حتی یک زن هم ممکن است به آن مبتلا شود. خوشبختانه کمتر از یک درصد از جمعیت جهان از این بیماری رنج می‌برند.

    ریزش موی هورمونی نیز مشکلی است که هم در زنان و هم در مردان مشاهده می‌شود. ریزش موی بین 60 تا 100 تار در روز طبیعی است، اما اگر میزان ریزش مو بیشتر از این حد باشد، غیرطبیعی است و بهتر است علت آن را جستجو کنید تا جلوی ریزش بیشتر موها را بگیرید. در زنان، یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش موی هورمونی، دوران یائسگی است که در آن تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و باعث ریزش موی بیشتر از حد معمول می‌شود.

    درمان ریزش سکه‌ای و هورمونی مو

    ابتدا از ریزش موی سکه‌ای شروع می‌کنم. باید گفت که متأسفانه هنوز درمان قطعی برای ریزش موی سکه‌ای پیدا نشده و این بیماری جزء بیماری‌های لاعلاج محسوب می‌شود. با این حال، می‌توان با روش‌هایی ریزش مو را مدیریت کرد. رایج‌ترین روش کنترل این بیماری، تزریق کورتیکواستروئیدها است که ممکن است با نام کورتون آن را بشناسید. این داروها ضدالتهاب‌های قوی‌ای هستند که می‌توانند واکنش‌های سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند. لازم به ذکر است که این داروها باید با تجویز پزشک و تحت نظر وی مصرف شوند.

    علاوه بر داروهایی که معرفی کردم، روش‌های درمانی دیگری نیز وجود دارد که به آن‌ها شیمی‌ نوردرمانی گفته می‌شود. این روش شامل ترکیب تابش اشعه UVA و استفاده موضعی از داروی متوکسالن است که می‌تواند به بهبود ریزش مو کمک کند. تمام این درمان‌ها باید با تجویز پزشک انجام شوند، در غیر این صورت ممکن است وضعیت ریزش مو بدتر شود.

    مشاهده و خرید محصولات بهداشت مو

    برای درمان ریزش موی هورمونی نیز راه‌حل‌های موثری وجود دارد. اسپیرونولاکتون یکی از داروهایی است که می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد. روگین (ماینوکسیدیل) نیز یکی از کرم‌هایی است که می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. اما باز هم توصیه می‌کنم که ابتدا به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و با نظر پزشک از این داروها استفاده کنید.

    اگر همه این روش‌ها را امتحان کردید و ریزش مو متوقف نشد و به نوعی تمام موهایتان ریخت، می‌توانید از کاشت مو استفاده کنید. کاشت مو یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند نواحی کم‌پشت سر را به حالت اولیه بازگرداند. مزوتراپی نیز یکی دیگر از این روش‌هاست که می‌تواند ریزش مو را متوقف کند و به تقویت موها کمک کند.

    امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید. اگر در این زمینه سوالی دارید، لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs