جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    دشمن پوست‌های صاف و شفاف

    یکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت 11:43 بازدید: 35 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    دشمن پوست‌های صاف و شفاف

    دشمن پوست‌های صاف و شفاف

    همه ما آرزوی داشتن پوستی صاف، شفاف و درخشان را داریم. پوستی که نه تنها زیبایی ظاهری ما را افزایش می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده سلامت عمومی بدنمان نیز هست. برای دستیابی به این هدف، بسیاری از ما به دنبال روتین‌های مراقبت از پوست و محصولات آرایشی متنوع هستیم. اما آیا تنها با استفاده از چنین محصولاتی می‌توان به پوستی سالم دست یافت؟ همراه ما باشید تا به دشمن پوست‌های صاف و شفاف بپردازیم و یکسری موارد را رعایت کنیم تا پوستی شاداب و شفاف داشته باشیم. اما، قبل از اینکه بیشتر از این پیش برویم، باید بفهمیم که چه چیزی باعث اختلالات پوستی مختلف می‌شود. عوامل متعددی وجود دارند که بر سلامت پوست ما تأثیر منفی میگذارند. ما در تلاش برای داشتن پوستی شفاف هستیم و باید برای داشتن پوستی شاداب و سالم ابتدا بدن خودمان را بشناسیم و بدانیم چه مواد غذایی برای پوست و موی ما مناسب هستند. با مراجعه به یک متخصص میتوانیم رژیم غذایی مناسب خودمان را دریافت کنیم. متخصصان پوست رژیم غذایی مناسب را بهترین راهکار می‌دانند و سعی می‌کنند بیماران را به سمت رژیم غذایی سالم ترغیب کنند. یک متخصص پوست در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی در مورد پنج دشمن اصلی که به پوست آسیب می‌رسانند صحبت کرد. این‌ها نور خورشید، قند، استرس، آلودگی و سیگار کشیدن هستند که می‌توانند به پوست آسیب برسانند. اگر تعجب می‌کنید که این عوامل چگونه روی پوست ما تأثیر می‌گذارند در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم و هریک از این دشمنان پوست را باهم بررسی می‌کنیم.

    نور خورشید

    نور خورشید گرچه به نظر می‌رسد دوست پوست ما باشد، اما متأسفانه حاوی اشعه‌های مضری است که می‌توانند به پوست آسیب جدی وارد کنند. این اشعه‌ها شامل UVA، UVB، نور مرئی، نور آبی و مادون قرمز هستند.

    • UVA و UVB: این دو نوع اشعه، عامل اصلی ایجاد آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست هستند. UVA به عمق پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد چین و چروک، لک‌های پوستی و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. UVB نیز باعث ایجاد آفتاب سوختگی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.
    • نور مرئی، نور آبی و مادون قرمز: این اشعه‌ها نیز می‌توانند به پوست آسیب رسانده و باعث التهاب، تولید رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس پوست شوند.

    استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب، بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید است. این کرم‌ها با جذب یا بازتاب اشعه‌های مضر خورشید، مانع از رسیدن آن‌ها به پوست می‌شوند. شاید تصور کنید که در محیط بسته و خانه نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست، اما این تصور اشتباه است. نور خورشید می‌تواند از طریق پنجره‌ها به داخل خانه نفوذ کرده و به پوست آسیب برساند. علاوه بر این، نور آبی منتشر شده از صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی نیز می‌تواند به پوست آسیب برساند.

    قند

    شاید تصور کنید که تنها عامل پیری پوست، گذر زمان است، اما باید بدانید که عادات غذایی نیز نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می‌کنند. یکی از این عوامل مخرب، قند است. مصرف بیش از حد قند باعث فرآیندی به نام گلیکاسیون می‌شود. در این فرآیند، مولکول‌های قند به پروتئین‌های پوست مانند کلاژن می‌چسبند و آن‌ها را تخریب می‌کنند. کلاژن پروتئینی است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می‌دهد. بنابراین، تخریب کلاژن منجر به ایجاد چین و چروک، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و پیری زودرس می‌شود.مصرف زیاد قند باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شود. همچنین قند باعث افزایش تولید هورمون انسولین می‌شود که به نوبه خود تولید چربی را در پوست افزایش می‌دهد. این افزایش چربی می‌تواند منجر به بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه شود. بنابراین بهتر است کمتر از قند، شکر و نبات  استفاده کنید و  تا حد ممکن از قندهای طبیعی و سالم استفاده کنید.

    استرس

    شاید تا به حال به ارتباط مستقیم استرس و سلامت پوست و مو پی نبرده باشید. اما استرس می‌تواند تأثیرات مخربی بر روی پوست و مو داشته باشد. وقتی تحت استرس قرار می‌گیریم، بدن ما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند. کورتیزول می‌تواند باعث ایجاد مشکلات همانند آکنه و جوش، ریزش مو، سیاهی دور چشم و پیری زودرس شود. همچنین بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس در اثر استرس بدتر می‌شوند.بنابراین بهتر است از استرس دوری کنید و آرامش را به خود و خانوادتان هدیه دهید. با خودتان آرامش را تمرین کنید و از استرس دوری کنید. استرس ممکن است باعث بیماری‌های بیشتری شود. همچنین ممکن است استرس باعث ایجاد انواع سرطان شود، پس بهتره از استرس دوری کنی. اگه همیشه استرس داری و نمی‌تونی از استرس دور بمونی بهتره پیش یه روانشناس بری و مشکل خودت را با وی درمیان بگذارید تا استرس را از خودتان دور کنید.

    آلودگی

    آلودگی هوا یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت پوست است و باعث افزایش رادیکال‌های آزاد در پوست می‌شود. به فیبرهای کلاژن و الاستین آسیب می‌رساند و پیری زودرس را آسون می‌کند. بهتر است در هوای آلوده از خانه بیرون نروید و در خانه بمانید. آلودگی هوا باعث می‌شود تا پوستتان در معرض خطر قرار بگیرد. همچنین آلودگی می‌تواند باعث بیماری‌های دیگری مانند سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

    سیگار کشیدن

    اگر میخواهید پوستی سالم داشته باشید، بهتر است از سیگار کشیدن اجتناب کنید. زیرا سیگار باعث شکستن فیبرهای کلاژن و ایجاد آکنه، حلقه سیاه و علائم پیری می‌شود. سیگار علاوه بر آسیب‌هایی که به پوست شما وارد می‌کند باعث بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز می‌شود. اگه سیگاری هستید سعی کنید کم کم آن را ترک کنید و به فکر سلامت خودتان باشید.

    جمع بندی

    داشتن پوستی صاف و شفاف آرزوی بسیاری از ماست. اما دستیابی به این هدف، نیازمند تلاش مداوم و رعایت نکات خاصی است. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، عواملی مانند سیگار، تغذیه نامناسب، استرس و آلودگی هوا می‌توانند به طور جدی به پوست آسیب بزنند. ممکن است پس از خواندن این مطالب، احساس ناامیدی کنید و فکر کنید که رسیدن به پوستی بی‌نقص غیرممکن است. اما واقعیت این است که با رعایت برخی نکات ساده مانند نکشیدن سیگار، مصرف نکردن قند و شکر، نداشتن استرس و همچنین استفاده از ضدآفتاب می‌توان به بهبود قابل توجهی در وضعیت پوست دست یافت.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs