جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    راهنمای انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست تو

    یکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت 22:51 بازدید: 25 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    راهنمای انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست تو

    راهنمای انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست تو

    هنگامی که قصد خرید مرطوب‌کننده دارید، ممکن است این امر در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد. اما با جست‌وجو در سایت‌های مختلف برای محصولات مراقبت از پوست، درمی‌یابید که انتخاب بهترین مرطوب‌کننده برای پوستتان چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. کرم‌های صورت، مرطوب‌کننده‌های بدن و صورت، لوسیون‌ها و پمادها برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های خشک، حساس، روشن یا تیره وجود دارند. افزون بر این، اگر بخواهید ضد آفتاب نیز تهیه کنید، این سردرگمی بیشتر خواهد شد. بی‌شک، همانند دیگران، به یک راهنمای انتخاب مرطوب‌کننده نیاز دارید. برای کمک به انتخاب مرطوب‌کننده مناسب که به پوستتان درخشش سالمی بدهد، بهتر است از راهکارهای متخصصان پوست استفاده کنید. بنابراین، با من همراه باشید تا بهترین مرطوب‌کننده را برای پوستتان انتخاب کنید.

    مشاهده و خرید محصولات مرطوب کننده بدن

    کرم، لوسیون یا پماد؟

    برای انتخاب مرطوب‌کننده، نوع پوست شما اهمیت ندارد؛ چه پوستتان چرب، خشک یا ترکیبی از هر دو باشد. اگر پوست شما دچار خارش یا خشکی است، احتمالاً تمایل دارید با استفاده از یک پماد غلیظ رطوبت پوستتان را حفظ کنید. کرم‌ها نازک‌ترند، به آبرسانی کمک می‌کنند و برای پوست‌های معمولی مفید هستند. لوسیون‌ها سبک‌ترند (با پایه آب) و برای پوست‌های چرب مناسبند. ضخامت مرطوب‌کننده خود را بر اساس زمان و مکان استفاده از آن بر روی بدن خود تعیین کنید. آندریا کامبیو، متخصص پوست فلوریدا، می‌گوید: «یک مرطوب‌کننده سبک برای روز و یک مرطوب‌کننده سنگین‌تر برای شب انتخاب کنید». همچنین می‌توانید از یک کرم غلیظ‌تر برای بدن و یک لوسیون مرطوب‌کننده سبک‌تر برای صورت خود استفاده کنید. در فصل‌های تابستان، از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و آبرسان استفاده کنید.

    دستورالعمل‌های محصول مرطوب‌کننده

    صرف‌نظر از نوع پوست، تقریباً تمامی متخصصان پوست توصیه می‌کنند که هر روز از یک مرطوب‌کننده با ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. اگر مرطوب‌کننده را برای صورت خود تهیه می‌کنید، Cambio پیشنهاد می‌کند به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که فاقد روغن و عطر باشد. مرطوب‌کننده‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز، بابونه، انار یا عصاره ریشه شیرین‌بیان می‌توانند به داشتن پوستی شاداب و سالم کمک کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی که سلول‌های پوست را می‌شکنند، کمک می‌کنند. کارولین جاکوب، متخصص پوست شیکاگو، می‌گوید: «من اسیدهای آلفا هیدروکسی را دوست دارم که خاصیت ضد پیری دارند. اگر مستعد آکنه هستید، باید به دنبال مرطوب‌کننده‌ای غیر کومدون‌زا باشید که منافذ را مسدود نکند». به دنبال مرطوب‌کننده‌ای سنگین‌تر باشید و به موادی مانند هیالورونیک اسید و دایمتیکون توجه کنید که به هیدراته نگه‌داشتن پوست کمک می‌کنند. گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین‌ها و اوره نیز به جذب آب به پوست کمک می‌کنند. لانولین، روغن معدنی و پترولاتوم رطوبت را حفظ می‌کنند. از مرطوب‌کننده‌های ضد حساسیت و بدون عطر استفاده کنید. دکتر سونیا بدرشیا بانسال، متخصص پوست کالیفرنیا، می‌گوید: «به طور کلی، یکی را انتخاب کنید که حاوی کمتر از 10 ماده باشد». مواد کمتر به معنای تعاملات بالقوه کمتر با پوست شکننده است. اگر کرم مرطوب‌کننده ضد حساسیت خارش را تسکین نمی‌دهد، کرم استروئیدی هیدروکورتیزون 1 درصد را به مدت یک هفته امتحان کنید، اما بیشتر از آن نباشد. اگر خارش برطرف نشد، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است مشکل پوستی جدی‌تری وجود داشته باشد. اگر اگزما دارید، از پماد مرطوب‌کننده غلیظ حاوی وازلین استفاده کنید یا به سادگی از وازلین برای تسکین ترک‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری پوست بهره ببرید.

    هنگام انتخاب مرطوب‌کننده از چه چیزهایی باید دوری کرد

    هنگامی که به لیست مواد تشکیل‌دهنده یک مرطوب‌کننده توجه می‌کنید، همیشه تعداد بیشتر مواد بهتر نیست. برای اینکه بیشترین سود را برای پوست خود داشته باشید، از برخی مواد اضافی رایج اجتناب کنید. چه بخواهید پوست خشک، حساس یا چیزی در بین آن را مرطوب کنید، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند از مواد غیرضروری و بالقوه تحریک‌کننده مانند رنگ‌ها و عطرهای اضافه شده خودداری کنید. عوامل ضدباکتری نیز ممکن است به‌طور غیرضروری خشن باشند و روغن‌های ضروری پوست را از بین ببرند. ترکیباتی که برای بدن مفیدند، همیشه برای صورت شما مناسب نیستند. کامبیو پیشنهاد می‌کند از مرطوب‌کننده‌های صورت با ترکیبات محبوب بدن مانند لانولین، روغن معدنی، موم یا کره شی خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند منافذ را مسدود کرده و موجب آکنه شوند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک، رتینوئیک اسید و اسید سالیسیلیک پرهیز کنید، زیرا این مواد ممکن است به عمق پوست نفوذ کرده و مشکلاتی برای پوست‌های حساس ایجاد کنند. از محصولات حاوی الکل نیز دوری کنید. استفاده از کرم یا پماد استروئیدی را به یک یا دو هفته محدود کنید، مگر اینکه پزشک استفاده طولانی‌مدت را توصیه کند، زیرا استفاده مفرط از این کرم‌ها می‌تواند پوست را نازک کرده و منجر به مشکلات پوستی دیگر شود. از استفاده همزمان بیش از یک مرطوب‌کننده اجتناب کنید. نیازی به کمد پر از محصولات مرطوب‌کننده نیست؛ اما یک لوسیون نازک برای صورت و یک کرم غلیظ برای بدن ممکن است مناسب باشد. زمانی که پوستتان مرطوب است، مرطوب‌کننده را بلافاصله پس از حمام یا دوش گرفتن استفاده کنید.

    مشاهده و خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده صورت

    جمع‌بندی

    همانطور که می‌دانید، مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست است؛ بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. اگر نمی‌دانید چه مرطوب‌کننده‌ای برای پوستتان مناسب است یا حتی نمی‌دانید پوست خشکی دارید یا خیر، بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا نوع پوست شما مشخص شود و بهترین کرم مرطوب‌کننده را برای پوستتان انتخاب کنید تا همیشه پوستی سالم و شفاف داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که داشتن یک پوست خوب، پوستی که از سن جوانی به آن توجه کرده‌اید و یک روتین مراقبت از پوست مناسب برای خودتان بسیار مهم است. اگر حتی در تنظیم روتین مراقبت از پوست تجربه‌ای ندارید، بهتر است نزد یک متخصص مراجعه کنید تا همیشه پوستی سالم داشته باشید و در سنین بالاتر همه به پوست شما حسرت ببرند. امیدوارم این مقاله آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs