جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    روش های آماده سازی انواع پوست قبل از آرایش

    چهارشنبه 11 اسفند 1400 ساعت 14:42 بازدید: 22 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    روش های آماده سازی انواع پوست قبل از آرایش

    روش های آماده سازی انواع پوست قبل از آرایش

    آرایش زیبا از مراقبت اصولی از پوست نشأت می‌گیرد. اغلب فراموش می‌کنیم که برای دستیابی به ظاهری بی‌نقص، پیش از آرایش، باید پوست خود را آماده سازیم. این آماده‌سازی شامل داشتن پوستی بدون عیب، گونه‌هایی جذاب، چشمانی روشن و لب‌هایی مرطوب است. در این مقاله، ۶ مرحله ساده برای آماده‌سازی صورت جهت آرایش، خواه برای روزمره و خواه برای مواقع خاص، ارائه شده است. همچنین، به روش‌های آماده‌سازی انواع پوست پیش از آرایش خواهیم پرداخت، بنابراین همراه ما باشید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    ۶ مرحله برای آماده‌سازی صورت پیش از آرایش

    ۱. شستشوی صورت با پاک‌کننده

    صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و از یک پاک‌کننده ملایم و نرم استفاده کنید تا رنگ پوستتان یکدست شود و به صاف‌تر شدن آن کمک کند. انتخاب پاک‌کننده مناسب، نخستین گام در آماده‌سازی پوست برای آرایش است. اگر پوست حساسی دارید، از پاک‌کننده‌هایی که حاوی اسید گلیکولیک هستند پرهیز کنید، زیرا ممکن است باعث قرمزی و تحریک پوست شوند. استفاده کافی از پاک‌کننده، به شما کمک می‌کند تا به ظاهر دلخواه خود دست یابید و چهره خود را برای درخششی بیشتر آماده کنید. همچنین، پاک‌کننده‌ای با pH متعادل انتخاب کنید. در حالت ایده‌آل، pH طبیعی پوست باید بین ۵ تا ۶ باشد. اگر مشکلی جدی در پوست خود ندارید، بهتر است پاک‌کننده‌ای را پیدا کنید که با تعادل pH پوست شما سازگار باشد. در صورت داشتن پوست مستعد آکنه، از پاک‌کننده‌ای با pH کمی اسیدی‌تر استفاده کنید، چرا که به مقابله با باکتری‌ها کمک می‌کند.

    ۲. لایه‌برداری

    برای داشتن آرایشی بی‌نقص، باید از سلول‌های مرده پوست خود رهایی یابید. لایه‌برداری به معنای آشکار کردن پوست جدید و جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جوان‌تر است. به دنبال یک اسکراب لایه‌بردار ملایم روزانه با دانه‌های ریز و دایره‌ای باشید. مواد زبر و نامنظم می‌توانند مضر باشند، زیرا ممکن است پوست را پاره کرده و آن را بیش از حد خشک کنند. صورت خود را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید تا آرایش به‌درستی روی پوست بنشیند. لایه‌برداری گردن را نیز فراموش نکنید.

    ۳. استفاده از تونر یا سرم

    پس از لایه‌برداری کامل پوست، از تونر یا سرم استفاده کنید و چند ثانیه صبر کنید تا خشک شود. تونر برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب است، در حالی که سرم برای پوست‌های خشک به طرز شگفت‌انگیزی عمل می‌کند و پوست را آبرسانی می‌کند. انتخاب سرم مناسب با توجه به نیازهای پوست اهمیت دارد. به دنبال سرمی باشید که حاوی ویتامین C برای صاف کردن پوست، هیالورونات سدیم برای حفظ رطوبت پوست، و ترکیبات گیاهی برای آبرسانی و کاهش علائم پیری باشد.

    ۴. کرم دور چشم

    این مرحله حتی پیش از مرطوب‌کننده اهمیت دارد. کرم دور چشم به مرطوب‌سازی و یکنواخت کردن رنگ پوست اطراف چشم کمک می‌کند و چهره شما را بیدارتر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. ناحیه اطراف چشم بسیار حساس و نازک است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کرم دور چشم را به درستی استفاده می‌کنید.

    ۵. مرطوب‌کننده

    این یکی از مهم‌ترین مراحل است. چه پوستتان چرب باشد و چه خشک، پیش از آرایش باید از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. مطمئن شوید که مرطوب‌کننده‌ای مناسب نوع پوست خود انتخاب کرده‌اید که آبرسانی تمام روز را فراهم کند. برای پوست‌های مستعد آکنه، مرطوب‌کننده‌ای بدون چربی و غیر کومدوژن مناسب است، در حالی که پوست‌های خشک نیاز به مرطوب‌کننده‌ای قوی‌تر دارند.

    مشاهده و خرید محصولات آرایشی

    ۶. پرایمر

    پرایمر به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کند که از مخلوط شدن مرطوب‌کننده و چربی پوست با آرایش جلوگیری می‌کند و پایه‌ای مناسب برای آرایشی بی‌نقص فراهم می‌سازد. همچنین، پرایمر به پر کردن خطوط و جلوگیری از چروک شدن آرایش در این نواحی کمک می‌کند. برای آماده‌سازی نهایی پیش از آرایش، پرایمری با سیلیکون به عنوان ماده اصلی انتخاب کنید تا شکاف‌های ناخواسته پر شده و پوستتان کاملاً صاف و آماده برای آرایش شود. در صورت داشتن پوست مستعد آکنه، پرایمر سبز روشن به خوبی با قرمزی مقابله می‌کند.

    پس از آماده‌سازی صحیح پوست، می‌توانید با استفاده از کرم پودر و سایر محصولات، چهره‌ای درخشان‌تر و آرایشی بی‌عیب و نقص داشته باشید. با دنبال کردن این ۶ مرحله ساده، می‌توانید به چهره دلخواه خود دست یابید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs