جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    مراحل زیر سازی پوست برای داشتن یک میکاپ عالی و ماندگار

    شنبه 28 اسفند 1400 ساعت 10:40 بازدید: 30 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    مراحل زیر سازی پوست برای داشتن یک میکاپ عالی و ماندگار

    مراحل زیر سازی پوست برای داشتن یک میکاپ عالی و ماندگار

    بسیاری از بانوان بدون پاکسازی اولیه پوست، به آرایش کردن می‌پردازند که همین امر می‌تواند منجر به آسیب جدی به پوست‌شان شود. درسته که پیش از آرایش، شستن صورت ضروری است، اما تنها شستن صورت کافی نیست و نیاز است که پوست به خوبی زیرسازی شود تا هم از آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده از لوازم آرایشی جلوگیری شود و هم آرایش به خوبی روی پوست بنشیند. در این مقاله قصد دارم مراحل زیرسازی پوست برای داشتن آرایشی زیبا و ماندگار را به شما معرفی کنم. بنابراین، تا انتهای این مقاله با من همراه باشید. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، زیرسازی پوست اهمیت ویژه‌ای دارد و توصیه می‌شود که این مرحله را جدی بگیرید، زیرا با زیرسازی مناسب، علاوه بر داشتن پوستی سالم، آرایش به خوبی روی پوست قرار می‌گیرد. ممکن است برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که زیرسازی چیست؟ سوال خوبی است و باید بگویم که زیرسازی بخشی از فرآیند آرایش است که با آن، پوست آماده می‌شود تا آرایش بر روی آن انجام گیرد. زیرسازی دارای مراحل مختلفی است که در ادامه به آنها خواهم پرداخت و توضیح خواهم داد که دقیقاً باید چه اقداماتی انجام دهید و هدف از هر یک از آنها چیست.

    زیرسازی آرایش چیست؟

    همان‌طور که از نام آن پیداست و پیش‌تر نیز اشاره شد، زیرسازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که پیش از آرایش بر روی پوست انجام می‌گیرد و هدف آن آماده‌سازی پوست برای یک آرایش زیبا و ماندگار است. با انجام این مراحل، علاوه بر داشتن آرایشی مطلوب، پوستی شاداب، سرحال و شفاف خواهید داشت. اگر زیرسازی را نادیده بگیرید و مستقیماً آرایش کنید، به پوست خود آسیب زده‌اید و این می‌تواند منجر به شکنندگی، چروکیدگی و در کل، خرابی پوست شود. بنابراین، اکیداً توصیه می‌کنم که قبل از هرگونه آرایش، حتماً مراحل زیرسازی را انجام دهید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    مراحل زیرسازی پوست برای داشتن یک میکاپ عالی و ماندگار

    اگر به دنبال آرایشی بادوام و ماندگار هستید، باید اصول زیرسازی پوست را رعایت کنید. در ادامه، این اصول را توضیح خواهم داد و شما باید این مراحل را به‌دقت انجام دهید تا زیرسازی مناسبی برای پوست خود داشته باشید. اگر آماده هستید، بیایید تا با هم این مراحل را بررسی کنیم:

    لایه‌برداری پوست برای زیرسازی

    لایه‌برداری اولین گام در فرآیند زیرسازی پوست است. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و شما پوستی صاف، شفاف و بدون سلول‌های مرده خواهید داشت. این امر باعث می‌شود که مواد آرایشی بهتر روی پوست بنشینند و در نتیجه پوستی سالم‌تر داشته باشید. لایه‌برداری برای هر نوع پوستی متفاوت است؛ به‌طور مثال، برای پوست خشک بهتر است از لایه‌بردارهای غیر شیمیایی استفاده کنید و برای پوست چرب از لایه‌بردارهای مخصوص پوست چرب بهره ببرید. برای پوست‌های مختلط و معمولی نیز می‌توانید از هر نوع لایه‌برداری استفاده کنید تا پوستی بدون سلول‌های مرده داشته باشید.

     شستن صورت برای زیرسازی

    پیش از شروع سایر مراحل، باید ابتدا پوست خود را از هرگونه آلودگی و چربی پاک کنید. می‌توانید صورت خود را با یک صابون معمولی یا مایع شستشو دهید. اگر پوست شما خشک است، بهتر است از صابون یا مایعی استفاده کنید که حاوی روغن گیاهی باشد تا پوستتان رطوبت کافی را حفظ کند و بیشتر خشک نشود. اگر پوست چرب یا معمولی دارید، می‌توانید از همان صابون‌های معمولی استفاده کنید. در صورت حساسیت به صابون یا شامپو، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید و از محصولاتی استفاده کنید که به پوستتان آسیبی نرسانند.

    مشاهده و خرید محصولات آرایشی

     استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده برای زیرسازی

    پس از شستن صورت، نوبت به استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده می‌رسد تا پوست خود را آبرسانی و مرطوب کنید. مقدار مناسبی از مرطوب‌کننده و آبرسان را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود.

    استفاده از پرایمر برای زیرسازی

    برخی از بانوان از دوام کم کرم‌پودر گلایه دارند و نمی‌دانند که این مشکل قابل حل است. برای اینکه مواد آرایشی به‌خوبی روی پوستتان باقی بمانند، بهتر است از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمر چین و چروک‌های سطحی پوست را پر کرده و پوستتان را صاف می‌کند، به‌طوری که مواد آرایشی به‌خوبی روی پوست می‌مانند. همچنین، می‌توانید از پرایمرهای مخصوص چشم استفاده کنید تا دوام آرایش چشمتان نیز افزایش یابد.

    استفاده از کرم‌پودر برای زیرسازی

    حال نوبت به استفاده از کرم‌پودر می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید، یک کرم‌پودر مناسب می‌تواند به پوشاندن لکه‌ها و افزایش شفافیت پوست کمک کند. برخی کرم‌پودرها دارای ضدآفتاب هستند که می‌توانید از این نوع کرم‌پودرها استفاده کنید تا پوستتان را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. پیشنهاد می‌کنم اگر کرم‌پودر به‌خوبی جذب پوستتان می‌شود، از کرم‌پودرهای چرب استفاده کنید. به‌علاوه، استفاده از کرم‌پودر بسیار مهم است، بنابراین، سعی کنید به‌درستی از آن بهره ببرید.

    استفاده از کانسیلر برای زیرسازی

    اگر مشکلاتی مانند گودی و سیاهی زیر چشم یا جای جوش دارید که با کرم‌پودر قابل پوشاندن نیستند، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. ابتدا کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کرده و آن را پس از استفاده از کرم‌پودر بر روی نواحی مورد نظر بزنید. کانسیلر می‌تواند لکه‌ها، تیرگی‌ها و قرمزی‌های پوست شما را به‌خوبی پوشش دهد، پس استفاده از کانسیلر را نادیده نگیرید.

    استفاده از فیکساتور برای زیرسازی

    پس از انجام تمامی این مراحل، نوبت به آخرین مرحله می‌رسد که استفاده از فیکساتور است. برای ثابت نگه‌داشتن آرایش و جلوگیری از تغییر آن، بهتر است از فیکساتور استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکساتور، کافی است آن را در فاصله ۲۰ سانتی‌متری صورت خود نگه دارید و اسپری کنید. همین! تمامی مراحل زیرسازی همین‌ها بودند و مرحله دیگری باقی نمانده است. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و از آن به‌خوبی بهره‌برداری کرده باشید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs