جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    چگونه خشکی پوست را درمان کنیم؟

    سه شنبه 15 فروردین 1402 ساعت 13:26 بازدید: 23 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    چگونه خشکی پوست را درمان کنیم؟

    درمان خشکی پوست

    خشکی پوست یک بیماری شایع است که دلایل زیادی دارد. خشکی پوست می‌تواند علامتی باشد که نیازمند تشخیص جدی‌تر است. اما در بیشتر موارد، خشکی پوست ناشی از عوامل محیطی است که رطوبت پوست را از بین می‌برد. گرما، دوش آب گرم، آب و هوای خشک و صابون‌های خشن می‌توانند باعث خشکی پوست شوند. خوشبختانه شما می‌توانید از درمان‌های خانگی برای رفع علائم خشکی پوست و بازیابی رطوبت استفاده کنید.

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل خواص نرم کنندگی دارد. نرم کننده‌ها فضای بین سلول‌های پوست را پر می‌کنند و یک سطح صاف ایجاد می‌کنند. به همین دلیل اسیدهای چرب اشباع شده که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارند، می‌توانند پوست را آبرسانی و صاف کنند. می‌توانید روزانه حتی در حساس‌ترین قسمت‌های بدن خود از روغن نارگیل استفاده کنید. این شامل ناحیه زیر چشم و اطراف دهان است. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که نیازی نیست آن را با چیزی مخلوط کنید. نارگیل برای استفاده قابل توجه روزمره به اندازه کافی ملایم است.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    وازلین

    وازلین یا ژله نفتی که به روغن معدنی نیز معروف است، پوست را در یک لایه محافظ می‌پوشاند و رطوبت را در زیر به دام می‌اندازد. این عمل کمک می‌کند تا لکه‌های پوستی خشک و تحریک شده بهبود یابد.

    آنتی اکسیدان و امگا

    هنگامی که پوست شما خشک است، به این معنی است که شما آن را در معرض عناصری قرار می‌دهید که سریع‌تر از آنکه بدن شما بتواند سلول‌های پوست را تخریب کند، آسیب می‌رساند. طبق کلینیک مایو، برخی از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌توانند صدمات ناشی از سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساختن سلول‌های سالم کمک کنند.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از بدن

    برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می کنند عبارتند از:

    • بلوبری
    • گوجه فرنگی ها
    • هویج
    • لوبیا
    • نخود فرنگی
    • عدس

    غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا نیز ممکن است به یک رژیم غذایی با پوست درخشان کمک کنند.

    دمای دوش خود را تنظیم کنید

    در حالی که بیشتر مردم تمایل به دوش آب گرم دارند، این می‌تواند پوست را سوزانده و باعث آسیب شود و برخی از صابون‌هایی که ادعا می‌کنند پوست را مرطوب و ترمیم می‌کنند می‌توانند نتیجه معکوس ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند و با مواد شیمیایی سخت پوست را نازک کنند. دوش‌های کوتاه با آب گرم نگیرید  و به دنبال صابون‌هایی باشید که عطر و بوی آن لطیف‌تر از صابون‌های سنتی باشد.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs