جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    همه چیز در خصوص بوتاکس

    شنبه 7 آبان 1401 ساعت 15:51 بازدید: 42 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    همه چیز در خصوص بوتاکس

    همه چیز درباره بوتاکس

    تزریق بوتاکس به دلیل توانایی کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین برای درمان بیماری‌هایی مانند اسپاسم گردن (دیستونی دهانه رحم)، تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس)، مثانه بیش‌فعال و تنبلی چشم نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، تزریق بوتاکس ممکن است به پیشگیری از میگرن مزمن کمک کند.
    در تزریق بوتاکس، از سمی به نام onobotulinumtoxinA برای جلوگیری موقت از حرکت عضلات استفاده می‌شود. این سم توسط میکروبی تولید می‌شود که باعث بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی، می‌گردد.

    بوتاکس نخستین دارویی بود که از سم بوتولینوم بهره‌برداری کرد. محصولات دیگری نیز وجود دارند از جمله abobotulinumtoxinA (Dysport)، rimabotulinumtoxinB (Myobloc) و incobotulinumtoxinA (Xeomin) که هر کدام به طور کمی متفاوت هستند، به خصوص در مورد واحدهای دوز، اما آن‌ها قابل تعویض نیستند.

    کاربردهای بوتاکس

    تزریق بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی خاصی از اعصاب را مسدود می‌کند، عمدتاً سیگنال‌هایی که باعث انقباض عضلات می‌شوند. رایج‌ترین کاربرد این تزریق‌ها شل کردن موقت عضلات صورت است که موجب ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می‌شود. همچنین، از تزریق بوتاکس برای درمان شرایطی که بر عملکرد بدن تأثیر می‌گذارند نیز استفاده می‌شود، مانند:

    • اسپاسم گردن: در این وضعیت دردناک، ماهیچه‌های گردن به طور غیرارادی منقبض می‌شوند و باعث می‌شوند سر به موقعیت ناراحت‌کننده‌ای پیچیده شود.
    • تنبلی چشم: شایع‌ترین علت تنبلی چشم، عدم تعادل در عضلات مسئول قرارگیری چشم است.
    • انقباضات عضلانی: برخی از بیماری‌های عصبی، مانند فلج مغزی، می‌توانند باعث سفتی اندام‌ها شوند که در برخی موارد، این عضلات منقبض شده را می‌توان با تزریق بوتاکس شل کرد.
    • هیپرهیدروزیس: در این شرایط، تعریق بیش از حد حتی در زمانی که هوا گرم نیست و بدون فعالیت بدنی رخ می‌دهد.
    • میگرن مزمن: اگر بیش از 15 روز در ماه میگرن تجربه می‌کنید، تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش دفعات سردرد کمک کند.
    • اختلال عملکرد مثانه: تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش بی‌اختیاری ادرار ناشی از مثانه بیش‌فعال کمک کند.
    • تکان دادن چشم: تزریق بوتاکس ممکن است به تسکین انقباض عضلات اطراف چشم کمک کند.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    تزریق بوتاکس هنگامی که توسط پزشک مجرب انجام شود، نسبتاً ایمن است. عوارض احتمالی عبارتند از:

    • درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
    • سردرد یا علائم مشابه آنفولانزا
    • افتادگی پلک یا ابروهای به هم ریخته
    • لبخند کج یا آب دهان
    • خشکی چشم یا اشک زیاد

    هرچند بسیار نادر است، اما ممکن است سم موجود در تزریق در بدن پخش شود. اگر ساعاتی تا هفته‌ها پس از دریافت بوتاکس هر یک از این عوارض را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

    • ضعف عضلانی
    • مشکلات بینایی
    • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
    • مشکلات تنفسی
    • از دست دادن کنترل مثانه

    پزشکان عموماً توصیه می‌کنند از استفاده از بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید. همچنین، افرادی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.

    انتخاب پزشک خود را با دقت انجام دهید

    بوتاکس باید تنها تحت نظر پزشک استفاده شود. مهم است که تزریق‌ها به‌طور دقیق انجام شوند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود. اگر بوتاکس به‌درستی مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند خطرناک باشد. مطمئن شوید که به پزشک متخصصی مراجعه کنید که در تزریق بوتاکس مهارت و تجربه کافی داشته باشد تا دچار عوارض نشوید. یک پزشک ماهر و دارای گواهی مناسب می‌تواند شما را در مورد این روش راهنمایی کند و به شما کمک کند.

    مشاهده و خرید محصولات ضد چروک

    نکته

    اگر در چهار ماه گذشته هر نوع تزریق بوتاکس انجام داده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر از شل‌کننده‌های عضلانی، داروهای خواب‌آور یا داروهای آلرژی استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد چند روز قبل از تزریق، مصرف آن‌ها را متوقف کنید تا خطر خونریزی یا کبودی کاهش یابد.

    آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید

    قبل از عمل، اکثر افراد در طول عمل احساس ناراحتی زیادی نمی‌کنند. اما ممکن است بخواهید پوست خود را از قبل بی‌حس کنید، به‌ویژه اگر کف دست یا کف پا به دلیل تعریق بیش از حد تحت درمان است. پزشک شما ممکن است از یک یا چند روش مختلف برای بی‌حس کردن ناحیه استفاده کند، مانند بی‌حسی موضعی، بی‌حسی با یخ و لرزش، که از ماساژ برای کاهش ناراحتی استفاده می‌کند.

    در طول درمان، تزریق بوتاکس معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود. پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق مقادیر کمی سم بوتولینوم به پوست یا عضلات استفاده می‌کند. تعداد تزریقات مورد نیاز به عوامل زیادی از جمله وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد. پس از عمل، به مدت 24 ساعت نواحی تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید. این کار ممکن است به جلوگیری از انتشار سم به یک نقطه دیگر کمک کند. شما می‌توانید بلافاصله پس از عمل به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

    نتایج

    تزریق بوتاکس معمولاً یک تا سه روز پس از درمان شروع به اثرگذاری می‌کند. بسته به مشکلی که تحت درمان قرار می‌گیرد، اثر آن ممکن است سه ماه یا بیشتر باقی بماند. برای حفظ اثر، نیاز به تزریقات پیگیری منظم دارید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :

    محصولات مرتبط

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs