جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    10 ماده غذایی که به بدن شما در تولید کلاژن کمک می کند

    جمعه 6 اسفند 1400 ساعت 11:30 بازدید: 20 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    10 ماده غذایی که به بدن شما در تولید کلاژن کمک می کند

    10 ماده غذایی که به بدن شما در تولید کلاژن کمک می‌کند

    رژیم غذایی نقش شگفت‌انگیزی در ظاهر و جوانی پوست دارد و تمامی این موارد به کلاژن مربوط می‌شود. کلاژن پروتئینی است که به پوست ساختار، لطافت و کشش می‌دهد. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد، اما بدن ما عمدتاً از نوع‌های 1، 2 و 3 تشکیل شده است. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن ما کاهش می‌یابد. به همین دلیل، هر چه سن بالاتر می‌رود، تمایل به چین و چروک و نازک شدن پوست بیشتر مشاهده می‌شود. در این مقاله به بررسی 10 ماده غذایی خواهیم پرداخت که به بدن در تولید کلاژن کمک می‌کند. لذا همراه ما باشید. این اهمیت مکمل‌های کلاژن را که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و قفسه‌های فروشگاه‌ها تبلیغ می‌شوند، روشن می‌سازد. اما آیا واقعاً قرص‌ها و پودرهای کلاژن بهترین راه‌حل هستند؟ قطعاً نه، بهتر است به جای استفاده از مکمل‌ها و داروها، از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید تا کلاژن‌سازی در بدن خود را تقویت کنید. کری گابریل، متخصص تغذیه، می‌گوید: «غذاهایی مانند آبگوشت حاوی نوعی کلاژن زیستی هستند که بدن شما می‌تواند فوراً از آن استفاده کند و به‌طور مسلم این امر آن را برتر از مکمل‌های دیگر می‌سازد.» یک بررسی در سال 2012 درباره تغذیه و پیری نشان داد که میوه‌ها و سبزیجات ایمن‌ترین و سالم‌ترین رویکرد برای تقویت سلامت پوست هستند. مکمل‌ها ممکن است سلامت کبد و بدن را به خطر اندازند و به همه افراد توصیه نمی‌شود. به‌طور کلی بهتر است هنگامی که مواد غذایی سالم و طبیعی در دسترس است، از مکمل‌ها دوری کنید تا سالم‌تر بمانید. مصرف غذاهای غنی از کلاژن یا غذاهایی که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند ممکن است به ایجاد اسیدهای آمینه که برای اهداف پوستی شما ضروری است، کمک کند. در ادامه، با من همراه باشید تا به بررسی 10 ماده غذایی کلاژن‌ساز بپردازیم. اگر آماده‌اید، بگذارید شروع کنیم.

    مشاهده و خرید محصولات حاوی کلاژن

    آبگوشت

    در حالی که تحقیقات اخیر نشان داده است که آبگوشت ممکن است منبع قابل اعتمادی از کلاژن نباشد، اما ثابت شده است که آبگوشت می‌تواند در کلاژن‌سازی کمک‌کننده باشد. آبگوشت می‌تواند به کلاژن‌سازی پوست کمک کند و این کار را با استفاده از گوشت و استخوان حیواناتی مانند گوسفند انجام می‌دهد که در کلاژن‌سازی نقش مهمی دارند. همچنین آبگوشت حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر، کلاژن، گلوکزامین، کندرویتین، اسیدهای آمینه و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. بنابراین، نسبت به کیفیت گوشتی که مصرف می‌کنید توجه داشته باشید، زیرا مقدار کلاژن دریافتی شما به این کیفیت وابسته است. اگر به دنبال گوشت با کیفیت هستید، باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و ممکن است نیاز باشد که هزینه بیشتری بپردازید.

    مرغ

    بدون شک دلیلی وجود دارد که بسیاری از مکمل‌های کلاژن از مرغ تهیه می‌شوند. گوشت سفید محبوب حاوی مقادیر زیادی از کلاژن است. (اگر تاکنون یک مرغ کامل را تکه‌تکه کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که مرغ دارای بافت همبند است.) این بافت‌ها مرغ را به منبعی غنی از کلاژن غذایی تبدیل می‌کنند. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که گردن و غضروف مرغ دارای کلاژن زیادی هستند.

    ماهی و صدف دریایی

    مانند سایر حیوانات، ماهی‌ها و صدف‌ها نیز دارای استخوان‌ها و رباط‌هایی هستند که از کلاژن ساخته شده‌اند. برخی افراد ادعا کرده‌اند که کلاژن دریایی یکی از راحت‌ترین انواع کلاژن برای جذب است. برای مثال، ساندویچ تن ماهی یا ماهی سالمون می‌تواند به افزایش کلاژن شما کمک کند؛ با این حال، توجه داشته باشید که «گوشت ماهی» نسبت به سایر قسمت‌های بدن آن کلاژن کمتری دارد. گابریل می‌گوید: «ما تمایلی به مصرف قسمت‌هایی از ماهی که دارای کلاژن بالاتری هستند، مانند سر، فلس‌ها یا کره چشم، نداریم در حالی که این قسمت‌ها منابع غنی از کلاژن هستند.»

    سفیده تخم‌مرغ

    اگرچه تخم‌مرغ مانند بسیاری از محصولات حیوانی دیگر دارای بافت همبند نیست، سفیده تخم‌مرغ دارای بافت همبند است که برای پوست و بدن بسیار مفید است.

    مرکبات

    ویتامین C نقش اساسی در تولید پروکلاژن، پیش‌ساز کلاژن در بدن، دارد. لذا دریافت ویتامین C کافی برای بدن حیاتی است. همانطور که احتمالاً می‌دانید، مرکباتی مانند پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو و لیموترش سرشار از این ماده مغذی هستند. امتحان کردن یک گریپ‌فروت آب‌پز برای صبحانه یا اضافه کردن تکه‌های پرتقال به سالاد می‌تواند مفید باشد.

    مشاهده و خرید محصولات مرطوب کننده و آبرسان

    توت

    اگرچه مرکبات به دلیل محتوای ویتامین C خود اهمیت زیادی دارند، توت‌ها نیز منبع عالی دیگری از ویتامین C هستند. توت‌فرنگی در واقع ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد. علاوه بر این، توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که از پوست در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند.

    میوه‌های استوایی

    میوه‌های استوایی نیز دارای ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین C هستند. بنابراین، میوه‌های استوایی از کلاژن خوبی برخوردارند که برای پوست مفید است.

    سیر

    سیر ممکن است چیزی بیش از طعم و مزه به غذاهای سرخ‌کردنی و پاستا اضافه کند. این ماده غذایی می‌تواند تولید کلاژن را نیز افزایش دهد. به گفته گابریل، سیر سرشار از گوگرد است، که ماده معدنی کمیابی است که به سنتز و جلوگیری از تجزیه کلاژن کمک می‌کند. با این حال، توجه به میزان مصرف آن اهمیت دارد. گابریل می‌گوید: «احتمالاً برای بهره‌مندی از مزایای کلاژن به مقدار زیادی از سیر نیاز دارید، اما با مزایای زیادی که دارد، ارزش آن را دارد که سیر را به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خود در نظر بگیرید.»

    سبزیجات

    همه ما می‌دانیم که سبزیجات نقش کلیدی در رژیم غذایی سالم دارند. اسفناج، کلم‌پیچ، چغندر و سایر سبزیجات سالاد رنگ خود را از کلروفیل می‌گیرند که به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش شناخته شده است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کلروفیل پیش‌ساز کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد.

    لوبیا

    لوبیا ماده غذایی‌ای با پروتئین بالا است که اغلب حاوی آمینو اسیدهای لازم برای ساخت کلاژن است. به علاوه، بسیاری از آن‌ها سرشار از مس هستند، یکی دیگر از مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن. با مصرف مواد غذایی که در بالا ذکر شد، می‌توانید در تولید کلاژن به پوست خود کمک کنید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید. همان‌طور که گفته شد، کلاژن بسیار مهم است و باید مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا پوست بتواند خود را بازسازی کند. علاوه بر مصرف این مواد غذایی، استفاده از محصولات سلامت و زیبایی نیز توصیه می‌شود. محصولاتی مانند مرطوب‌کننده و ضدآفتاب که از پوست در برابر خشکی و اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    پد زیر چشم کلاژن‌دار آلسینا
    2,557,500 تومان
    2,301,750 تومان
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs