جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    7 بهترین ویتامین برای سلامت مو، پوست و ناخن در سال 2022

    پنج شنبه 16 تیر 1401 ساعت 09:25 بازدید: 19 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    7 بهترین ویتامین برای سلامت مو، پوست و ناخن در سال 2022

    ۷ بهترین ویتامین برای سلامت مو، پوست و ناخن در سال ۲۰۲۲

    اگر به دنبال موهای سالم‌تر، ناخن‌های قوی‌تر یا پوستی شفاف‌تر هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارزش خرید ویتامین‌های مو، پوست و ناخن را دارد یا خیر. بسته به مواد تشکیل‌دهنده آنها، مصرف یکی از این مکمل‌ها ممکن است به تقویت مو و ناخن و یا بهبود مشکلات پوستی مانند آکنه کمک کند. در ادامه به ۷ بهترین ویتامین برای سلامت مو، پوست و ناخن در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

    نحوه انتخاب مکمل‌های مو، ناخن و پوست

    خرید مکمل‌های مو، ناخن و پوست می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در اینجا چند فاکتور کلیدی برای در نظر گرفتن وجود دارد که به آن‌ها پرداخته می‌شود:

    کیفیت و اثربخشی مواد تشکیل‌دهنده

    به دنبال محصولاتی باشید که دارای مواد تشکیل‌دهنده تحقیقاتی هستند و مواد افزودنی مصنوعی و پرکننده ندارند. اگر به دنبال مکملی با ترکیب اختصاصی هستید، توجه داشته باشید که تولیدکنندگان مقدار دقیق مواد مورد استفاده در مخلوط‌ها را فاش نمی‌کنند. بنابراین، باید از محصولاتی که حاوی موادی هستند که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید، دوری کنید. علاوه بر این، در حالی که مطالعاتی از اثربخشی برخی از مواد تشکیل‌دهنده حمایت می‌کنند، تحقیقات در مورد فواید مکمل‌های مو، پوست و ناخن هنوز کامل نیست. پس هیچ تضمینی وجود ندارد که این محصولات تفاوت‌های چشمگیری در مو، پوست یا ناخن شما ایجاد کنند.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    شهرت برند و تست شخص ثالث

    هنگام خرید مکمل‌ها، مهم است که از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید. برای اطمینان بیشتر، به دنبال ویتامین‌هایی باشید که توسط یک سازمان شخص ثالث آزمایش شده‌اند. مهر تأیید شخص ثالث تضمین می‌دهد که محصول دارای مواد تشکیل‌دهنده درج شده در بسته‌بندی است و هیچ افزودنی اضافی ندارد.

    موارد منع مصرف احتمالی

    برخی از مواد ممکن است با داروها تداخل داشته باشند یا در صورت بارداری یا شیردهی خطرناک باشند. همیشه قبل از امتحان هر مکمل جدید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن محصول برای شما بی‌خطر است.

    ترکیبات رایج موجود در ویتامین‌های پوست، مو و ناخن

    در ادامه به موادی که معمولاً در مکمل‌های مو، پوست و ناخن یافت می‌شود و اثربخشی آن‌ها می‌پردازیم:

    بیوتین

    یکی از محبوب‌ترین مواد موجود در ویتامین‌های مو، پوست و ناخن، بیوتین است، ویتامینی که تصور می‌شود به رشد مو و ناخن کمک می‌کند. در حالی که شواهدی نشان می‌دهد که استفاده از آن در افرادی که کمبود بیوتین دارند مؤثر است، تحقیقات در مورد اثربخشی آن برای مو و ناخن در عموم مردم متفاوت است. با این وجود، بیوتین معمولاً در مکمل‌های مو، پوست و ناخن یافت می‌شود و معمولاً در دوزهای بالا نیز موجود است. در حالی که سمی بودن دوزهای زیاد بیوتین نشان داده نشده، اما می‌تواند نتایج آزمایشگاهی را تحت تأثیر قرار دهد که ممکن است منجر به تشخیص نادرست یک بیماری یا مدیریت نامناسب یک بیماری شود.

    ویتامین‌های A، D و E

    ویتامین‌های A، D و E ویتامین‌های محلول در چربی هستند که معمولاً در مکمل‌های مو، پوست و ناخن یافت می‌شوند، زیرا فواید زیادی به ویژه برای مو و پوست دارند. از آنجایی که A، D و E ویتامین‌های محلول در چربی هستند، مقدار اضافی آنها به جای دفع، ذخیره می‌شود. بنابراین، اگر این ویتامین‌ها به مقدار زیاد مصرف شوند، می‌توانند سمی باشند. مگر اینکه تحت نظارت یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی باشند، از مصرف این ویتامین‌ها در دوزهای بالاتر از حد مجاز خودداری کنید. مقدار مجاز مصرف روزانه (UL) برای ویتامین‌های A، D و E به ترتیب عبارتند از:

    • ویتامین A: 10000 IU (3000 میکروگرم)
    • ویتامین D: 4000 IU (100 میکروگرم)
    • ویتامین E: 1100 IU (1000 میلی‌گرم)

    مشاهده و خرید محصولات آرایشی

    متیل‌سولفونیل‌متان (MSM)

    MSM یکی دیگر از مواد رایج است، زیرا مطالعات نشان می‌دهد که مزایای زیادی برای سلامت پوست دارد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ با ۵۰ شرکت‌کننده زن نشان داد که مصرف ۴۰۰ میلی‌گرم MSM، همراه با ۲۰۰ میلی‌گرم اسید هیالورونیک و ۵۰۰ میلی‌گرم ال‌کارنوزین، روزانه به مدت ۲ ماه، آبرسانی پوست را تا ۱۵.۲ درصد و خاصیت ارتجاعی پوست را تا ۲۲.۶ درصد بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که حتی دوز پایین MSM باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست می‌شود. همچنین در کاهش علائم بصری پیری مانند زبری پوست و چین و چروک صورت مؤثر است. در حالی که این نتایج امیدوارکننده به نظر می‌رسند، تحقیقات کلی در مورد اثربخشی MSM در ویتامین‌های مو، پوست و ناخن محدود است.

    اسید هیالورونیک

    اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به حفظ سطح هیدراتاسیون در بدن کمک می‌کند. در حالی که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست موضعی یافت می‌شود، مصرف خوراکی اسید هیالورونیک در دوزهای ۱۲۰ میلی‌گرم در روز نشان داده که به بهبود رطوبت پوست کمک می‌کند، به‌خصوص در افرادی که پوست خشک دارند.

    کلاژن

    کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است به کاهش علائم پیری و بهبود آبرسانی و کشسانی پوست کمک کند. همچنین ممکن است در بهبود ناخن‌های شکننده و جلوگیری از آسیب مو مؤثر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

    سوالات متداول

    آیا مصرف روزانه ویتامین‌های مو، پوست و ناخن بی‌خطر است؟

    مکمل‌های غذایی مانند ویتامین‌های مو، پوست و ناخن مانند داروها توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی‌شوند. به طور خاص، FDA برای اطمینان از اینکه مکمل حاوی مواد و مقادیری است که برچسب آن ادعا می‌کند، آزمایش نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است مکمل‌هایی را انتخاب کنید که از نظر خلوص و قدرت توسط شخص ثالث آزمایش شده باشند. همچنین به خاطر داشته باشید که این مکمل‌ها ممکن است برای همه افراد بی‌خطر نباشند. برای مثال، از آنجایی که بسیاری از این مکمل‌ها دارای دوزهای بالایی از مواد مغذی هستند، مسمومیت ممکن است رخ دهد، به خصوص اگر در حال حاضر مکمل دیگری مانند مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنید. علاوه بر این، برخی از مواد موجود در ویتامین‌های مو، پوست و ناخن ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند یا در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف داشته باشند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs