جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    7 نکته برای محافظت از موهایتان در برابر کلر

    چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 16:52 بازدید: 21 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    7 نکته برای محافظت از موهایتان در برابر کلر

    7 نکته برای محافظت از موهایتان در برابر کلر

    شنا کردن روزانه در استخرها به دلیل کلر زیاد می‌تواند به موها آسیب برساند. با این حال، می‌توان از موها در برابر قرار گرفتن در معرض کلر و اثرات مخرب آن محافظت کرد. در این مقاله به بررسی نحوه آسیب‌رسانی کلر به موها و ارائه نکاتی تخصصی برای کاهش یا جلوگیری از این آسیب‌ها خواهیم پرداخت. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با 7 نکته برای محافظت از موهایتان در برابر کلر آشنا شوید.

    چگونه کلر به موهایتان آسیب می‌زند؟

    آب کلردار می‌تواند موها را خشک و ضعیف کند که این امر منجر به شکنندگی موها می‌شود. آب لوله‌کشی معمولی نیز دارای کلر است، اما اصولاً به اندازه‌ای نیست که برای دوش گرفتن معمولی مشکل‌ساز باشد. اما مقدار زیاد کلر در استخرها می‌تواند تأثیرات مخربی روی مو و پوست داشته باشد.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از مو

    اثر کلر بر موهایتان

    کلر استخر برای از بین بردن باکتری‌ها ضروری است، اما اگر مرتباً به استخر می‌روید، می‌تواند به موهای سالمتان آسیب جدی وارد کند. کلر روغن‌های طبیعی (سبوم) تولید شده توسط بدن برای محافظت از موها را از بین می‌برد که این امر نامطلوب است. کلر علاوه بر تحریک پوست و پوست سر، باعث می‌شود موهای شما:

    • رطوبت طبیعی خود را از دست بدهند
    • تغییر رنگ دهند
    • ضعیف و شکننده شوند

    افرادی که کمتر شنا می‌کنند، تأثیر آب کلردار را کمتر می‌بینند. برای مثال، یک بار در سال رفتن به استخر در تعطیلات تفاوت زیادی در سلامت موهایتان ایجاد نمی‌کند. اما فرقی نمی‌کند ماهی یک بار شنا کنید یا روزی یک بار. چه یک شناگر معمولی در استخر باشید یا حرفه‌ای، باید بدانید که چگونه از موهایتان در برابر آسیب کلر محافظت کنید، جدای از رنگ طبیعی یا نوع موهایتان.

    شناگران چگونه موهایشان را سالم نگه می‌دارند؟

    اگر فقط بعضی وقت‌ها شنا می‌کنید، برای سالم نگه داشتن موهایتان کار زیادی لازم نیست انجام دهید، به جز پوشیدن کلاه شنا برای جلوگیری از خیس شدن موهایتان با آب کلردار. اما اگر روزانه یا حتی چندین بار در هفته در استخر هستید، مهم است که کمی مراقبت و توجه بیشتری برای محافظت از پوست و موهایتان در برابر آسیب کلر داشته باشید.
    چگونه می‌توانید از موهایتان در برابر آسیب کلر محافظت کنید؟

    در اینجا نکات مهمی برای مراقبت از موها در برابر کلر آورده‌ام. این نکات باید اثرات مخرب آب کلردار استخر را کاهش دهد:

    قبل و بعد از شنا موهایتان را آبکشی و خیس کنید

    آداب شنا را باید بدانید که به حفظ امنیت و سلامت همه ما کمک کند. برای مثال، دلیل مهمی وجود دارد که کارکنان استخر به شما می‌گویند قبل از رفتن به استخر دوش بگیرید. این مرحله بسیار مهم است برای از بین بردن هر گونه کثیفی و روغن از بدن. به همین دلیل، همیشه بهترین کار این است که قبل از شنا، موهایتان را به‌طور کامل با آب تمیز بشویید. می‌توانید از مقداری شامپوی شفاف‌کننده استفاده کنید تا تمیزی عمیق‌تری به موهایتان بدهید.

    مشاهده و خرید محصولات بهداشت مو

    روغن نارگیل، روغن زیتون و بقیه روغن‌های طبیعی را به موهایتان بمالید

    اگر زیاد شنا می‌کنید یا موهایی دارید که بیشتر در معرض آسیب کلر هستند، از یک محافظ کلر روی موهایتان استفاده کنید. روغن‌های طبیعی، مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و جوجوبا به‌عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کنند تا از جذب کلر و بقیه مواد شیمیایی استخر به تارهای مو جلوگیری کنند. برای محافظت بیشتر، از ماسک نرم‌کننده عمیق یا نرم‌کننده استفاده کنید.

    از اسپری شنا استفاده کنید

    اگر موهای بور دارید و نگران تأثیر کلر روی موهای روشنتان هستید، می‌توانید یک محصول اسپری شنا تهیه کنید و روی موهایتان بمالید تا کلر از نفوذ به تارهای مو جلوگیری کند. این محصول برای انواع مو مناسب است.

    از شامپوهای ملایم استفاده کنید

    توصیه می‌شود بدون توجه به نوع موهایتان از یک شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید و بعد از شنا از نرم‌کننده استفاده کنید. این کار به شستشوی باقی‌مانده کلر از موهایتان کمک می‌کند.

    کلاه شنا بپوشید

    اگر شناگر رقابتی هستید و در مسابقات شرکت می‌کنید، احتمالاً برای تمرین شنا از کلاه شنا استفاده می‌کنید. کلاه شنا برای جلوگیری از رسیدن کلر به موهایتان عالی است. برای محافظت بهتر، آن را به درستی بپوشید تا تمام موهایتان داخل آن باشد. فراموش نکنید که کلاه شنای خود را روی موهای خیس بپوشید تا راحت‌تر روی سرتان قرار بگیرد.

    موهای بلندتان را دم اسبی کنید

    اگر موهای بلندی دارید و کلاه شنا ندارید، موهایتان را به صورت دم اسبی ببافید یا با کش‌های تنگ ببندید. این کار تماس با کلر را کاهش می‌دهد.

    در استخرهای روباز شنا کنید

    شنا در استخرهای روباز بهترین گزینه است. در استخرهای روباز، گاز کلر از آب سریع‌تر به هوا تبخیر می‌شود و غلظت آب و مقدار کلر کمتر است و به موهایتان نیز کمتر آسیب وارد می‌شود.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs