جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    استفاده از ضد آفتاب در منزل

    پنج شنبه 8 دی 1401 ساعت 21:47 بازدید: 30 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    استفاده از ضد آفتاب در منزل

    استفاده از ضد آفتاب در منزل

    کرم ضد آفتاب می‌تواند نقش مهمی در مراقبت از پوست شما داشته باشد. طبق گفته متخصصان پوست، باید در خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. حتما می‌پرسید چرا؟ اگر نزدیک پنجره‌ها یا جلوی صفحه کامپیوتر نشسته باشید، خودتان را در معرض نور بالقوه آسیب رسان پوست قرار می‌دهید.

    پس از ماه‌ها قرنطینه به دلیل کرونا، احتمالاً به شرایط جدید کار از خانه، فاصله‌گذاری اجتماعی و زمان محدودی که در مکان‌های عمومی سپری می‌کنید عادت کرده‌اید. شاید شما حیاط منزلتان را به یک کمپ تابستانی برای تفریح تبدیل کرده باشید.

    در حالی که احتمالاً می‌دانید چقدر ضرورییست که در فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و پس از بیرون آمدن از آب یا عرق کردن، ضد آفتابتان را تمدید کنید. با این حال، افرادی که دورکاری می‌کنند و بیشتر روزشان را در داخل خانه می گذرانند، آیا این بدان معناست که باید در خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟ اصلا بهترین ضد آفتاب قابل استفاده در هنگام کار در داخل خانه چیست؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات و موارد دیگر با ما همراه باشید.

    چرا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنید؟

    سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا کارشناسان می‌گویند شما باید از ضد آفتاب در داخل خانه استفاده کنید، که همگی شامل مواردیست که در معرض آن هستید:

    • اشعه ماوراء بنفش A (UVA)
    • اشعه ماوراء بنفش B (UVB)
    • نور آبی از دستگاه‌های هوشمند، رایانه‌ها و تلویزیون‌ها

    به گفته بنیاد سرطان پوست، اشعه ماوراء بنفش A، که می‌تواند باعث علائم پیری مثل از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست و چین و چروک شود، می‌تواند از پنجره‌ها عبور کند. متاسفانه همه پنجره‌ها در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید مقاوم نیستند.

    فکر نکنید که یک روز تاریک زمستانی یا ابری تابستانی دلیلی برای سهل‌انگاری در استفاده از ضد آفتاب در داخل خانه است. استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع در داخل خانه در تمام طول سال بسیار مهم است. نور UVA با شکستن کلاژن و بافت الاستیک باعث پیری زودرس پوست شده و به شکل گیری سرطان‌های پوست کمک می‌کند. این نور باعث برنزه شدن پوست نمی‌شود، بنابراین ممکن است از میزان مضرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بی اطلاع باشید.

    خرید محصولات آرایشی

    ضد آفتاب در مقابل اشعه ماوراء بنفش B (UVB)

    پرتوهای فرابنفش B هستن که می‌تونن به DNA پوست آسیب برسونن و پاسخ التهابی ایجاد کنن که منجر به آفتاب‌سوختگی‌های قرمز رنگ میشه. آن دسته از سلول‌هایی که باقی می‌مونن به طور فزاینده‌ای در طول زمان از طریق قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش آسیب می‌بینن و منجر به سرطان پوست می‌شن.

    ضد آفتاب در مقابل نور آبی

    نور آبی ساطع شده از صفحه‌های دیجیتال از جمله رایانه، تلفن، تبلت و تلویزیون می‌تونه به دو صورت روی پوستتون تأثیر بذاره. نور آبی می تواند تولید ملانین یا رنگدانه در پوست را افزایش دهد که می تواند منجر به ملاسما و لکه های پیری شود. نور آبی همچنین می‌تونه رادیکال‌های آزاد ایجاد کنه که ممکنه باعث التهاب و تجزیه کلاژن و بافت الاستیک در پوست بشه.

    ضد آفتاب معدنی بهتر است یا فیزیکی؟

    اگر تصمیم به استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه را دارید، گام بعدی شما این است که تصمیم بگیرید چه فرمولی با نیازهای پوست و SPF شما مطابقت دارد. هر دو بلوک شیمیایی و فیزیکی در برابر UVA و UVB محافظت می‌کنند تا زمانی که دارای برچسب SPF 30 یا بالاتر و طیف گسترده باشند.

    مسدود کننده‌های فیزیکی از اکسید آهن، اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به عنوان مواد فعال خود استفاده می‌کنن. این مواد معدنی یک سد فیزیکی ایجاد می‌کنن و مانع از رسیدن اشعه ماوراء بنفش و نور آبی به سطح پوست می‌شن. فیلترهای نور آبی روی صفحه‌ نمایش شما نیز مثل عینک‌های مسدودکننده نور آبی بسیار مفید هستن.

    آنها به گونه‌ای طراحی شدن که روی پوست قرار بگیرن، به این معنی که کمتر احتمال داره منافذ شما رو مسدود کنن و گزینه خوبی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه هست. با این حال، اگر از ضد آفتاب معدنی و داروهای موضعی آکنه استفاده می‌کنین، مراقب باشین. ترکیب این دو می‌تونه باعث خشکی بشه چون غیر کومدوژنیکه.

    ضد آفتاب‌های شیمیایی

    طبق گفته بنیاد سرطان پوست، ضدآفتاب‌های شیمیایی "اشعه ماوراء بنفش را قبل از اینکه به پوست شما آسیب برسند، جذب می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، برخلاف ضدآفتاب‌های فیزیکی که بالای پوست شما قرار می‌گیرند، می‌توانند جذب پوست شما نیز بشوند. این جذب می‌تواند برای پوست شما مشکل ساز باشد. چرا؟ مطالعات روی موش‌ها نشان داده است برخی از ترکیبات ضدآفتاب بر سیستم تولید مثل، تخمدان‌ها، غدد پستانی، بیضه‌ها و پروستات و سیستم غدد درون ریز تأثیر منفی میگذارند. نگرانی بابت این است که اگر این مواد سمی بتوانند به جریان خون جذب شوند، می‌توانند پیامدهای طولانی مدتی برای سلامتی انسان ایجاد کنند. مواد فعال ضد آفتاب پس از یک بار استفاده می‌توانند برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند.

    علاوه بر این، ضدآفتاب‌های شیمیایی پیامدهای منفی برای محیط زیست و حیات دریایی دارند، به همین دلیل است که در هاوایی فروش ضد آفتاب‌های حاوی اکسی بنزون و اکتینوکسات رو ممنوع است.

    آیا باید از ضد آفتاب‌های شیمیایی اجتناب کرد؟

    بهترین ضد آفتاب برای شما، ضد آفتابیست که در واقع از آن استفاده می‌کنید فرق نمی‌کند دارای فرمول شیمیایی باشد یا معدنی. با مسدودکننده‌های فیزیکی، سؤالات و نگرانی‌های کمتری در مورد ایمنی وجود دارد چه برای محیط و چه برای بدن شما.

    اگر متعهد به استفاده از ضدآفتاب در داخل خانه هستید، متخصصان پیشنهاد می‌کنند بسته به دستورالعمل روی برچسب، هر دو تا شش ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید.

    اگر نمی‌خواهید در داخل خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چه کنید؟

    راه حل این مشکل ساده است. از معرض آفتاب خارج شده و پرده‌ها را بکشید یا صندلی خودتان را حرکت دهید. این کاریست که همیشه باید انجام دهید. اگر هنوز هم می‌خواهید جلوی پنجره بنشینید، احتمالاً باید کمی ضد آفتاب بر روی پوستتان بزنید. با این حال، این بهترین راه برای مقابله با مشکل نیست.

    وقتی داخل منزلتان هستید کافیست پرده‌ها را بکشید یا از پنجره دور شوید. اگر به سادگی از نفوذ نور خورشید دوری می‌کنید، اقدامات احتیاطی بیشتری در داخل خانه لازم نیست. اگر در خانه با وجود اتاقی با پنجره کار می‌کنید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از خودتان در برابر اشعه‌های شدید خورشید محافظت کنید.

    این یک تصور غلط  رایج است که شما فقط در ماه‌های تابستان به کرم ضد آفتاب نیاز دارید، اما اشتباه نکنید ما در هر زمانی از سال، از جمله در ماه‌های سرد، می‌توانیم به پوستمان با اشعه‌های مضر آفتاب آسیب برسانیم. اگر پوست ما محافظت نشده باشد و حتی برای 15 دقیقه در روز در معرض اشعه‌های خورشید باشد، می‌تواند تأثیر تجمعی بسیار واقعی روی پوستمان داشته باشد.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs