جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    اهمیت استفاده از نرم کننده

    سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 23:03 بازدید: 73 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    اهمیت استفاده از نرم کننده

    اهمیت استفاده از نرم‌کننده

    نرم‌کننده‌ها، درمان‌های مرطوب‌کننده‌ای هستند که به‌صورت مستقیم بر روی پوست برای تسکین و آبرسانی اعمال می‌شوند. این محصولات، پوست را با لایه‌ای محافظ می‌پوشانند تا رطوبت را به دام بیاندازند. نرم‌کننده‌ها عموماً برای کمک به کنترل بیماری‌های پوستی خشک، خارش‌دار یا پوسته‌پوسته مانند اگزما، پسوریازیس و ایکتیوز استفاده می‌شوند. آن‌ها به جلوگیری از التهاب و شعله‌ور شدن این شرایط کمک می‌کنند. در ادامه به اهمیت استفاده از نرم‌کننده پرداخته می‌شود.

    مشاهده و خرید محصولات کرم و لوسیون‌های بدن

    انواع نرم‌کننده‌ها

    لوسیون‌ها

    لوسیون‌ها برای نواحی مودار یا آسیب‌دیده پوست مانند اگزما مفید هستند. به این دلیل که لوسیون‌ها نازک بوده و به‌راحتی پخش می‌شوند، اما چندان مرطوب‌کننده نیستند.

    اسپری‌ها

    اسپری‌ها برای نواحی صعب‌العبور و پوست‌های دردناک یا عفونی که نباید لمس شوند، مفید هستند و به‌سرعت جذب می‌شوند.

    کرم‌ها

    کرم‌ها برای استفاده در روز مناسب هستند زیرا چرب نبوده و به‌سرعت جذب می‌شوند.

    پمادها

    پمادها برای پوست‌های بسیار خشک و ضخیم و استفاده در شب مناسب هستند زیرا چرب، غلیظ و بسیار مرطوب‌کننده‌اند. پمادها معمولاً مواد نگهدارنده ندارند، بنابراین برای پوست‌های حساس مناسب هستند، اما نباید برای اگزما استفاده شوند.

    جایگزین‌های صابون

    صابون‌ها، شامپوها و ژل‌ها معمولاً پوست را خشک می‌کنند و می‌توانند شرایط پوستی مانند اگزما را بدتر کنند. استفاده از یک جایگزین صابون نرم‌کننده به‌جای صابون معمولی برای شستن دست‌ها و حمام کردن می‌تواند به بهبود پوست کمک کند.

    انواع مختلفی از نرم‌کننده‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مستقیماً بر روی پوست قرار داد. برخی از آن‌ها یک سد محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت را حفظ کنند. برخی دیگر موادی برای کاهش خارش یا جلوگیری از عفونت اضافه کرده‌اند. پزشک یا داروساز می‌تواند در مورد اینکه کدام نوع نرم‌کننده برای وضعیت پوست شما مناسب‌تر است، مشاوره دهد. ممکن است نیاز باشد چند نرم‌کننده مختلف را امتحان کنید تا بهترین آن را برای پوست خود یا فرزندتان پیدا کنید. بسیاری از این محصولات را می‌توان برای شستشو نیز استفاده کرد.

    چگونگی دریافت نرم‌کننده‌ها

    نرم‌کننده‌ها را می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. اگر وضعیت پوست شما شدید است، با یک پزشک عمومی یا پرستار مشورت کنید زیرا ممکن است به درمان قوی‌تری نیاز داشته باشید. اگر شما یا فرزندانتان نیاز به استفاده منظم از نرم‌کننده دارید، بهتر است مقداری از آن را در محل موردنظر خود بریزید تا پوستتان چرب شود.

    نحوه استفاده از نرم‌کننده‌ها

    • لوسیون‌ها، اسپری‌ها، کرم‌ها و پمادهای نرم‌کننده باید مستقیماً بر روی پوست مالیده شوند. آن‌ها باید در همان جهتی که موها رشد می‌کنند به‌آرامی بر روی پوست صاف شوند، نه مالیده شوند. این کار به جلوگیری از مسدود شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کند. هر زمان که پوست شما خشک یا سفت شد، می‌توانید از آن‌ها برای جایگزینی رطوبت ازدست‌رفته استفاده کنید. این محصولات بسیار ایمن هستند و نمی‌توان از آن‌ها به مقدار زیادی استفاده کرد.
    • ممکن است نیاز باشد نرم‌کننده‌های مختلف را آزمایش کنید یا ترکیبی از آن‌ها را امتحان کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید از کرم در روز و پماد در شب استفاده کنید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    جایگزین‌های صابون (محصولات شستشوی نرم‌کننده)

    • مقدار کمی (حدود یک قاشق چای‌خوری) از جایگزین صابون را در کف دست خود با کمی آب گرم مخلوط کرده و آن را بر روی پوست مرطوب یا خشک پخش کنید. پوست را بشویید و خشک کنید، مراقب باشید آن را مالش ندهید. می‌توانید از جایگزین‌های صابون برای شستن دست، دوش گرفتن یا در حمام استفاده کنید.
    • این محصولات مانند صابون معمولی کف نمی‌کنند، اما به همان اندازه در تمیز کردن پوست مؤثر هستند. اگر پوست شما پس از استفاده از یک محصول شستشوی نرم‌کننده دچار سوزش می‌شود و پس از شستشو ته‌نشین نمی‌شود، از یک داروساز بخواهید محصول دیگری را به شما توصیه کند.

    استفاده از نرم‌کننده‌ها با سایر درمان‌های پوستی

    اگر از کرم استروئیدی یا درمان دیگری برای بیماری پوست خود استفاده می‌کنید، حداقل ۳۰ دقیقه بعد از استفاده از نرم‌کننده صبر کنید و سپس آن را استفاده کنید. این کار از رقیق شدن اثر درمان و پخش آن به مناطقی از پوست که به آن نیاز ندارید جلوگیری می‌کند.

    زمان استفاده از نرم‌کننده‌ها

    نرم‌کننده‌ها را می‌توان هر چند وقت یک‌بار که نیاز باشد استفاده کرد تا پوست به‌خوبی مرطوب و در شرایط خوبی نگه‌داشته شود. در حالت ایده‌آل، این کار باید حداقل ۳ یا ۴ بار در روز انجام شود. به‌خصوص مهم است که به‌طور مرتب از یک نرم‌کننده به دست‌ها و صورت استفاده شود، زیرا این نواحی بیشتر از هر قسمت دیگری از بدن در معرض عوامل خارجی هستند.

    برخی فعالیت‌ها مانند شنا یا باغبانی می‌تواند پوست را تحریک کند. استفاده از نرم‌کننده قبل از انجام این کارها ممکن است کمک‌کننده باشد. همچنین، استفاده از نرم‌کننده برای محافظت از دست‌ها و گونه‌های نوزادان قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند از زخم شدن آن‌ها در اثر غذا و نوشیدنی جلوگیری کند. نرم‌کننده‌ها بهتر است بعد از شستن دست‌ها، حمام کردن یا دوش گرفتن استفاده شوند، زیرا این زمانی است که پوست بیشترین نیاز به رطوبت دارد.

    واکنش‌های پوستی

    گاهی اوقات، نرم‌کننده‌ها می‌توانند باعث واکنش‌های پوستی شوند، مانند:

    • گرمای بیش‌ازحد، احساس سوزش یا گزگز که بعد از چند روز درمان برطرف نمی‌شود.
    • فولیکول‌های مو مسدود یا ملتهب (فولیکولیت) که ممکن است باعث جوش شود.
    • بثورات روی صورت که می‌تواند آکنه را تشدید کند.

    اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، با پزشک عمومی، پرستار یا داروساز صحبت کنید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs