جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین روتین پوستی

    سه شنبه 15 فروردین 1402 ساعت 13:52 بازدید: 63 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین روتین پوستی

    بهترین روتین پوستی

    قصد دارید یک روتین مراقبت از پوست را آغاز کنید، اما چند سوال دارید: چند محصول مراقبت از پوست باید استفاده کنید؟ کدام یک برای پوست شما مناسب‌تر است؟ به چه ترتیبی باید این محصولات را اعمال کنید؟ و حتی این محصولات چه کارکردهایی دارند؟ در ادامه، به بررسی بهترین روتین پوستی خواهیم پرداخت.

    اشلی ماگوورن، متخصص پوست و صاحب و بنیان‌گذار پوست منهتن، توصیه می‌کند که برای بهره‌مندی بیشتر از رژیم روزانه مراقبت از پوست، صرف‌نظر از نوع پوست، باید با سه مرحله ساده شروع کنید: پاکسازی، درمان و مرطوب‌سازی.

    او توضیح می‌دهد که این به معنای استفاده از سرم‌ها یا کرم‌هایی است که حاوی ترکیبات مراقبت از پوست مانند ویتامین C، رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها و غیره هستند، بسته به نوع پوست و نتایجی که می‌خواهید ببینید. دکتر ماگوورن می‌گوید: «افزودن یک مرحله میانی بین اجزای پاک کننده و مرطوب کننده بسیار مهم است. این می‌تواند در طول زمان تفاوت زیادی در سلامت، ظاهر و پیری پوست شما ایجاد کند.»

    در این مقاله، بهترین برنامه روزانه مراقبت از پوست مورد تأیید متخصصان برای صبح و شب، شامل مراحل اساسی که باید در هر رژیم خانگی برای پوست‌های چرب، خشک، مختلط یا مستعد آکنه رعایت شود، ارائه شده است.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از صورت

    روال صبحگاهی مراقبت از پوست

    پاک‌کننده

    پاکسازی صورت باید نخستین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست باشد، زیرا ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی که ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و باعث کدری آن شوند را از بین می‌برد. دکتر ماگوورن می‌گوید: «بسیاری از افراد از پاک‌کننده‌های بسیار قوی استفاده می‌کنند که در واقع سد محافظتی پوست را تخریب می‌کند.»

    تونر

    دکتر ماگوورن می‌گوید: «استفاده از تونر ضروری نیست، اما استفاده از آن می‌تواند راهی عالی برای تازه کردن پوست، از بین بردن مواد باقی‌مانده و متعادل کردن pH پوست باشد. اگر پوست مستعد آکنه دارید، به دنبال تونری با موادی مانند اسید سالیسیلیک برای مقابله با جوش‌ها باشید. برای پوست‌های خشک یا حساس، یک تونر آبرسان بدون الکل و با موادی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک مناسب است که تسکین دهنده باشند.»

    سرم

    استفاده از یک سرم متناسب با نیازهای پوستی می‌تواند هم درمان‌کننده و هم محافظ پوست باشد. به دنبال آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C باشید. دکتر ماگوورن می‌گوید: «همه باید از ویتامین C استفاده کنند، صرف‌نظر از سن. این ماده کمک می‌کند تا بسیاری از آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب و آلودگی را معکوس کنیم.» دکتر جنیفر دیوید، متخصص پوست، اضافه می‌کند: «برای پوست‌های تیره‌تر، پرپیگمانتاسیون می‌تواند یک مشکل رایج باشد و استفاده از سرم ویتامین C در صبح به کاهش لکه‌های تیره کمک می‌کند.»

    کرم دور چشم

    کرم‌های دور چشم نیز در دسته «درمان» قرار می‌گیرند. در صورت تمایل، با استفاده از انگشت حلقه (که ضعیف‌ترین انگشت است) مقدار کمی از کرم دور چشم را برداشته و به آرامی اطراف و زیر چشمان خود ضربه بزنید.

    مرطوب‌کننده

    در مرحله بعدی از فرمول‌های سنگین‌تری مانند مرطوب‌کننده استفاده کنید که پوست را هیدراته نگه داشته و به تقویت سد محافظ آن کمک می‌کنند. اگر پوست خشک دارید، مرطوب‌کننده‌های سبک‌تری را برای استفاده در روز انتخاب کنید، مانند لوسیون یا ژل که به سرعت جذب می‌شوند و زیر آرایش می‌مانند. در صورتی که پوست خشکی دارید، از فرمول‌های غلیظ‌تری مانند کرم استفاده کنید. دکتر دیوید توضیح می‌دهد: «به دنبال سرامیدها یا اسید هیالورونیک باشید، زیرا این مواد به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای حفظ رطوبت در پوست عمل می‌کنند.»

    ضد آفتاب

    این مهم‌ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. دکتر ماگوورن می‌گوید: «اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید، ممکن است هیچ یک از مراحل دیگر مؤثر نباشند! خورشید اولین عامل پیری زودرس پوست است و این آسیب‌ها تنها جنبه زیبایی ندارند. مهم نیست که چه رنگ پوستی دارید؛ دکتر دیوید می‌گوید: «افراد با رنگ پوست تیره‌تر نیز ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوند.» علاوه بر این، اگر هیپرپیگمانتاسیون را بدون استفاده روزانه از SPF درمان کنید، مثل این است که دو قدم به جلو و یک قدم به عقب بردارید.»

    استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی خود، شامل گردن و پشت دست‌ها، فراموش نکنید.

    مشاهده و خرید محصولات آرایشی

    روتین مراقبت از پوست در شب

    پاک کننده

    در ابتدا، آرایش و آلودگی‌های روزانه را پاک کنید. در صورت نیاز، از پاک کننده‌ای مجزا برای آرایش استفاده کنید. سابینا ویزمن، شیمیدان ارشد آزمایشگاه زیبایی جی اچ، می‌گوید: «پاک کننده‌ها لزوماً برای از بین بردن آرایش، به خصوص روی چشم‌ها، طراحی نشده‌اند.» او پیشنهاد می‌کند از همان پاک‌کننده‌ای که صبح استفاده می‌کنید، بهره ببرید.

    تونر

    اگر تصمیم به استفاده از تونر گرفته‌اید، آن را به همان روشی که در صبح انجام می‌دهید، به کار ببرید. از آنجایی که تونرها مایع هستند، باید قبل از محصولات سنگین‌تر مانند سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده شوند تا فرصت جذب بهتری داشته باشند.

    سرم

    دکتر ماگوورن می‌گوید: شب زمان ایده‌آلی برای استفاده از محصولاتی است که دارای موادی هستند که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست یا تحریک گردش سلولی در هنگام خواب کمک می‌کنند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی همچون اسید گلیکولیک یا رتینول. این مواد بافت پوست را صاف، منافذ را روشن و به حداقل می‌رسانند.

    کرم دور چشم

    مقداری از سرم را استفاده کنید، و یا اگر صبح‌ها نیز از آن استفاده می‌کنید، یک کرم دور چشم مجزا به اطراف چشم بزنید.

    مرطوب کننده

    مرطوب کردن پوست به ویژه در شب بسیار اهمیت دارد، زیرا مانعی را ایجاد می‌کند که آبرسانی طبیعی پوست و هر ماده فعالی را برای مقابله با از دست دادن رطوبت که هنگام خواب اتفاق می‌افتد، حفظ کند.

    درمان آکنه

    اگر در حال حاضر لکه‌هایی بر روی پوست دارید، در این زمان از درمان آکنه استفاده کنید. می‌توانید از محصولات مختلف موجود در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین برای درمان آکنه بهره بگیرید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :

    محصولات مرتبط

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs