جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین سن مراقبت از پوست

    دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 22:09 بازدید: 53 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین سن مراقبت از پوست

    بهترین سن مراقبت از پوست

    پوست زیبا برای هرکسی که دوست دارد بقیه از ظاهرش تعریف کنند از موارد ضروریست و همگی به این مسئله واقف هستیم که دادن یک نظر مثبت، به تصویری بهتر از خودمان کمک می‌کند. وقتی که برای اولین بار با کسی دیدار می‌کنید، این احتمال وجود دارد که فرد مقابل به صورت، چشمان شما و حتی نوع پوستتان توجه کند و تصویری از شما در ذهن خود بسازد. لزوما این کار قضاوت کردن نیست، طبیعیست که همه‌ی ما این کار را انجام میدهیم و نمی‌شود از آن ایرادی گرفت. در این مقاله قرار است به بررسی بهترین سن مراقبت از پوست بپردازیم و بگوییم چه کاری لازم است انجام دهید، پس تا آخر این مقاله همراهمان باشید.
     به افرادی که پوست خوبی ندارند فکر کنید در لحظه‌ی اول چه احساسی دررونتان ایجاد می‌شود؟ همه‌ی افراد ترجیح میدهند به پوستی زیبا و مراقبت شده نگاه کنند تا پوستی خراب و پر از چین و چروک. پوست درخشان و سالم جذاب است و وقتی نگاه‌های تحسین برانگیز بقیه را دریافت می‌کنید، احساس خوبی دریافت کرده واعتماد به نفس بیشتری می‌گیرید. این واقعیت است که اگر زود شروع کنید، کمتر در سنین بالا نگران چین و چروک هستید. در واقع پیشگیری بهتر از درمان است و همه ما این موضوع را به خوبی میدانیم. پس شروع در جوانی کمک میکند که اثرات سال‌های پیش رو برای مدت طولانی‌تری از بین برود.

    از سن جوانی شروع کنید

    با متخصصین پوست و مو صحبت کنید، آن‌ها به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند و با انجام روتین مشخص شده تضمین می‌شود پوستی سالم تا سنین بالاتر و سالمندی داشته باشید، فراموش نکنید که این کار الزامیست و اصلا هم برای شما زود نیست. فکر نکنید در دوران نوجوانی خیلی جوان هستید و نیازی نیست از پوستتان مراقبت کنید. شروع زودتر، پایه و اساس سال‌های آینده را میسازد. البته هیچ کس از استفاده از محصولات دارای AHA و رتینوئید توسط دخترهای جوون حمایت نمی‌کند. راه‌های دیگری هم وجود دارند که دخترهای جوان هم یک روتین پوستی سالم داشته باشند. متخصصان پوست و زیبایی همگی موافقند که هر چه زودتر و از سنین جوانی شروع کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به یک روال برای حمایت از پوست عالی مادام العمر، پایبند بمانید. بعضی‌ها هم معتقدند دخترها باید حتی از سن 12 سالگی یک برنامه معمولی را شروع کنند، در حالی که بعضی دیگر احساس می‌کنند یک یا 2 سال بعد بهتر است.

    از سن نوجوانی شروع کنید

    مهم است که از دوره نوجوانیتان شروع کنید. حدودا در 20 سالگی، علائم پیری کم‌کم ظاهر می‌شود ، زیرا پوست قبل از 30 سالگی شروع به ایجاد اولین خطوط ریز خود کرده و این حتی برای دخترهای جوان فعالی که زمان زیادی را در خارج از خانه در حال آفتاب گرفتن در ساحل و یا ورزش کردن هستند هم صدق میکند. باید بتوانید به خوبی از پوستتان مراقبت کنید تا این آسیب‌ها به حداقل برسد و بعد از چندسال مجبور نشوید بیشتر هزینه کنید تا پوستتان کمی بهتر شود.

    نگاهی داشته باشید به چند مرحله ضروری که میتوانید آن‌ها را به نوجوانانتان توصیه کنید:

    پوستتان را تمیز نگه دارید

    جوان‌تر‌ها را تشویق کنید که صبح و شب پوستشان را تمیز کنند. از سنین پایین به فرزندان نوجوانتان یاد بدهید که از پاک کننده‌های مناسب پوست خودشان استفاده کنند. این کار به ایجاد عادت‌های خوب کمک کرده و مطمئنا به محافظت از پوست در برابر آکنه کمک می‌کند. زیرا منافذ روی پوست تمیز کمتر احتمال دارد چربی بیش از حد را جمع کنند و آن‌ها را مسدود کنند. آکنه میتواند باعث ایجاد زخم‌های بدی شود، زخم‌هایی که اصلا دوستشان ندارید. پس بهتر است اول با استفاده از یک پاک کننده ملایم شروع کنید.

    پوستتان را مرطوب کنید

    این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از پوست برای هر سنینی می‌باشد. تمام پوست‌ها در طول روز رطوبتشان را از دست میدهند بنابراین پیدا کردن محصولی مناسب در روزهای اول که بتوانید از آن صبح‌ها و قبل از خواب استفاده کنید، به هیدراته و سیر نگه داشتن پوستتان کمک می‌کند. خط‌ها و چین و چروک‌های اولیه را از بین میبرد و پوستی هیدراته و عالی به شما تحویل میدهد.

    محافظت در برابر اشعه فرابنفش

    همه ما برای داشتن احساس خوب به نور خورشید نیاز داریم و این امری طبیعی و خوشایند است، اما باید به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید به احتمال زیاد دشمن شماره یک پوست شماست. اگه فکر می‌کنید که استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری و خنک لازم نیست، سخت در اشتباهید. اشعه UV خورشید از طریق لایه‌های بالایی پوست نفوذ کرده و باعث آسیب به پوستتان می‌شود. پس هرگز بدون ضد آفتاب بیرون نروید.

    پیشگیری

    پوست جوان‌ترها همیشه در معرض اثرات منفی سم‌ها، آسیب خورشید و سایر رادیکال‌های آزاد موجود در جو قرار میگیرد. محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که به مبارزه با اثرات این تأثیرات کمک می‌کنند. چیزی که اهمیت دارد این است که قبل از خرید محصولات خاص، نوع پوستتان را بشناسید. بهتر است پدر و مادر قبل از استفاده از هر محصولی، دختر نوجوانشان را با متخصص پوست آشنا کنند تا بهترین مشاوره را بگیرند. اما هیچ ایرادی ندارد که در نوجوانی از محصولات مراقبت از پوست مثل ویتامین C و B استفاده کنید که در کم کردن اثرات ناخالصی‌های موجود در جو و آسیب‌های ناشی از نور خورشید بسیار عالی شناخته شده‌اند.

    کرم دور چشم، سرم

    اگر نوجوان‌ها در ابتدا از پاک کننده‌ای ملایم، مرطوب کننده و محافظ در برابر آفتاب شروع کنند بهتر است و می‌توانند در مرحله بعدی کرم‌های مرطوب کننده دور چشم و سرم را مثلا از سنین 20 سالگی به بعد شروع کنند. در حدود این سن، پوست شروع به کم کردن تولید الاستین و کلاژن ضروری می‌کند. یک کرم و سرم دور چشم به مبارزه با اثرات این فرآیندهای طبیعی پیری کمک می‌کند.

    پوستتان را بشناسید

    شروع جوانی برای داشتن پوستی زیبا ضروریست و والدین با تشویق فرزندان برای شروع مراقبت از پوست خیلی قبل‌تر از پایان سال‌های نوجوانی، لطف بزرگی به نوجوان خود کرده است. نوع پوست فرزندتان را باید بدانید و حتما با یک متخصص در مورد محصولات توصیه شده صحبت کنید.

    مشاهده محصولات مراقبت از صورت

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs