جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

    دوشنبه 28 فروردین 1402 ساعت 09:00 بازدید: 64 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

    بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

    شروع تابستان همانا و آفتاب سوختگی‌ نیز هم همانا! خیلی از افراد با آغاز فصل تابستان شروع به استفاده از ضد آفتاب می‌کنند، در حالی که اخیرا ثابت شده، باید در هر فصلی از سال حتی در هوای ابری هم از ضد آفتاب استفاده کنید. اما ممکن است با وجود استفاده از ضدآفتاب باز هم دچار آفتاب سوختگی شوید. راهکار ساده ای دارد و آن این است که شما باید متناسب با پوستتان ضدآفتابتان را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم بگوییم بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب کدام است؟ پس با ما تا انتها همراه باشید که چند مورد از بهترین ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب را نیز معرفی می‌کنیم.

    کرم ضد آفتاب به چه صورت کار می‌کند؟

    بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب و خشک، از طریق مسدود کردن و جذب اشعه ماوراء بنفش به واسطه ذرات مختلف فیزیکی و شیمیایی عمل می‌کند. ذرات فیزیکی موجود در ضدآفتاب، مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به انعکاس اشعه ماوراء بنفش از پوست کمک می‌کنند و مواد شیمیایی موجود در کرم ضدآفتاب قبل از نفوذ به پوست به اشعه واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین تمامی پرتو‌های خورشید را جذب کرده و انرژی رو به صورت گرما آزاد می‌کنند.

    ضد آفتاب مینرال یا شیمیایی؟

    مهمترین نکته‌ که در خرید بهترین ضد آفتاب پوست چرب لازم است بدانیم، مینرال یا شیمیایی بودن ضدآفتاب است.

    ضدآفتاب‌های شیمیایی با جذب اشعه UV و کاهش میزان انرژیش، این اشعه را به گرما تبدیل کرده و به پوست منتقل می‌کنند. ضدآفتاب‌های شیمیایی این کار را از طریق فیلترهای شیمیایی یعنی اوکسی‌بنزون، آووبنزن، اکتی‌سالات، اکتوکرایلن، هوموسالات و اکتینوکسات انجام می‌دهند. ضدآفتاب‌های شیمیایی لازم است جذب پوست شوند تا بتوانند از پوست محافظت کنند به همین دلیل باید حدود ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب استفاده شوند.

    ضدآفتاب‌های مینرال یا فیزیکال، در سطح پوست قرار می‌گیرند و با جذب و انعکاس اشعه UV از پوست محافظت می‌کنند. ترکیبات فعال یا مواد موثر ضدآفتاب‌های مینرال زینک‌اکساید و تیتانیوم‌دی‌اکساید هستند که ممکن است شامل یکی یا هر دو مورد باشند.

    برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه ضد آفتاب فیزیکی پوست چرب در مقایسه با ضدآفتاب شیمیایی کم‌تر سبب تحریک و التهاب پوست می‌شود و احتمالا انتخاب مناسب‌تریست. البته ضدآفتاب‌های شیمیایی هم در صورت استفاده از برخی فیلترها می‌توانند مناسب باشنذ.

    مشاهده و خرید محصولات ضدآفتاب

    SPF موجود در ضد آفتاب را در نظر بگیرید

    متخصصین پوست و زیبایی همگی روی این موضوع اتفاق نظر دارند که SPF موجود در ضدآفتاب نباید کمتر از 30 باشد تا بتواند به درستی از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت کند. در بازار ضد آفتاب‌هایی با SPF های بالاتر از 50 هم وجود دارند، اما در واقع این نوع محصولات هیچ نوع فرقی با بقیه ندارند و محافظت بیشتری ارائه نمی‌دهند، در واقع فقط گرون‌تر هستند.

    نوع پوستتان رو بشناسید

    قبل از خرید هر محصولی برای استفاده روی پوستتان، باید نوع پوستتان را بشناسید. خیلی از افراد حتی نمی‌دانند چه نوع پوستی دارند! باید با توجه به نوع پوستتان از ضدآفتابی با SPF مناسب پوست خودتان استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود تا ضدآفتاب بتواند روی پوستتان درست کار کند. پوست چرب ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید مثل موارد ژنتیکی و ارثی، مشکلات هورمونی یا مصرف قرص‌های مکمل، استرس، آرایش‌های سنگین که مناسب پوست چرب نیستند و حتی استفاده از ضد آفتاب نامناسب که سبب ترشح سبوم بیش از حد غدد چربی در سطح پوست می‌شود که در نتیجه پوستتان را چرب‌تر می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید همیشه از بهترین ضد آفتاب پوست چرب استفاده کنید تا پوستی شاداب داشته باشید.

    ضد آفتاب پوست چرب چیست؟

    معمولا افرادیکه بلافاصله پس از حمام رفتن، متوجه چربی روی پوستشان خصوصا در نواحی اطراف بینی، گونه‌ها و پیشانی احساس می‌شوند، دارای پوست چرب هستند. بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، باید دارای فرمولاسیونی متناسب با نوع پوست چرب داشته باشد. اگر پوست چربی دارید، حتما از بهترین ضدآفتاب پوست چرب استفاده کنید. در غیر این صورت تعادل چربی در صورت شما به هم ریخته و چربی پوستتان باعث بروز جوش و آکنه می‌شود.

    ویژگی‌‌های بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

    بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب باید علاوه بر پوشش دهی مناسب، فاقد چربی نیز باشد. روی برچسب محصول باید عبارت Oil-Free قید شده باشد و دارای SPF بین ۳۰ تا ۵۰ باشد. همچنین ضد آفتاب پوست چرب باید دارای ماندگاری مناسبی داشته باشد. البته غلظت ضد آفتاب پوست چرب باید کم باشد تا مانع از بروز جوش و آکنه‌های پوستی شود.

    بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب اغلب حاوی مواد مات‌کننده برای کنترل تولید چربی‌ها هستند و جلوه‌ای مات به پوست می‌دهند و از برق زدن یا به اصطلاح درخشندگی پوست جلوگیری می‌کنند. این محصولات سبک و بدون چربی بوده و بهترین نوع ضد آفتاب برای پوست‌های چرب هستند.

    هنگام انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز و مستعد آکنه، به دنبال فرمول‌های غیر کومدون زا، بدون چربی و سبک وزن باشید که محافظتی با طیف وسیع بدون مسدود کردن منافذ پوست را فراهم می‌کنند. از استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با اثر سنگین، چرب یا مسدود کننده منافذ جدا خودداری کنید.

    نحوه استفاده کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

    بعد از انتخاب بهترین ضد آفتاب پوست چرب، باید نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب پوست چرب را نیز بلد باشید. استفاده نادرست از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باعث ایجاد جوش و کدر‌ شدن پوست می‌شود. قبل از مصرف بهترين ضد آفتاب، پوستتان را با شوینده‌ مخصوص پوست چرب تمیز کنید. استفاده از آبرسان و سرم‌های پوستی موجب حفظ شادابی و تقویت کلاژن‌های پوست می‌شود. بعد از این‌ که سرم و آبرسان کاملاً جذب پوست شد، باید دو بند‌ انگشت از بهترین کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

    فراموش نکنید که ضد آفتاب را باید هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار تمدید کنید. برای تمدید ضد آفتاب لازم نیست حتماً پوستتان را با آب و شوینده مخصوص بشورید. برای تمیز‌کردن پوست می‌توانید از دستمال مرطوب مخصوص صورت نیز استفاده کنید و بعد ضد آفتاب را روی پوستتان بزنید. برای داشتن پوستی صاف و سالم، رسیدگی به ظاهر پوست کافی نیست. با استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب و استفاده از داروهای مکمل هم می‌توانید چربی پوست را تا حدی کاهش دهید.

    چه ضد آفتابی برای پوست چرب خوبه؟

    برای پوست چرب، باید از ضد آفتاب‌هایی استفاده کرد که برای این نوع پوست مناسب باشند. در انتخاب ضد آفتاب مخصوص پوست چرب بهتر است به نکات زیر توجه کنین:

    • استفاده از ضد آفتاب با فرمول‌های رقیق‌تر و ژل‌ها: ضد آفتاب‌هایی با فرمول رقیق‌تر و ژلی، کمتر از ضد آفتاب‌هایی با فرمول‌های کرمی روی پوست باقی می‌مانند و در پوست چرب بهتر جذب می‌شوند.
    • ضد آفتاب با ترکیبات ضد چربی: برخی ضد آفتاب‌ها دارای ترکیباتی هستند که کمک می‌کنند چربی پوست تنظیم شده و از درخشندگی زیاد پوست جلوگیری می‌کنند. ترکیباتی مثل سیلیس و ذرات ریز جاذب چربی می‌توانند برای پوست چرب مفید باشند.
    • ضد آفتاب با ترکیبات مناسب برای کنترل چربی: کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست چرب حاوی ترکیباتی هستند که به کنترل ترشح سبوم (چربی پوست) در پوست چرب کمک می‌کنند. موادی مثل سالیسیلیک اسید، نیاسین‌آمید و رزماری می‌توانند در کنترل چربی و جلوگیری از جوش و لکه‌های آکنه‌ای مفید باشند.
    • ضد آفتاب مناسب برای استفاده روزانه: ضد آفتابیست که مناسب استفاده روزانه است و باید قابل استفاده زیر محصولات آرایشی هم باشد و باعث ایجاد حس سبکی و تازگی پوست شود. انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب با فرمول سبک می‌تواند برای پوست چرب مناسب باشد.

    معرفی چند مورد از بهترین ضد آفتاب‌های مناسب پوست چرب

    فلویید ضد آفتاب رنگی پوست چرب و مختلط اریکه

    ویژگی‌های محصول:

    • بسیار سبک
    • رنگ بژ روشن
    • با اثر محافظتی بالا و کامل درمقابل اشعه مضر آفتاب
    • رطوبت رسان، آنتی باکتریال
    • ضد قرمزی و ضد التهاب

    فلویید ضد آفتاب رنگی پوست چرب و مختلط اریکه علاوه بر اینکه بسیار سبک است دارای اثر محافظتی بالا و کامل درمقابل اشعه مضر آفتاب محسوب می‌شود. این ضد آفتاب رطوبت رسان و آنتی باکتریال بوده و از پوستتان محافظت می‌کند.

    مشاهده و خرید فلویید ضد آفتاب رنگی پوست چرب و مختلط اریکه
    کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مخصوص پوست چرب

    ویژگی‌های محصول:

    • پیشگیری و رفع لک‌های پوستی
    • مهار ترشح سبوم و مات کنندگی پوست
    • ضد حساسیت و جلوگیری از ایجاد آکنه
    • کند کردن روند پیری پوست

    کرم ضد آفتاب و ضد لک بی‌رنگ لافارر مخصوص پوست چرب محصولی از برند معروف lafarrerr است که مخصوص پوست‌ چرب بوده و حاوی عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه‌ورا و پاپایا می‌باشد که موجب پیشگیری و رفع لک‌های پوستی، مهار ترشح سبوم و مات کنندگی پوست، عم ایجاد حساسیت، کند کردن روند پیری پوست، جلوگیری از ایجاد آکنه و حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UV-A و UV-B می‌شود.

    مشاهده و خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مخصوص پوست چرب
    CC کرم رنگی پوست چرب سی گل SPF30

    ویژگی‌های محصول:

    • کاور یکنواخت و مات بر روی پوست
    • تنظیم ترشح چربی
    • جلوگیری از ایجاد جوش
    • پوشش انواع لک و جوش

    CC کرم رنگی پوست چرب سی گل با بهره‌گیری از تکنولوژی اختصاصی AC.NET ترشح چربی پوست را تعدیل کرده و از ایجاد انواع جوش و دیگر عوارض پوستی جلوگیری می‌کند.

    مشاهده و خرید CC کرم رنگی پوست چرب سی گل SPF30
    کرم ضد آفتاب Golden Beige پیکسل مناسب پوست چرب

    ویژگی‌های محصول:

    • محافظت کننده و آبرسان
    • پوشش یکنواخت نواقص پوست با ماندگاری بالا
    • دارای خاصیت ضدپیری پوست
    • حفظ رطوبت پوست

    کرم ضد آفتاب Golden Beige پیکسل مناسب پوست چرب محصولی از برند معروف Pixel است که مناسب پوست خشک و حساس با فرمولاسیونی سبک و جذب سریع، از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. ترکیب هیالورونیک اسید و ویتامین E موجود در این محصول باعث لطافت، شفافیت و آبرسانی پوست می‌شود.

    مشاهده و خرید کرم ضد آفتاب Golden Beige پیکسل مناسب پوست چرب
    ضد آفتاب بی رنگ SFP50 شون مناسب پوست چرب

    ویژگی‌های محصول:

    • بافت سبک
    • فاقد چربی
    • استفاده آسان و جذب سریع
    • حفاظت از پوست در برابر لک‌های ناشی از تابش خورشید

    کرم ضد آفتاب بی‌رنگ پوست چرب شون با SPF50 با عصاره بابونه و گیاهان طبیعی مانند یک سد محافظ از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر و بیماری‌های مختلف مثل سرطان، التهابات و قرمزی محافظت می‌کند. این کرم با SPF50 و اثر طولانی محافظت، مناسب افرادیست که برای مدت نسبتا طولانی در برابر اشعه آفتاب قرار می‌گیرند و یکی از بهترین ضد آفتاب بی‌رنگ برای پوست چرب به شمار می‌آید.

    مشاهده و خرید ضد آفتاب بی رنگ SFP50 شون مناسب پوست چرب
    کرم ضد آفتاب تیوپی بی رنگ ژوت مناسب پوست چرب SPF 50

    ویژگی‌های محصول:

    • محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی مضر UVA ،UVB و IR
    • بافت سبک و فاقد چربی
    • مقاوم در برابر تعریق و آب
    • ایجاد نمایی مات بر روی پوست

    از جمله ویژگی‌های کرم ضد آفتاب ژوت که می‌شود به آن اشاره کرد بافت سبک، جذب سریع، مرطوب کنندگی پوست، SPF50 که باعث جلوگیری خیلی زیاد از اشعه‌های خورشید می‌شود و از همه مهم‌تر بی‌رنگ بودن این محصول آن را به یکی از بهترین ضد آفتاب بی‌رنگ برای پوست چرب تبدیل کرد.

    مشاهده و خرید کرم ضد آفتاب تیوپی بی رنگ ژوت مناسب پوست چرب SPF 50

    کلام آخر

    مهمترین نکته در انتخاب ضد آفتاب برای هر پوست، استفاده منظم و به موقع از ضد آفتاب است. همچنین، بهتر است با مشاوره ‌پزشک یا متخصص پوست در مورد محصولات مناسب برای پوستتان مشورت کنید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs