جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی دارد؟

    دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 22:34 بازدید: 29 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی دارد؟

    بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی دارد؟

    انتخاب ضد آفتاب خوب بخصوص در فصل تابستان یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. مصرف ضد آفتاب اساسی‌ترین گام مراقبت از پوست می‌باشد. تا چند سال پیش، ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای بسیاری از افراد شناخته شده نبود و فقط عده‌ای هنگام رفتن به لب دریا، یاد استفاده از ضد آفتاب می‌افتادند.

    اما خوشبختانه این روزها به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، آگاهی مردم از اهمیت ضد آفتاب بالاتر رفته است. از این رو برندهای آرایشی و بهداشتی زیادی، انواع زیادی ضد آفتاب را به بازار ارائه داده‌اند. اینبار دغدغه‌ای دیگر بوجود آمد که بهترین ضد آفتاب کدام است؟ در این مطلب هر آنچه که باید راجع به ضد آفتاب بدانید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

    منظور از بهترین ضد آفتاب چیست؟

    خیلی از افراد در انتخاب ضد آفتاب خوب مشکل دارند، در میان ضد آفتاب‌های متنوعی که در بازار موجود هستند، ضد آفتاب خوب کدام است؟ چطور باید ضد آفتاب مناسبمان را انتخاب کنیم؟ واقعیت این است که ضد آفتاب خوب از فردی به فرد دیگر، کاملا متفاوت است. برای انتخاب بهترین ضد آفتاب برای هر فرد، باید ضمن آشنایی با انواع ضد آفتاب، نوع پوستمان را نیز بخوبی بشناسیم، و ببینیم یک ضد آفتاب خوب باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد تا به هنگام خرید، آن موارد را چک کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در خرید یک ضد آفتاب، حتی قیمت کالا و تناسب بودجه فرد با قیمت آن نیز حائز اهمیت است.

    مشاهده محصولات ضد آفتاب

    ضد آفتاب‌ها چند نوع دارند و کدام نوع بهترین ضد آفتاب است؟

    ضد آفتاب‌ها دارای انواع مختلفی هستند و می‌توان آن‌ها را از جنبه‌های مختلف دسته بندی کرد. مثلا: از نظر بافت و مواد تشکیل دهنده، از نظر نوع پوست، از نظر نوع فیلترهای محافظت از آفتاب، از نظر میزان پوشش و غیره. در ادامه بیشتر با انواع ضد آفتاب آشنا می‌شویم.

    ضد آفتاب فیزیکی یا مینرال

    ضد آفتاب‌ها بر اساس فیلترهای بکار رفته‌ در برابر محافظت از آفتاب، به دو دسته ضد آفتاب شیمیایی و ضد آفتاب فیزیکی یا همان مینرال تقسیم بندی می‌شوند. منظور از ضد آفتاب مینرال، ضد آفتابیست که از فیلترهای فیزیکال یا همان مینرال در آن استفاده شده باشد. فیلتر فیزیکال یا مینرال مانند یک سپر محافظتی بر روی سطح پوست می‌نشیند تا اشعه آفتاب نتواند وارد پوست شود. ضد آفتاب فیزیکی، بافت و تکسچر مطلوبی نداشته و علاوه بر اینکه پخش کردن آن روی پوست کمی سخت است رد سفیدی نیز از خودش بجا میگذارد. اما با اینحال ضد آفتابی بسیار ایمن است که پزشکان این نوع ضد آفتاب را برای افرادی که پوست حساس دارند یا افرادی که باردار هستند تجویز می‌کنند.

    ضد آفتاب شیمیایی

    ضد آفتاب‌های شیمیایی همان ضد آفتاب‌های معمولی موجود در بازار هستند. این مدل ضد آفتاب‌ها حاوی فیلترهای محافظتی شیمیایی هستند که با پوست واکنش نشان داده و با ورود اشعه آفتاب به لایه شاخی پوست، از نفوذ آن به لایه‌های زیرین جلوگیری کرده و از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. فرمولاتورها برای فرموله کردن ضد آفتاب با فیلترهای شیمیایی دستشان بازتر است و می‌توانند انواع مواد تشکیل دهنده و بافت را ارائه دهند.

    ضد آفتاب‌های سبکی که در بازار وجود دارند از همین نوع هستند. این نوع ضد آفتاب‌ها در انواع بی رنگ و رنگی، پوست چرب و خشک در بازار موجود هستند.

    مشاهده محصولات آرایشی

    ضد آفتاب پوست چرب

    ضد آفتاب پوست چرب یکی از مهمترین و پرطرفدارترین انواع ضد آفتاب است. زیرا تعداد افرادی که نوع پوست چرب دارند، بسیار زیاد بوده و عموما در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارند. بهترین ضد آفتاب پوست چرب بافتی سبک و غیرچرب دارد. این نوع ضد آفتاب‌ها از مواد روغنی و چرب کمتری در آن‌ها استفاده میشود تا جوش زا نباشند. در بسیاری از برندها، ترکیبات ضدجوش هم به آن اضافه میشود.

    ضد آفتاب پوست نرمال تا خشک

    بهترین ضد آفتاب پوست نرمال تا خشک ضد آفتابیست که از ترکیب فیلترهای فیزیکی و شیمیایی ساخته شده باشند. در ترکیبات ضد آفتاب پوست‌های خشک، رطوبت رسان و گاهی روغن هم استفاده می‌شود تا کم آبی پوست را جبران کنند.

    ضد آفتاب رنگی

    ضد آفتاب رنگی نوعی از ضد آفتاب است که علاوه بر فیلترهای محافظت از آفتاب، حاوی رنگدانه‌هاییست که عملکردی مشابه کرم پودر دارند. ضد آفتاب‌های رنگی به شرطی که به مقدار کافی مصرف شوند همانند سایر ضد آفتاب‌ها اثرات محافظت از اشعه آفتاب را دارند. در بازار برندهای مختلفی هستند که ضد آفتاب رنگی ارائه کرده‌اند. این نوع محصول معمولا دارای دو نوع پوشش هستند. بعضی از آن‌ها پوشش بسیار بالایی در حد کرم پودر دارند و بعضی از آن‌ها دارای پوشش ملایمی هستند که با ایجاد لایه‌ رنگی نازکی روی پوست، ایرادات سطحی پوست مثل لک‌های معمولی پوست را می‌پوشانند.

    هر فردی با توجه به عادت مصرفی خود یکی از این دو مورد را انتخاب می‌کند.  پوشش بالای ضد آفتاب رنگی برای خیلی از افراد دارای جذابیت است ، اما نکته‌ی مهم این است که خوب تمیز کردن پوست پس از استفاده از ضد آفتاب با پوشش بالا سخت‌تر از ضد آفتاب‌هایی با کاور ملایم است.

    ضد آفتاب چند منظوره

    یک ضد آفتاب می‌تواند غیر از فیلترهای محافظت در برابر آفتاب  ترکیبات مهم دیگری هم داشته باشد. مثلا بعضی از ضد آفتاب‌ها حاوی ترکیبات ضد چروک و ضد پیری پوست هم هستند. در ترکیبات بعضی از ضد آفتاب‌ها، از مواد از بین برنده لک پوست هم استفاده شده است. خوب است بدانید وجود ترکیبات اضافی در ضد آفتاب‌ها ، اختلالی در عملکرد محافظت از آفتاب ایجاد نمی‌کند. بنابراین یک کرم ضد آفتاب می‌تواند با توجه به ترکیبات بکار رفته در آن بطور همزمان چند عملکرد نیز داشته باشد.

    ضد آفتاب‌های غیر کرمی (اسپری، ژل، فلوئید)

    همه ضد آفتاب‌ها بصورت کرمی نیستند. بهترین ضد آفتاب، باید علاوه بر ترکیبات مناسب، نوع بافت و مواد تشکیل دهنده متناسب با نوع پوست نیز داشته باشد. مثلا اگه بخواهید ضد آفتاب را برای بدنتان استفاده کنید، قطعا نوع کرمی آن برای استفاده در کل بدن راحت نیست. برای بدن معمولا از ضد آفتاب‌های حجم بالا با بافت رقیق مثل لوسیون یا اسپری استفاده می‌کنند. بسیاری از ضد آفتاب‌های مخصوص پوست آکنه‌ای، از جنس فلوئید است. بعضی ضد آفتاب‌ها هم بصورت ژل هستند. معمولا ضد آفتاب‌های آقایان از نوع ژلی می‌باشند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs