بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    5 ترفند طلایی برای رفع جوش و آکنه

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]من با خانم‌های زیادی روبرو شدم که از جوش رنج می‌بردن. مشکل به زنان محدود نمیشه، مردان و برخی از نوجوانان قربانیان برابر هستن. اون‌ها دقیقاً نمی‌دونن که با پوست خودشون چه کنن و رژیم غذایی اون‌ها شامل غذاهای ناسالمه. به جوش‌ها برآمدگی‌های قرمز رنگ روی پوست گفته میشه که یکی از شایع ترین بیماری‌های پوستیه. در ادامه همراه من باش تا به 5 ترفند طلایی برای رفع جوش و آکنه بپردازم. من دیدم که مردم نگران پوست مشکل دار خودشون هستن و لوسیون‌ها، بسته‌ها و کرم‌های ضد جوش زیادی رو میخرن، تقریبا همه مردم به امید راه حل‌های جادویی یک شبه از یه کرم استفاده می‌کنن که البته هیچ کدوم از این‌ها درست کار نمیکنن! حالا شاید از خودت بپرسی پس چاره کار چیه؟ سوال خوبیه پس بیا باهم بررسیش کنیم.

    در این مقاله 5 نکته وجود داره که به جلوگیری از جوش کمک کنه:

    1. معده خودت رو تمیز نگه دار: اول اجازه بده در مورد مراقبت داخلی صحبت کنم. اگر از این مشکل رنج می‌بری، مهم‌ترین نکته اینه که معده خودت رو باید تمیز نگه داری. سبزیجات سبز زیادی مثل اسفناج، کاهو، کلم، شنبلیله، کرفس و سایر سبزیجات و سالادهای تازه و میوه های فصلی فراوان مصرف کن. روزانه حداقل 10 تا 12 لیوان آب بنوش و سعی کن از آب میوه‌های طبیعی، تازه و غیر کنسرو شده هم استفاده کنی. این به دفع سموم و پاکسازی دستگاه گوارشت کمک می‌کنه. 2. از بعضی غذا ها پرهیز کن: از گوشت قرمز پرهیز کن و اگر نمی‌تونی از غذاهای غیر گیاهی دوری کنی، از گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ استفاده کن. علاوه بر این، پرهیز از برخی غذاها مهمه. به شیرینی‌ها، غذاهای سرخ‌شده، غذاهای سنگین و روغنی، شکلات‌ها، بستنی‌ها و نوشیدنی‌های گازدار به هر قیمتی نه قاطعانه بگو. من دیدم که جوون‌ها به جای اینکه با آب تشنگی خودشون رو رفع کنن از نوشابه و نوشیدنی قنددار و گازدار استفاده می‌کنن. هرگز این کار رو نکن و اگه پدر و مادر هستی هرگز اجازه نده این اتفاق برای بچه تان بیفته. از سنین پایین به خردسالان خودتون بیاموزید که مصرف سبزیجات سبز رنگ، میوه‌ها و آب فراوون، ممکنه گاهی سخت باشه اما باور کن در دراز مدت از خودت تشکر میکنی. 5 ترفند طلایی برای رفع جوش و آکنه3. مراقبت از پوست: الان به مراقبت خارجی از پوست سرسخت و مستعد جوش قراره بپردازم. قانون طلایی اینه که همیشه تمیز بمون! پوست‌های چرب همیشه طعمه آسان‌تری برای جوانه زدن جوش‌ها هستن، اغلب از جوش‌های سرسیاه و سرسفید شروع میشه و بعد به جوش‌های سرسخت و چرکی تبدیل میشه. بهتره به روتین مراقبت از پوست خودت پایبند باشی و به خوبی از روتین مراقبت از پوستت پیروی کنی. 4. از پک طبیعی پوست استفاده کن: می‌تونی با استفاده از خاک فولر، کافور و گلاب در خونه درست کنی. این هارو مخلوط کن و در یه کاسه کوچیک در یخچال نگهداری کن و روی پوست تمیز بمال. بزار کاملا خشک بشه و با آب سرد بشو. این کار رو باید سه تا چهار بار در هفته برای نتیجه گرفتن انجام بدی. 5. به جوش‌های خودت دست نزن: من می‌خوام به این واقعیت تأکید کنم که لمس مداوم جوش ها با انگشت‌های کثیف باعث از بین رفتن اون‌ها نمیشه، اون‌ها در همونجا باقی میمونن و هرگز نباید اون‌ها رو فشار بدی یا بکنی. این نه تنها باعث عفونت میشه بلکه آثاری هم به جای میزاره. اگر قبلاً مرتکب این اشتباه شدی که اون ها رو فشار دادی و از لک رنج می‌بری، می‌تونی از کرم‌های ضد لک استفاده کنی و لک‌های صورت خودت رو از بین ببری. درکل جوش‌ها بخش جدانشدنی از پوست ما هستن، پس باید با اون‌ها کنار اومد. اگر روتین مراقبت از پوست خودت رو رعایت کنی و رژیم غذایی مناسبی داشته باشی قطعا بسیار بسیار کم جوش می‌زنی. بهتره پس از جوش زدن به جوش‌هات دست نزنی و بزاری طول درمانت طی بشه و خود جوش‌ها از بین برن. همانطور که گفته شد، دست زدن و کندن جوش می‌تونه باعث ایجاد آکنه و جای جوش بشه و این جای جوش به سختی از بین میره.

    5 ترفند طلایی برای رفع جوش و آکنهجمع بندی

    متاسفانه جوش و آکنه برای همه مردم دنیا یه مشکل بزرگه که شاید کمتر کسی باشه که با این آکنه و جوش دست و پنجه نرم نکرده باشه. خب هممون دیگه میدونیم که جوش و آکنه فقط ربطی به آب و هوا و یا نوع غذا و خورد و خوراک نداره و خییییلی از چیزهای دیگه هم در بوجود اومدن یه همچین چیزی نقش دارن. مثلا نوع وعده های غذایی و ژن هم در بروز آکنه و جوش نقش مهمی داره. میشه غذا رو اوکی کرد ولی ژن رو واقعا نمیشه کاریش کرد. اگر مثلا خانوادگی سابقه جوش زدن مکرر و آکنه رو دارین خب این طبیعی و ربطی به آب و هوا و غذا نداره. ولی برای کسایی که آکنه و جوش رو به صورت ژنی نمیزنن و آب و هوا و نوع غذا در ایجاد آکنه مربطه باید یکسری موارد رو رعایت کنند که در بالا بهش پرداختم و کامل توضیح دادم که باید سعی کنند از مواد غذایی خوب و مفید و میوه و سبزیجات استفاده کنن و سعی کنن معده خودشون رو از مواد غذایی با ارزش پر کنن. همچنین اگر به بعضی از غذاها آلرژی داری و نمیتونی هر غذایی بخوری سعی کن اون غذا رو از خودت دور کنی تا وسوسه نشی و نخوای تستش کنی. جدای از این مواردی که گفتم، مراقبت از پوست هم خیییلی مهمه و میتونه باعث جلوگیری از بروز آکنه و جوش بشه. سعی کن دستت رو کمتر به صورتت بزنی چون دستت منشع آلودگی و باعث میشه پوستت حساس بشه و جوش بزنه. یه نکته دیگه هم بگم و اونم اینه که اگر جوش زدی به جوشت دست نزن چون اینطوری باعث میشی جای جوش بمونه روی پوستت و ولی بزرگتر شدی باعث بشه تا عذابت بده این مورد. امیدوارم این مقاله برات مفید بوده باشه.[/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]
    مشاهده محصولات مراقبت از صورت
    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs