جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین ضد افتاب بی رنگ برای پوست مختلط

    دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ساعت 10:00 بازدید: 120 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 1
    بهترین ضد افتاب بی رنگ برای پوست مختلط

    بهترین ضد افتاب بی رنگ برای پوست مختلط

    با آغاز فصل بهار و تابستان و شدید‌تر شدن تابش نور خورشید، همه به دنبال انواع و اقسام ضدآفتاب‌ها میگردیم. ولی باید به این نکته توجه داشت که کرم ضدآفتاب را باید در تمام طول سال حتی فصل زمستان هم استفاده کرد. خیلی از افراد معتقدند در زمستان و پاییز که هوا سرد است، به ضدآفتاب نیازی ندارند، در صورتی که اشعه‌های مضر خورشید حتی در هوای ابری هم تاثیرگذار هستند و به پوست آسیب می‌رسانند و حتی در زمستان و هوای برفی هم این مسئله صدق می‌کند، نور آفتاب و انعکاس آن با برف‌های روی زمین و برخورد با پوست، بسیار مضر است. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی ضدآفتاب بپردازیم، انواع آن و بهترین ضد افتاب بی رنگ برای پوست مختلط به شما معرفی کنیم.

    ضدآفتاب چیست و چه کاربردی دارد؟

    کرم‌های ضد آفتاب حاوی عناصر متفاوتی هستند که از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید ( UV ) محافظت می‌کنند. دو نوع UVA و UVB از پرتوهای فرابنفش، به پوست آسیب می‌رسانند و موجب پیری زودرس، ایجاد چین و چروک و لک بر روی پوست شده و احتمال ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می‌دهند. یکی از ترکیبات مهم و اساسی کرم‌های ضدآفتاب SPF  که نظر متخصصان پوست این است که بهتر است بالاتر از 30 باشد.

    SPF چیست و چرا باید بالاتر از 30 باشد؟

    عبارت SPF که روی تمام ضد آفتاب‌ها نوشته شده است، مخفف عبارت Sun Protection Factor به معنی فاکتور حفاظت در برابر آفتاب می‌باشد. عملکرد SPF در انواع کرم‌های ضد آفتاب از ۲ جهت قابل بررسی است:

    عملکرد زمانی SPF

    اگر تصور کنیم که پوست ما طی ۲۰ دقیقه در آفتاب قرمز می‌شود، با ضد آفتابی با  SPF15 ، این مدت زمان ۱۵ برابر می‌شود، یعنی در واقع چیزی حدود ۵ ساعت!

    عملکرد درصدی SPF

    SPF15 حدودا ۹۳ درصد از پوست صورت در مقابل پرتو UVB محافظت می‌کند. این عدد در SPF30 حدودا ۹۷ درصد و در SPF50 حدود ۹۸ درصد می‌باشد. با اینکه تفاوت این درصد‌ها خیلی نیستند، اما برای پوست‌های حساس نسبت به آفتاب یا افرادی که سابقه‌ی خانوادگی سرطان پوست دارند، حتی ۱% از این تفاوت‌ها نیز ممکن است برایشان سرنوشت ساز باشد. اما این را باید بدانید که هیچ ضد آفتابی از پوستتان محافظت ۱۰۰ درصدی نمی‌کند!

    انواع ضدآفتاب

    کرم‌های ضدآفتاب به دو نوع فیزیکی (معدنی) و شیمیایی تقسیم می‌شوند:

    ضد آفتاب فیزیکی: ضدآفتاب‌هایی که از فیلترهای فیزیکی به عنوان اصلی‌ترین ماده فعال در ترکیباتشان استفاده می‌شود، ضدآفتاب‌های فیزیکی نام دارند و گاها آنها را کرم‌های ضد آفتاب معدنی هم می‌نامند. کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی با جذب، بازتاب و پراکندگی اشعه UV از سطح پوست، از پوست محافظت می‌کنند. مواد موجود در این ضدآفتاب‌ها، سپر محافظتی روی پوست ایجاد کرده و از برخورد اشعه ماوراء بنفش به پوست جلوگیری می‌کنند. دو فیلتر فیزیکی در تهیه این نوع ضدآفتاب استفاده می‌شوند که هر دوی آنها از مواد معدنی هستند، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم.

    ضدآفتاب شیمیایی: ضدآفتاب‌هایی که از فیلترهای شیمیایی به عنوان اصلی‌ترین ماده فعال در ترکیباتشان استفاده می‌شود، ضدآفتاب‌های شیمیایی نام دارند و گاها کرم ضد آفتاب ارگانیک هم نامیده می‌شوند. کرم‌های ضدآفتاب شیمیایی با جذب انرژی اشعه ماوراء بنفش و تبدیل آن به گرمای پراکنده در پوست، از پوست محافظت می‌کنند. بعضی از رایج‌ترین فیلترهای شیمیایی که در این محصولات استفاده می‌شوند عبارتند از: آووبنزون، اکتینوکسات، اکتوکریلن و اکسی بنزون.

    کدام ضدآفتاب را بخریم؟

    ضد آفتاب‌ها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ به بازار عرضه می‌شوند و با وجود تنوع گشترده‌ی آنها، انتخاب یک ضد آفتاب مناسب به کاری دشوار تبدیل شده است. شما باید با توجه به نیازتان و مهم‌تر از همه نوع پوستتان ( خشک، چرب، معمولی، مختلط، حساس) و ترکیبات کرم ضدآفتاب، محصول مورد نظرتان رو انتخاب کرده و خریداری کنید. 

    همانطور که در بالا گفته شد ضدآفتاب‌ها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ به بازار عرضه می‌شوند. ضدآفتاب‌های رنگی حاوی رنگدانه‌هایی هستند که همانند کرم پودر عمل می‌کنند و بعد از استفاده دیگر نیازی به استفاده از پنکک یا کرم پودر ندارند. اما افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند ارایش نکنند و یا حتی آقایان این دسته از افراد نیاز دارند از ضد آفتاب‎‌های بی‌رنگ استفاده کنند.

    جدا از این مسائل، افرادی که دارای پوست مختلط هستند همیشه در انتخاب محصول مورد نظر مشکل دارند. پوست آنان می‌تواند به طور همزمان هم خشک باشد و هم چرب! پوست مختلط در بعضی قسمت‌های صورت (ناحیه تی زون شامل پیشانی، بینی و چانه) چرب است و در قسمت‌های گونه‌ها و فک خشک است. این نوع پوست همانطور که دارای منافذ باز می‌باشد و مستعد جوش زدن است ، علائم پوست خشک مثل احساس کشیدگی، خارش، پوسته پوسته شدن را نیز دارد.

    به همین دلیل است که انتخاب بهترین ضد آفتاب بی‌رنگ برای پوست مختلط کار سختی است. بهترین ضد آفتاب بی‌رنگ برای پوست مختلط باید دارای فرمولاسیونی باشد که نه پوستتان را چرب کند و نه خشک. چرا که در این صورت باعث تشدید چربی و بروز آکنه در ناحیه تی زون و یا تشدید خشکی در قسمت‌های دیگر صورت می‌شود. در چنین شرایطی ضدآفتاب مخصوص پوست مختلط به کار می‌آید.

    این محصول همانطور که از اسم آن مشخص است، برای افرادی که قسمت‌هایی از پوستشان خشک و قسمت‌هایی هم چرب است، کاملا مناسب می‌باشد. اگر نمی‌دانید بهترین ضد افتاب بی‌رنگ برای پوست مختلط را از کجا پیدا کنید، اصلا جای نگرانی وجود ندارد! در ادامه ما چند مورد از بهترین ضد افتاب‌های بی‌رنگ برای پوست مختلط را به شما معرفی می‌کنیم.

    معرفی 6 مورد از بهترین ضد افتاب بی رنگ برای پوست مختلط

    فلویید ضد آفتاب پوست چرب و مختلط اریکه

    ویژگی‌های محصول:

    • بسیار سبک
    • با اثر محافظتی بالا و کامل درمقابل اشعه مضر آفتاب
    • رطوبت رسان، آنتی باکتریال
    • ضد قرمزی و ضد التهاب
    مشاهده و خرید فلویید ضد آفتاب پوست چرب و مختلط اریکه
    ضد آفتاب SPF 60 فاقد چربی برنزه 50 میل سی گل

    ویژگی‌های محصول:

    • ضد آفتاب فاقد چربی
    • حاوی فیلترهای محافظتی
    • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA ،IR و UVB
    • حفظ رطوبت پوست
    مشاهده و خرید ضد آفتاب SPF 60 فاقد چربی برنزه 50 میل سی گل
    CC کرم رنگی پوست چرب سی گل SPF30

    ویژگی‌های محصول:

    • کاور یکنواخت و مات بر روی پوست
    • تنظیم ترشح چربی
    • جلوگیری از ایجاد جوش
    • پوشش انواع لک و جوش
    مشاهده و خرید CC کرم رنگی پوست چرب سی گل SPF30
    ژل کرم ضد آفتاب رنگی مخصوص پوست چرب الی ژن

    ویژگی‌های محصول:

    • محافظ پوست در برابر اشعه های IR, UVA, UVB
    • ضد چروک
    • ضدآفتاب حاوی کلاژن هیدرولیز شده
    • این ضد آفتاب سرشار از آنتی اکسیدان
    مشاهده و خرید ژل کرم ضد آفتاب رنگی مخصوص پوست چرب الی ژن
    کرم ضد آفتاب بی رنگ مخصوص پوست چرب الی ژن

    ویژگی‌های محصول:

    • محافظ پوست در برابر اشعه های IR, UVA, UVB
    • ضد چروک
    • حاوی کلاژن هیدرولیز شده
    • سرشار از آنتی اکسیدان
    مشاهده و خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ مخصوص پوست چرب الی ژن
    کرم مرطوب کننده بی رنگ SPF 30 پریم مدل Acnex

    ویژگی‌های محصول:

    • مرطوب کننده
    • ضد آفتاب
    • ضد جوش
    • مناسب پوست چرب، مختلط و مستعد جوش
    مشاهده و خرید کرم مرطوب کننده بی رنگ SPF 30 پریم مدل Acnex

    کلام آخر

    با توجه به نوع پوستتان ضدآفتابتان را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که دارای SPF30 به بالا باشد تا محافظت خوبی به شما ارائه دهد. حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، باید از ضدآفتاب استفاده کنید چرا که ضدآفتاب به 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند به پوست جذب شذه و از آن محافظت کند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :

    1 دیدگاه


    شنبه 22 مهر 1402 ساعت 20:20
    خیلی خوبه مطالبتون بازم بذارید
    پاسخ
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs