جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    درباره سلامت مردان چه می خواهید بدانید؟

    یکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت 23:23 بازدید: 141 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    درباره سلامت مردان چه می خواهید بدانید؟

    درباره سلامت مردان چه می‌خواهید بدانید؟

    مردان به دلیل عدم علاقه به مراجعه به پزشک، معمولاً با مشکلات غیرعادی پزشکی مواجه می‌شوند. این مسئله می‌تواند یکی از دلایل طولانی‌تر بودن عمر زنان باشد. نباید اجازه دهید که خودراضی بودن به سلامتی‌تان آسیب برساند. در ادامه به سلامت مردان می‌پردازم، پس تا انتهای این مقاله همراه سولوکالا باشید.

    معاینات سالانه

    معاینات سالانه را با پزشک خود برنامه‌ریزی کنید و این قرارها را به طور مرتب حفظ کنید تا مشکلی برای بدنتان پیش نیاید. پزشک می‌تواند به کنترل وزن، فشار خون و سطح کلسترول خونتان کمک کند. اضافه وزن، فشار خون بالا و کلسترول بالا از عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی هستند. پزشک می‌تواند تغییرات سبک زندگی، داروها یا روش‌های درمانی دیگر را برای کمک به کنترل این موارد توصیه کند.

    مشاهده و خرید محصولات مرتبط با آقایان

    تغذیه سالم

    غذاهای طبیعی مصرف کنید. غذاهای بسته‌بندی‌شده و فرآوری‌شده معمولاً پر از شکر، نمک، چربی‌های ناسالم، افزودنی‌های مصنوعی و کالری هستند. مصرف چیزهای ناسالم و مصنوعی را محدود کنید و به جای آن‌ها مواد غذایی زیر را مصرف کنید:

    • میوه‌ها و سبزیجات تازه
    • محصولات سبوس‌دار، مانند برنج قهوه‌ای و نان‌های سبوس‌دار
    • غذاهای غنی از فیبر، مانند لوبیا و سبزیجات برگ‌دار
    • تکه‌های بدون چربی گوشت و مرغ، مانند سینه مرغ بدون پوست و گوشت چرخ‌کرده بدون چربی
    • ماهی، مانند سالمون

    ورزش منظم

    بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در میان مردان ایرانی است. ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از بیماری قلبی و حفظ سلامت بدن است. همچنین می‌تواند به بهبود و حفظ سلامت کلی جسمی و روانی کمک کند. سعی کنید هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی داشته باشید. برای مثال، پنج جلسه 30 دقیقه‌ای ورزش هوازی را در تقویم هفتگی خود برنامه‌ریزی کنید. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن، شنا، بسکتبال و تنیس مناسب هستند.
    همچنین مهم است که برای حداقل دو جلسه در هفته به فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات بپردازید. برای مثال، وزنه‌برداری، صخره‌نوردی و یوگا می‌تواند به تقویت عضلات شما کمک کند.

    مراقبت از کمر

    اگر اندازه دور کمر شما بیشتر از 40 اینچ باشد، ممکن است باعث نگرانی شود. بر اساس موسسه ملی قلب، ریه و خون، این امر خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی را افزایش می‌دهد. برای مثال، مردان با شکم بزرگ در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته هستند. بهترین راه برای از بین بردن چربی‌های اضافی شکم، کاهش کالری از رژیم غذایی و ورزش بیشتر است. از پزشک خود بخواهید تا برنامه‌ای برای کاهش وزن ایمن و موثر برای شما ایجاد کند.

    مصرف ویتامین‌ها

    اکثر افراد می‌توانند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را با داشتن یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنند. مهم است که غذاهای متنوع و غنی از ویتامین و مواد معدنی مانند میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. بسیاری از این غذاها حاوی فیبر، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی طبیعی و مواد سالم برای قلب هستند که می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها کمک کنند.

    برخی افراد ممکن است از مصرف روزانه مولتی‌ویتامین یا مکمل‌های دیگر بهره‌مند شوند. برای مثال، پزشک شما ممکن است توصیه کند که رژیم غذایی خود را با کپسول‌های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D3 تکمیل کنید.

    ترک عادت‌های ناسالم

    • سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. دود سیگار نیز بسیار خطرناک است. سالانه نزدیک به 7300 آمریکایی غیرسیگاری بر اثر سرطان ریه ناشی از دود سیگار جان خود را از دست می‌دهند. استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌تواند باعث بیماری‌های دیگری مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، آمفیزم و بیماری قلبی شود. آن‌ها همچنین خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان را افزایش می‌دهند.
    • مصرف بیش از حد الکل و استفاده تفریحی یا عادتی از مواد مخدر نیز می‌تواند به بدن آسیب برساند. اگر الکل مصرف می‌کنید، این کار را در حد اعتدال انجام دهید. برای مثال، مردان نباید بیشتر از دو نوشیدنی در روز، یا معادل 24 اونس آبجو، 10 اونس شراب یا 3 اونس مشروبات الکلی مصرف کنند.
    • اگر از داروهای غیرتجویزی استفاده می‌کنید، مهم است که آن را متوقف کنید. این داروها با بسیاری از شرایط سلامتی مرتبط هستند. برای مثال، مصرف کوکائین می‌تواند باعث حمله قلبی و سکته شود. انواع داروهای تزریقی می‌توانند منجر به عفونت‌های جدی و تخریب پوست در محل‌های تزریق شوند.
    • برخی از مردان نیز از استروئیدهای آنابولیک برای افزایش حجم عضلانی استفاده می‌کنند. این می‌تواند منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود. پیامدهای احتمالی شامل عقیمی، بیماری قلبی، بیماری‌های پوستی و مشکلات رفتاری است. اگر سیگار می‌کشید، زیاد الکل می‌نوشید یا از داروهای غیرقانونی استفاده می‌کنید، پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای ترک این عادت‌ها ایجاد کنید. او ممکن است دارو، درمان یا سایر استراتژی‌ها را توصیه کند.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از پوست آقایان

    محافظت از پوست

    ملانوما نوعی سرطان پوست است که یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها محسوب می‌شود. طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD)، مردان بالای 50 سال در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن هستند. برای کاهش خطر ابتلا به ملانوما، اقدامات لازم را برای محافظت از خود در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) خورشید انجام دهید. وقتی بیرون هستید:

    • وقت خود را در سایه بگذرانید
    • بدن خود را با لباس‌های محافظ بپوشانید
    • پوست در معرض آفتاب را با کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر بپوشانید
    • اگر عرق می‌کنید یا شنا می‌کنید، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار یا بیشتر استفاده کنید

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs