جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    درمان پوست چرب و جوشدار

    چهارشنبه 31 خرداد 1402 ساعت 11:00 بازدید: 70 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    درمان پوست چرب و جوشدار

    درمان پوست چرب و جوشدار

    پوست چرب، یکی از انواع پوست‌های مختلف است که به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط پوست، با مشکلات خاصی مواجه می‌شود. این نوع پوست، عموماً در مناطقی از صورت مانند ناحیه T (پیشانی، بین ابروها و بین دو لب)، بسیار چرب می‌باشد و در برخی موارد ممکن است به راحتی قابل تشخیص باشد.

    علت ایجاد پوست چرب

    علت اصلی پوست چرب، تولید بیش از حد چربی توسط پوست است. این مسئله ممکن است به دلیل ژنتیک، تغذیه نامناسب، استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، استفاده از محصولات شوینده نامناسب و یا استفاده از محصولات ضد آفتاب نامناسب باشد.

    علائم پوست چرب

    براقیت پوست: پوست چرب، به دلیل تولید بیش از حد چربی، بسیار براق است و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد حس ناخوشایندی در فرد شود.

    جوش و آکنه: پوست چرب، به دلیل تولید بیش از حد چربی، به راحتی با جرم‌های آلودگی و باکتری‌ها ترکیب شده، و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

    افزایش اندازه منافذ پوست: پوست چرب، به دلیل تولید بیش از حد چربی، منافذ پوست را باز می‌کند و باعث افزایش اندازه آنها می‌شود.

    خشک شدن پوست: در برخی موارد، پوست چرب به دلیل استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و یا شوینده‌های نامناسب، خشک می‌شود.

    ایجاد لکه‌های پوستی: پوست چرب، به دلیل تولید بیش از حد چربی، در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود.

    مشاهده و خرید محصولات درمان جوش و منافذ باز

    پوست جوش‌دار

    جوش صورت، یکی از مشکلات پوستیست که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. علت اصلی ایجاد جوش صورت، تراکم بالای چربی در منافذ پوست و ترکیب آنها با باکتری‌هاست. عوامل دیگری که باعث ایجاد جوش صورت می‌شوند عبارتند از:

    تغذیه نامناسب: مصرف غذاهای چرب و شیرین، مصرف زیاد قهوه و چای، مصرف زیاد نمک و ادویه جات و مصرف زیاد مواد نگهدارنده و رنگ‌دهنده در غذاها، به ایجاد جوش صورت کمک می‌کند.

    استفاده از محصولات آرایشی نامناسب: استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و بدون تمیز کردن پوست، باعث ایجاد جوش صورت می‌شود.

    استفاده از محصولات شوینده نامناسب: استفاده از محصولات شوینده نامناسب که برای پوست دارای جوش فرموله نشدند، برای پوست مستعد جوش و آکنه بسیار مضره و باعث تشدید جوش و آکنه می‌شود.

    استفاده از محصولات ضد آفتاب نامناسب: ضدآفتاب‌های متنوع و زیادی برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پوست از آنها استفاده شود.

    استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب: روتین مراقبتی پوست هر شخصی باید با توجه به نوع پوست خود مشخص باشد و محصولات مراقبت از پوست دارای آکنه و جوش، در بازار موجود است که به راحتی قابل تهیه می‌باشند.

    استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب: استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب مثل انواع کرم پودرها، پنکک‌ها، رژلب‌ها و غیره می‌تواند باعث تشدید آکنه و جوش شود.

    استفاده از داروهای تحریک کننده پوست: استفاده از داروهای تحریک کننده پوست مانند استروئیدها، آنتی بیوتیک‌ها و غیره باعث ایجاد جوش صورت می‌شود.

    مراحل پاکسازی و درمان پوست چرب و جوش دار

    برای اینکه یک پوست سالم و شاداب داشته باشید و اگر پوست شما چرب می‌باشد، خیلی راحت با انجام اقداماتی در منزل می‌توانید مراقبت پوستی خود را انجام دهید. در ادامه به چند مورد از این اقدامات اشاره می‌کنیم:

    • روزی دوبار صورت خود را بشوئید

    برای از بین بردن چربی پوست صورت یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین اقدامات، شستشوی صورت روزی دو مرتبه است، به این معنی که یکبار صبح و یکبار شب، با محصولات فاقد چربی مانند پن صورت، صابون‌های مخصوص پوست چرب مانند گلیسیرین، فوم‌ها، شیر پاکن‌ها و یا لوسیون‌ها پوست صورت شسته شود. توجه داشته باشید فقط از محصولاتی استفاده نمائید که برای پوست چرب فرموله شده باشند.

    • استفاده از مرطوب کننده‌ها و تونرها

    یکی دیگر از روش‌های خیلی ساده که می‌شود به درمان پوست چرب کمک کرد، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و یا تونرهاست. به این شکل که با یک پد آرایشی آغشته به تونر صورت خود را تمیز نمائید. تونر تمام آلودگی‌ها و چربی اضافی را از روی پوست پاک می‌نماید.

    • استفاده از محصولات فاقد چربی و بر پایه آب

    در حال حاضر با توجه به تنوع زیاد محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، برای هر نوع پوستی یک پک آرایشی و یا مراقبت از پوست موجود است. پوست چرب هم مستثنی از این موضوع نیست. حتما دقت نمائید که از محصولات فاقد چربی، روی پوست خود استفاده نمائید، در غیر اینصورت شرایط را وخیم‌تر می‌کنید و پوست چرب‌تر می‌شود. این نوع محصولات دارای بافت سبکی هستند و بر پایه آب فرموله شدند و حالت ژلی دارند.

    • پوست چرب رو اسکراب نکنین

    بعضی افراد تصور می‌کنند که با اسکراب پوست چرب و جوشدار، باعث کاهش چربی و یا جوش پوست می‌شوند. در صورتی که اسکراب روی پوست‌های چرب و جوشدار باعث ایجاد حساسیت و یا حتی خارش می‌شود و ممکن است که نتیجه کاملا معکوس داشته باشد.

    بهترین راه جلوگیری از چرب شدن پوست

    برای جلوگیری از ایجاد پوست چرب و جوشدار، می‌شود از روش‌های زیر استفاده کرد:

    • استفاده از محصولات خاص: محصولاتی مانند تونر، کرم‌های ضد جوش، ماسک‌های خاص و غیره می‌توانند به کاهش چربی پوست و درمان جوش‌ها کمک نمایند.
    • رعایت تمیزی پوست: شستشوی منظم صورت با محصولات شوینده مناسب، کاهش تولید چربی پوست و در نتیجه کاهش احتمال ایجاد جوش‌ها را به دنبال دارد.
    • تغذیه سالم: رعایت تغذیه سالم با مصرف مواد غذایی سالم و کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین، نقش مهمی در کاهش چربی پوست و درمان جوش‌ها دارد.
    • استفاده از داروهای خاص: در برخی موارد، استفاده از داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک‌ها و رتینوئیدها، می‌تواند به درمان جوش‌ها کمک نماید.
    • استفاده از روش‌های طبیعی: استفاده از روش‌های طبیعی مانند استفاده از عصاره آلوئه ورا، نعناع، چای سبز و ماسک‌های خانگی می‌تواند به کاهش چربی پوست و درمان جوش‌ها کمک نماید.
    • مراجعه به پزشک: در برخی موارد، ممکن است نیاز به درمان پزشکی باشد و پزشک ممکن است داروهای خاص یا روش‌های دیگری را برای درمان پوست چرب و جوشدار تجویز نماید.
    مشاهده و خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده

    5 ماسک صورت خانگی برای درمان پوست چرب

    ماسک صورت زغال فعال

    زغال چوب یک ماده عالی برای پوست‌های چرب و جوشدار است و به پاکسازی عمیق منافذ کمک می‌نماید تا همه آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرد. این ماسک لایه بردار صورت همراه با خواص تسکین دهنده آلوئه‌ورا، پوست‌های کدر و لکه دار را احیا می‌نماید و از آکنه هم جلوگیری می‌کند.

    مواد لازم

    • 1 قاشق غذاخوری پودر زغال فعال
    • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

    دستورالعمل

    مواد را مخلوط نمائید و به طور یکنواخت روی صورت بمالین و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی صورت بماند، سپس با آب سرد بشوئید. می‌توانی از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده نمائید.

    ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای سفت کردن منافذ صورت

    اگر به دنبال درمان جوش و منافذ باز هستید، ماسک صورت سفیده تخم مرغ و آب لیمو را امتحان کنید که منافذ را سفت می‌کند، کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و برای پوست‌های چرب معجزه می‌کند. اگر پوست حساس یا تحریک شده‌ای دارید، کمی روغن درخت چای در این ماسک صورت مخلوط نمائید.

    مواد لازم

    • 1 عدد  سفیده تخم مرغ
    • چند قطره آب لیمو
    • 2-3 قطره روغن درخت چای

    دستورالعمل

    تمام مواد را کاملا با هم مخلوط نمائید و با برس مخصوص صورت روی صورت خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک یا دو بار در هفته برای گرفتن نتایج عالی استفاده نمائید.

    ماسک صورت خاک رس و گلاب

    ماسک‌های خاک رس برای انواع پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه مانند یک جذب کننده عمل می‌کنند. آنها چربی اضافی را جذب می‌کنند، جوش‌ها را کاهش می‌دهند و پوست شما را مات، شفاف و شاداب می‌کنند. همچنین می‌توانید مقداری گلاب و روغن درخت چای را به مخلوط اضافه نمائید.

    مواد لازم

    • 1-2 قاشق غذاخوری خاک رس (بنتونیت یا هر خاک رس دیگری)
    • 2-3 قطره گلاب
    • 2-3 قطره روغن درخت چای (اختیاری)

    دستورالعمل

    تمام مواد را کاملاً با هم مخلوط کرده و با استفاده از برس صورت ماسک را روی صورت خود بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و دو یا سه بار در هفته از این ماسک استفاده نمائید.

    ماسک صورت آبرسان جو دوسر و عسل

    بلغور جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد باکتریایی است که پوست‌های خشک، تحریک شده یا مستعد آکنه را لایه برداری، تسکین و آبرسانی می‌نماید. عسل منافذ را عمیقا تمیز می‌کند و برای پوست‌های چرب نیز معجزه می‌نماید.

    مواد لازم

    • 1 قاشق غذاخوری جو پودر شده
    • 1-2 قاشق غذاخوری عسل
    • 2-3 قاشق غذاخوری آب (می‌تونید از گلاب یا شیر استفاده کنین)

    دستورالعمل

    تمام مواد را در یک کاسه مخلوط نمائید و به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بماند و با آب ولرم شستشو دهید. دو یا سه بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده نمائید.

    ماسک صورت برگ چریش و زردچوبه

    هر دوی این مواد معجزه آسا به دلیل خواص درمانی برای پوست، شناخته شدند. چریش با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی با آکنه، پوست چرب و لکه‌ها مبارزه می‌کند و زردچوبه لکه‌ها را روشن می‌نماید.

    مواد لازم

    • 1 قاشق غذاخوری رب برگ چریش
    • 1/2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
    • 2-3 قاشق غذاخوری آب

    دستورالعمل

    تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، اگر مخلوط خیلی غلیظ بود آب اضافه کنید. مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست بماند، سپس با آب شستشو دهید و صورت خود را خشک نمائید و سه بار در هفته برای بهتر شدن پوست از این ماسک استفاده کنید.

    کلام آخر

    درمان پوست چرب و جوشدار نیاز به صبر و پیگیری دارد. هیچ روشی نمی‌تواند به تنهایی در کوتاه مدت به درمان این مشکلات پوستی کمک نماید. برای داشتن پوست سالم و زیبا، نیاز به رعایت تمیزی، تغذیه سالم و مراقبت مناسب از پوست چرب دارید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs