جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    فواید شنا برای آرتریت روماتوئید

    یکشنبه 26 تیر 1401 ساعت 09:42 بازدید: 65 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    فواید شنا برای آرتریت روماتوئید

    فواید شنا برای آرتریت روماتوئید

    وقتی که مفاصل درد می‌کنند و سطح انرژی پایین است، ورزش ممکن است آخرین کاری باشد که تمایل به انجام آن دارید. اما ورزش برای سلامت شما مهم است و اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، بسیار اهمیت دارد که آن را انجام دهید. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که افرادی که این بیماری را دارند، بهتر است 150 دقیقه ورزش قلبی عروقی در هفته، مانند شنا را انجام دهند. این فعالیت، راهی برای حرکت بدن و انجام تمرین‌های ورزشی بدون وارد کردن فشار اضافی به مفاصل است، که آن را به گزینه‌ای بسیار توصیه شده برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید تبدیل می‌کند. در ادامه به فواید شنا برای آرتریت روماتوئید می‌پردازیم. علاوه بر این، تمرین در آب را می‌توان متناسب با نیازهایتان انجام داد؛ چه مبتدی باشید یا پیشرفته‌تر، می‌توانید بهترین تمرین‌ها را انجام دهید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از بدن

    فواید شنا برای آرتریت روماتوئید

    چند دلیل وجود دارد که شنا می‌تواند برای آرتریت روماتوئید مفید باشد. این فعالیت درد و سفتی عضلات و مفاصل را کاهش می‌دهد. شنا به بهبود جریان خون و گردش خون کمک می‌کند. وقتی خون آزادانه‌تر در بدن جریان دارد، به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضلات و مفاصل کمک می‌کند. آب همچنین امکان کشش و حرکت ماهیچه‌ها را به روش‌هایی که معمولاً خارج از آب نمی‌توان انجام داد، فراهم می‌کند.

    شنا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و به بهبود وضعیت کلی و سلامت قلبی عروقی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که آرتریت روماتوئید یک عامل خطرساز قلبی عروقی شناخته شده است، این بدان معنی است که انجام فعالیت‌هایی برای بهبود سطح کلی تناسب اندام، مانند شنا، می‌تواند به کاهش خطر کمک کند. شنا فشار کمی به مفاصل و ماهیچه‌ها وارد می‌کند، زیرا آب 90 درصد وزن بدن را تحمل می‌کند. در زمان شنا کردن هیچ تکانی در اثر برخورد با زمین وجود ندارد. اگر به آرتریت متوسط تا شدید مبتلا هستید و با برنامه‌های ورزشی دیگر که از مفاصل محافظت نمی‌کنند، مشکل دارید، شنا می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

    قدرت و حمایت عضلانی را بهبود می‌بخشد. در حالی که بسیاری شنا را یک تمرین کاردیو می‌دانند، اما می‌تواند به افزایش قدرت عضلانی هم کمک کند. آب نسبت به هوا مقاومت بیشتری دارد، به این معنی که ماهیچه‌ها باید سخت‌تر کار کنند تا بدن را در آب حرکت دهند. قوی نگه داشتن عضلات می‌تواند برای آرتریت روماتوئید مفید باشد. دیگر فعالیت‌های آبی مفید برای آرتریت روماتوئید شنا یکی از چندین فعالیت متفاوت مبتنی بر آب است که می‌توانید برای فعال ماندن امتحان کنید. پیاده‌روی در آب، دویدن در آب و ایروبیک در آب از جمله تمرین‌های دیگر هستند که می‌توانید امتحان کنید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    چگونه شروع کنیم

    قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می‌تواند بر اساس سلامت فردی شما راهنمایی کند تا بتوانید با خیالی راحت برنامه ورزشی جدیدی را شروع کنید. وقتی که مجوز پزشک را دریافت کردید، چند نکته برای شروع کار وجود دارد:

    • به دنبال یک استخر آب گرم باشید: بنیاد آرتریت، ورزش در آب گرم بین 83 تا 90 درجه فارنهایت (28 تا 32 درجه سانتیگراد) را برای مزایای کاهش درد بهینه توصیه می‌کند. استخرهای محلی، مراکز تناسب اندام یا امکانات فیزیوتراپی را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها گرم هستند یا برنامه‌هایی برای افراد مبتلا به آرتریت دارند.
    • به طور منظم هیدراته بمانید: تشخیص تعریق در استخر سخت است، پس مطمئن شوید که به اندازه کافی آب یا مایعات دیگر مصرف می‌کنید و مقداری از آن را برای بعد از استخر مصرف کنید.
    • درد مفاصل خود را تحت فشار قرار ندهید: حتی اگر تمرینات در آب تسکین مناسبی برای مفاصل نباشد، ممکن است همچنان درد را تجربه کنید. در این صورت، بهتر است صبر کنید و با نظر پزشک پیش بروید.
    • آماده باشید: معمولاً به تجهیزات زیادی برای شنا یا تمرین‌های آبی نیاز ندارید، اما برخی از وسایلی که ممکن است بخواهید در کیف خود قرار دهید شامل عینک شنا، کفش شنا یا استخر، دستگاه‌های مختلف و بطری آب است.

    شنا و تمرینات آبی فواید زیادی برای آرتریت روماتوئید و سلامت کلی دارند. یکی از مزیت‌های اصلی نسبت به تمرین‌های زمینی، بی‌وزنی است که به کاهش استرس از مفاصل کمک می‌کند. شنا همچنین ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی را در خود دارد که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش قدرت عضلانی و حمایت از مفاصل کمک کرده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs