جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    همه چیز درباره اختلالات رایج پوست

    یکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت 19:04 بازدید: 111 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    همه چیز درباره اختلالات رایج پوست

    همه چیز درباره اختلالات رایج پوست

    اختلالات پوستی از نظر علائم و شدت بسیار متفاوت هستند. این اختلالات می‌توانند موقتی یا دائمی باشند و ممکن است بدون درد یا دردناک باشند. برخی از آنها علل موقعیتی دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ژنتیکی باشند. برخی از بیماری‌های پوستی جزئی هستند و برخی دیگر می‌توانند تهدید کننده زندگی باشند.
    در حالی که بیشتر اختلالات پوستی جزئی هستند، برخی دیگر می‌توانند نشان‌دهنده مشکل جدی‌تری باشند. اگر فکر می‌کنید ممکن است یکی از این مشکلات پوستی را داشته باشید، با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را با او در میان بگذارید. در ادامه به همه چیز درباره اختلالات رایج پوست می‌پردازم، پس تا پایان مقاله همراه من باشید.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    آکنه

    معمولاً روی صورت، گردن، شانه‌ها، سینه و قسمت بالایی پشت قرار می‌گیرد. جوش‌های روی پوست شامل جوش‌های سرسیاه، سرسفید، جوش‌ها یا کیست‌ها و ندول‌های عمیق و دردناک هستند که در صورت درمان نکردن ممکن است جای زخم باقی بماند یا پوست را تیره کند.

    تاول تبخالی

    تاول قرمز، دردناک و پر از مایع که در نزدیکی دهان و لب‌ها دیده می‌شود. ناحیه آسیب دیده معمولاً قبل از اینکه زخم قابل دیدن باشد سوزن سوزن می‌شود یا می‌سوزد. شیوع چنین حالتی ممکن است با علائم خفیف و شبیه آنفولانزا مثل تب بالا، بدن درد و غدد لنفاوی متورم همراه باشد.

    تاول زدن

    با ناحیه آبکی، شفاف و پر از مایع روی پوست مشخص می‌شود. ممکن است کوچکتر از 1 سانتی‌متر (وزیکول) یا بزرگتر از 1 سانتی‌متر (بولا) باشد و به تنهایی یا به صورت گروهی اتفاق بیفتد. تاول را می‌توان در هر نقطه از بدن پیدا کرد.

    کندوها

    جوش‌های خارش‌دار و بیرون‌زده که بعد از قرار گرفتن در معرض یک آلرژن ایجاد می‌شود. قرمز، گرم و وقتی لمس می‌شود دردناک است. می‌تواند کوچک، گرد و حلقه‌ای شکل یا بزرگ باشد.

    کراتوز اکتینیک

    معمولاً کمتر از 2 سانتی‌متر یا تقریباً به اندازه یک پاک‌کن مداد است. لکه پوستی ضخیم و یا پوسته پوسته. در قسمت‌هایی از بدن که در معرض آفتاب شدید قرار می‌گیرند ظاهر می‌شود، مانند دست‌ها، بازوها، صورت، پوست سر و گردن. معمولاً صورتی رنگ است اما می‌تواند قهوه‌ای، خرمایی یا خاکستری باشد.

    آکنه روزاسه

    بیماری مزمن پوستی که می‌تواند محو شود یا حتی عود کند. ممکن است با غذاهای تند، نوشیدنی‌های الکلی، نور خورشید، استرس و باکتری روده هلیکوباکتر پیلوری بوجود بیاید. علائم معمول مانند برافروختگی صورت، برآمدگی، برآمدگی‌های قرمز، قرمزی صورت، خشکی پوست و حساسیت پوستی است.

    کفگیرک

    توده قرمز، دردناک و تحریک‌شده زیر پوست که ممکن است با تب، بدن درد و خستگی همراه باشد و می‌تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شدن یا ترشح شود.

    حساسیت به لاتکس

    این وضعیت یک وضعیت اورژانسی است و بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید. راش ممکن است در عرض چند دقیقه تا چند ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض یک محصول لاتکس ایجاد شود. ذرات لاتکس موجود در هوا ممکن است باعث سرفه، آبریزش بینی، عطسه و خارش و آبریزش چشم شود. حساسیت شدید به لاتکس می‌تواند باعث تورم و مشکل در تنفس نیز شود.

    اگزما

    لکه‌های پوسته پوسته زرد یا سفید که پوسته پوسته می‌شوند و بسیار آزاردهنده هستند. مناطق آسیب دیده ممکن است قرمز، خارش‌دار یا چرب باشند.

    پسوریازیس

    لکه‌های پوستی فلس‌دار، نقره‌ای و کاملاً مشخص. معمولاً روی پوست سر، آرنج، زانو و کمر قرار می‌گیرند. ممکن است خارش‌دار یا بدون علامت باشند.

    سلولیت

    این وضعیت یک وضعیت اورژانسی است. از ورود باکتری یا قارچ از طریق شکاف یا بریدگی در پوست ایجاد می‌شود. پوست قرمز، دردناک، متورم یا بدون ترشح که به سرعت پخش می‌شود. گرم و لطیف در لمس است. تب، لرز و رگه‌های قرمز بثورات ممکن است نشانه عفونت جدی باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

    سرخک

    علائمی مثل تب، گلودرد، قرمزی، آبریزش چشم، از دست دادن اشتها، سرفه و آبریزش بینی دارد. بثورات قرمز سه تا پنج روز بعد از ظاهر شدن اولین علائم از صورت به پایین بدن پخش می‌شوند. لکه‌های قرمز ریز با مرکز آبی سفید در داخل دهان ظاهر می‌شود.

    کارسینوم سلول بازال

    نواحی گنبدی شکل صورتی یا قرمز، براق و مرواریدی که ممکن است دارای مرکز فرورفته مثل دهانه باشند. خونریزی ساده یا زخمی که به نظر می‌رسد خوب نمی‌شود یا خوب می‌شود و دوباره ظاهر می‌شود.

    سرطان سلولی فلسی

    معمولاً در نواحی‌ای که در معرض اشعه ماوراء بنفش هستند مانند صورت، گوش‌ها و پشت دست‌ها اتفاق می‌افتد. لکه‌های پوسته پوسته و قرمز رنگ پوست به صورت برآمدگی برجسته می‌شوند که به رشد خود ادامه می‌دهند.

    مشاهده و خرید محصولات بهداشتی

    ملانوما

    جدی‌ترین شکل سرطان پوست، در افراد با پوست روشن شایع‌تر است. خال در هر نقطه از بدن که دارای لبه‌های نامنظم، شکل نامتقارن و رنگ‌های متعدد است ممکن است رخ دهد. خال‌هایی که با گذشت زمان تغییر رنگ داده یا بزرگتر شده‌اند. معمولاً بزرگتر از پاک‌کن مداد است.

    لوپوس

    علائمی مثل خستگی، سردرد، تب و مفاصل متورم یا دردناک دارد. بثورات پوسته پوسته و دیسکی شکل که خارش یا درد ندارند. تکه‌های قرمز فلس‌دار یا حلقه‌هایی که بیشتر روی شانه‌ها، ساعد، گردن و بالاتنه قرار دارند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدتر می‌شوند.

    درماتیت تماسی

    ساعت‌ها تا چند روز پس از تماس با یک آلرژن ظاهر می‌شوند. راش مرزهای قابل مشاهده‌ای دارد و در جایی ظاهر می‌شود که پوست ماده تحریک‌کننده را لمس کرده باشد. پوست خارش‌دار، قرمز، پوسته پوسته یا خام از علائم آن است.

    ویتیلیگو

    • از بین رفتن رنگدانه در پوست به خاطر مشکل خود ایمنی سلول‌هایی که به پوست رنگ می‌دهند.
    • الگوی کانونی: از دست دادن رنگ پوست تنها در چند ناحیه کوچک که ممکن است با هم ترکیب شوند.
    • الگوی سگمنتال: بی‌رنگ شدن در یک طرف بدن.

    زگیل

    ناشی از انواع مختلف ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ممکن است روی پوست یا غشاهای مخاطی دیده شود. ممکن است به صورت تکی یا گروهی اتفاق بیفتد. مسری است و ممکن است به بقیه منتقل شود.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs