بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    تاثیر رژیم غذایی بر پوست (بخش اول)

    چهره شما یکی از اولین مواردی است که مردم در مورد شما متوجه می شوند و سلامت پوست شما چیزهای زیادی در مورد نحوه غذا خوردن می گوید. وضعیت پوست شما واقعاً نشان دهنده آنچه می خورید است و یک رژیم غذایی سالم یک رویکرد برای داشتن پوست سالم است.

    جوش صورت

    جوش و آکنه بیشتر در نوجوانان دیده می شود که بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است. اما بزرگسالان نیز می توانند از شکستگی پوست رنج ببرند. در گذشته تصور می شد که برخی از غذاها باعث ایجاد جوش می شوند، به خصوص آنهایی که مورد علاقه نوجوانان هستند، مانند شکلات، پیتزا یا سیب زمینی سرخ کرده. یک رژیم غذایی که بطور مداوم بار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده به سیستم شما وارد می کند، روز به روز می تواند التهاب خفیف و مزمن را در بدن شما ایجاد کند. این التهاب مزمن نوعی آتش آهسته و آرام است که با مسائل مختلف سلامتی از جمله مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه در ارتباط است.

    آفتاب، خطوط ریز و چین و چروک

    بافت و خاصیت ارتجاعی پوست شما تا حد زیادی به پروتئین ها، کلاژن و الاستین که دقیقاً در زیر سطح پوست قرار دارند، تعیین می شود. هر چیزی که به این پروتئین ها آسیب برساند می تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود که باعث می شود پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسید. یک دلیل برای محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مهم است، زیرا اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید باعث تشکیل مولکول های بسیار واکنشی به نام رادیکال های آزاد می شود که می تواند آسیب جدی به کلاژن و الاستین وارد کند. تاثیر رژیم غذایی بر پوست (بخش اول) آنتی اکسیدان ها ترکیباتی که به وفور در میوه ها و سبزیجات رنگارنگ وجود دارد به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کنند و بین میزان آنتی اکسیدان موجود در پوست و بافت خود پوست ارتباط روشنی وجود دارد. افرادی که سطح آنتی اکسیدان کمی در پوست دارند، تمایل به بافت پوست خشن دارند. کسانی که سطح آنتی اکسیدان بیشتری در پوست دارند، پوست نرم و لطیف دارند.

    غذاهایی که پوستی سالم به وجود می آورند

    • ماهی

      ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین است که بدن شما از آن برای ساخت کلاژن و الاستین استفاده می کند. ماهی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که با تلاش برای کاهش التهاب باعث سلامت پوست می شود. این چربی های سالم به وفور در ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا یافت می شود. اما همه ماهی ها حاوی امگا 3 هستند ، بنابراین چندین وعده غذایی ماهی در هفته مصرف کنید.
    • منابع کربوهیدرات

      سعی کنید کربوهیدراتها و قندهای تصفیه شده "سفید" را تا حد ممکن از رژیم غذایی خود حذف کنید. آنها را با کربوهیدرات های خوب نظیر سبزیجات، میوه ها، لوبیا و غلات کامل جایگزین کنید. هنگامی که این کربوهیدرات های سالم را انتخاب می کنید، غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف می کنید که باعث کاهش کلی بار کربوهیدرات در رژیم غذایی شما می شود. در ادامه پیشنهاد می شود تا بخش دوم از این سری مقاله را مطالعه کنید.
    در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs