جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    8 درمان خانگی برای خشکی پوست

    سه شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 10:52 بازدید: 80 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    8 درمان خانگی برای خشکی پوست

    درمان خانگی برای پوست خشک

    خشکی پوست یک وضعیت شایع با دلایل مختلف است. این وضعیت می‌تواند به‌عنوان علامتی از بیماری‌های جدی‌تر نمایان شود. با این حال، در اکثر موارد خشکی پوست به علت عوامل محیطی است که رطوبت پوست را از بین می‌برد. گرما، دوش آب گرم، آب و هوای خشک و صابون‌های خشن می‌توانند منجر به خشکی پوست شوند. خوشبختانه، با استفاده از داروهای خانگی می‌توان علائم خشکی پوست را کاهش داد و رطوبت را بازگرداند. در این مقاله قصد دارم به 8 روش درمان خانگی برای خشکی پوست اشاره کنم. با من همراه باشید.

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل دارای خواص نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای است. نرم‌کننده‌ها فضاهای بین سلول‌های پوست را پر کرده و سطحی صاف ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، اسیدهای چرب اشباع شده‌ای که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارند، می‌توانند پوست را هیدراته و صاف کنند. شما می‌توانید روزانه از روغن نارگیل، حتی در حساس‌ترین نقاط بدن مانند ناحیه زیر چشم و اطراف دهان، استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که نیازی به مخلوط کردن آن با چیزی نیست و برای استفاده روزانه به اندازه کافی مناسب است.

    مشاهده و خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده صورت

    وازلین

    استفاده از وازلین می‌تواند به بهبود پوست افراد مسن کمک کرده و رطوبت لازم را به پوست آنها بازگرداند. وازلین می‌تواند لایه‌ای محافظ بر روی پوست ایجاد کرده و رطوبت را در زیر پوست حفظ کند. همچنین، وازلین می‌تواند به بهبود لکه‌های پوستی خشک و خشن کمک کند، بنابراین نمی‌توان از تأثیر آن غافل شد.

    حمام بلغور جو دوسر

    بلغور جو دوسر یک درمان رایج برای پوست‌های تحریک شده است. مطالعات نشان داده‌اند که این درمان خانگی واقعاً مؤثر است. بلغور جو دوسر دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی است که می‌تواند تحریک پوست را تسکین دهد. اگر به دنبال تسکین خارش هستید، این درمان مؤثر خواهد بود. پس از حمام بلغور جو دوسر، حتماً پوست خود را مرطوب کنید تا چربی و آب پوست از بین نرود.

    آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3

    هنگامی که پوست شما خشک است، به این معنی است که در معرض عناصری قرار دارد که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند. غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان می‌توانند آسیب ناشی از سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساخت سلول‌های سالم کمک کنند. برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می‌کنند عبارتند از:

    • بلوبری
    • گوجه‌فرنگی
    • هویج
    • لوبیا
    • نخودفرنگی
    • عدس

    غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون نیز می‌توانند به درخشانی پوست کمک کنند.

    دستکش‌های محافظ

    دست‌ها تماس مستقیم‌تری با محرک‌های محیطی دارند، از جمله مایع ظرفشویی و مواد شوینده لباسشویی. به پوشیدن دستکش عادت کنید. دستکش‌ها می‌توانند هنگام کار در آب، در کاهش دما و در سرما از دستان شما محافظت کنند. بهتر است اکثر فعالیت‌های خود را با دستکش انجام دهید. پوشیدن دستکش‌های عایق در حین انجام کارهای خانه یا در شرایط دمایی شدید می‌تواند به کاهش خشکی و تحریک پوست کمک کند.

    مشاهده و خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده بدن

    تنظیم دمای دوش

    آکادمی پوست آمریکا خاطرنشان می‌کند که گاهی تغییر در روال دوش گرفتن می‌تواند به رفع خشکی پوست کمک کند. در حالی که اکثر مردم تمایل به دوش آب گرم دارند، این آب گرم می‌تواند پوست را تحریک کرده و آسیب بزند. برخی صابون‌ها که ادعا می‌کنند پوست را مرطوب و ترمیم می‌کنند، ممکن است اثر معکوس داشته باشند و با مواد شیمیایی خشن، پوست را نازک کنند. سعی کنید با آب ولرم و نه داغ دوش بگیرید، زیرا این روش مناسب‌تر است.

    استفاده از مرطوب‌کننده

    استفاده از مرطوب‌کننده در خانه می‌تواند خشکی ناشی از سیستم‌های گرمایشی خانه را به حداقل برساند. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های رطوبت‌ساز استفاده کنید تا رطوبت لازم را تأمین کرده و از خشکی پوست جلوگیری کنید.

    دوری از مواد حساسیت‌زا و محرک

    خشکی ناگهانی پوست ممکن است به لباس‌هایی که می‌پوشید یا به عواملی که پوست شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند مرتبط باشد. نشستن در کنار شومینه، گذراندن زمان در آب کلردار یا تصفیه‌شده شیمیایی، یا حتی پوشیدن لباس‌های پشمی می‌تواند پوست شما را تحریک کند و باعث خشکی شود. شرایطی که پوست شما در آن قرار دارد را بررسی کرده و سعی کنید با آن به آرامی رفتار کنید. حفظ سلامت پوست بسیار مهم است، زیرا پوست شما اولین خط دفاعی در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها است. هنگامی که پوست شما با خارش آسیب می‌بیند، ممکن است عفونت ایجاد شود، بنابراین به پوست خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. حفظ یک سد پوستی سالم به‌طور روزانه یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از خشکی پوست است. یکی دیگر از نکات ضروری مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش است.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs