جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین شوینده برای پوست دهیدراته

    چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 11:00 بازدید: 1399 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    بهترین شوینده برای پوست دهیدراته

    بهترین شوینده برای پوست دهیدراته

    اغلب اوقات پوست دهیدراته با مشکل سد دفاعی آسیب دیده همراه است و درمان کم‌آبی در پوست دهیدراته تا حدی پیچیده و مشکل می‌باشد. بسیاری از ترکیبات و مواد موثره را نمی‌شود در پوست‌هایی با سد دفاعی آسیب دیده استفاده کرد. بیشتر افراد درگیر با پوست دهیدراته ماه‌ها و شاید سال‌ها درمان و محصولات مختلفی را روی پوست خود امتحان کنند تا جایی که فکر می‌کنند اگر از این محصولات استفاده نکنند، پوستشان مجددا دهیدراته خواهد شد. مهم‌ترین اصل در درمان پوست دهیدراته استفاده از تعداد محدودی محصولات با ترکیبات ملایم است. بهتر است قبل از هر چیزی توضیح بدهیم که پوست دهیدراته چیست و در ادامه نیز بهترین شوینده برای پوست دهیدراته را معرفی نمائیم.

    پوست دهیدراته چیست؟

    پوست دهیدراته پوستی است که هم خشک و هم چرب می‌باشد. یعنی اینکه، به منظور جبران کمبود آب و رطوبت در پوست، پوست چربی بیشتری ترشح می‌کند تا با حفظ آب موجود و جلوگیری از تبخیر آن پوست را مرطوب نگه دارد.

    مشاهده و خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده پوست

    تفاوت پوست خشک و پوست دهیدراته

    تفاوت پوست کم‌آب با پوست خشک در این است که، در نوع پوست خشک کمبود رطوبت و چربی دیده می‌شود، اما در پوست دهیدراته فقط کمبود آب و رطوبت قابل مشاهده است.

    پوست دهیدراته: کمبود آب و ترشح مقدار زیادی چربی

    پوست خشک: کمبود آب و ترشح ناکافی چربی

    ترشح بیش از اندازه چربی از جمله مواردیست که تحمل پوست دهیدراته را آزاردهنده‌تر از پوست خشک می‌نماید. پوست خشک به دلیل کمبود ترشح چربی مستعد آکنه نیست اما پوست چرب دهیدراته مستعد آکنه هم هست. پوست دهیدارته یک وضعیت یا مشکل پوستی می‌باشد نه نوع پوست. به همین دلیل وقتی که افراد با پوست دهیدراته، کمبودی آب پوست را برطرف می‌کنند ترشح چربی پوست کم‌تر و به حالت نرمال نزدیک خواهد شد.

    ویژگی‌های پوست خشک

    • این پوست‌ها به اندازه کافی چربی ندارند
    • پوست خشک در اغلب موارد مادرزادی است و از بدو تولد همراه فرد می‌باشد
    • افرادی که پوست خشک دارند سریعا دچار پیری و چین و چروک پوست می‌شوند
    • افرادی که پوست خشک دارند لازم است در فصل زمستان مکررا از مرطوب کننده و نرم کننده استفاده نمایند تا از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کنند
    • پوست‌های خشک عموما دچار ترک و خارش می‌شوند و باید از روغن‌های گیاهی برای مراقبت از آنها استفاده کرد

    ویژگی‌های پوست دهیدراته

    • این مشکل در تمام افراد و در هر سنی می‌تواند رخ دهد
    • دهیدراته شدن پوست می‌تواند همراه با خشکی پوست باشد
    • معمولا پوست‌های دهیدراته مستعد جوش زدن هستند
    • گاها به دلیل آب و هوا، رژیم غذایی و غیره ایجاد می‌شوند
    • این عارضه با آبرسانی پوست به طور کامل رفع خواهد شد

    علائم پوست دهیدراته یا کم آب

    اگر پوست شما چرب و دهیدراته می‌باشد احتمالا پس از تمیز کردن پوست احساس خوبی به شما دست می‌دهد، اما در کم‌تر از چند ساعت پوست به شدت چرب می‌شود و با وجود چرب بودن پوست احساس خشکی و کشیدگی در پوست دارید. پوست در ظاهر مثل کاغذ نازک به نظر می‌رسد و وقتی که پوست خود را می‌کشید یا فشار می‌دید خطوط ریزی را مشاهده می‌نمائید. در برخی موارد پوسته پوسته شدن به خصوص در اطراف بینی، لب و چانه هم دیده می‌شود.

    ویژگی‌های پوست سالم

    از نظر بالینی پوست سالم پوستی است که از درون مرطوب و از نظر ظاهری پایدار و انعطاف‌پذیر می‌باشد و با کم‌ترین آسیب در لایه شاخی شناخته می‌شود و اثری از خشکی و کشیدگی و نازکی و خطوط ریز در هنگام لمس یا پوسته پوسته شدن مشاهده نمی‌شود.

    چه عواملی موجب دهیدراته شدن پوست می‌شود؟

    دهیدراته شدن پوست یا کم آبی پوست می‌تواند به وسیله عوامل داخلی و خارجی ایجاد شود. پوست دهیدراته یا کم آب اغلب در اثر استفاده از محصولات مراقبتی حاوی ترکیبات بیش از حد قوی و حساس کننده پوست مثل بعضی لایه‌بردارهای قوی ایجاد می‌شود. این مشکل همچنین می‌تواند به دنبال استفاده از محصولات پوستی نامناسب برای پوست ایجاد شود.

    پیشگیری و درمان پوست دهیدراته

    برای اینکه از بروز دهیدراته شدن پوست جلوگیری نمائید باید در طول شبانه روز به مقدار مناسب آب بنوشید، از مصرف سیگار و الکل پرهیز نمائید، در هوای گرم یا زمانی که بیمار هستید مقدار بیشتری آب و مایعات بنوشید، در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی به میزان زیاد آب مصرف کنید، مصرف مایعات کافئین‌دار و شیرین را در طول روز کاهش دهید، مصرف میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار مانند هندوانه و کرفس را در سبد غذایی خود قرار دهید، در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید و در نهایت ورزش و نوشیدن مایعات حین فعالیت‌های بدنی را فراموش نکنید.

    نکاتی در خصوص مراقبت از پوست دهیدراته

    دوری از شوینده‌های قوی

    در هر برنامه مراقبتی از پوست یکی از مهم‌ترین(خشن‌ترین) ترکیباتی که پوست را از حالت تعادل خارج می‌نماید شوینده‌ها هستند. حتی ملایم‌ترین شوینده‌ها حاوی سورفکتانت‌ها هستند که می‌توانند به سادگی چربی لایه محافظ پوست را از بین ببرند یا موجب اختلال در عملکرد آنزیم‌های کلیدی موجود در لایه شاخی شوند. اگر بعد از شست و شو در پوست احساس خشکی، کشیدگی یا تمیزی بیش از حد می‌نمائید احتمالا از شوینده مناسبی استفاده نمی‌کنید. پس اولین و مهمترین گام در حفظ و بازیابی سلامت لایه محافظ پوست، استفاده از یک شوینده ملایم با ph نزدیک به ph  طبیعی پوست است.

    کاهش دفعات شستشوی صورت

    سعی کنید روزانه فقط یک بار صورت خود را بشورید یا صبح یا شب. اگر مایل هستین حتما دو بار صورت خود را شستشو دهید، در یکی از دفعات از شوینده استفاده نکنید و فقط با آب صورت خود را شستشو دهید.

    استفاده از میسلارواتر

    اگر سد دفاعی پوست شما بسیار آسیب دیده است و نمی‌توانید هیچ شوینده‌ای را تحمل نمائید، می‌توانید از میسلار واتر استفاده کنید. میسلارواترها بافت بسیار سبکی دارند و از شوینده‌های صورت ضعیف‌تر هستند. اما باید دقت داشته باشید که موقع استفاده از میسلارواتر حتما صورت را به خوبی از هرنوع آلودگی تمیز نمائید.

    استفاده از جو دوسر

    اگر می‌خواهید باز هم از شوینده ملایم‌تری استفاده کنید، می‌توانین از جو دو سر برای شست و شوی صورت استفاده کنید. جودوسر به دلیل دارا بودن ساپونین ‌(نوعی ترکیب فیتوشیمیایی) دارای خاصیت پاک‌کنندگی ملایمی می‌باشد و به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی در کاهش خارش، خشکی و قرمزی پوست در شرایط پوستی مختلف مانند اگزما و راش پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری پودر جو دو سر را با مقدار کافی آب مخلوط نمائید و مثل یک پاک کننده معمولی از آن استفاده نمائید.

    استفاده از آب

    صورتتان را فقط با آب تمیز کنید. این مورد به خصوص برای افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که سختی آب وجود ندارد می‌تواند مناسب باشد. شاید این ایده ناخوشایند به نظر برسد اما بسیاری از افراد نتایج شگفت انگیزی از آن گرفتند.

    استفاده از روغن

    از روغن‌ها برای تمیز کردن پوست استفاده نمائید. با استفاده از روغن‌ها و روش تمیز کردن دو مرحله‌ای، پوستخود را تمیز نمائید. به این ترتیب که ابتدا با استفاده از یک روغن پوست صورت را پاک کنید و سپس با آب شستشو دهید و در آخر با استفاده از یک شوینده ملایم پوست را مجددا بشوئید. این روش، خشکی و التهاب کم‌تری نسبت به شست و شو با شوینده به تنهایی ایجاد می‌نماید.

    دوری از لایه‌بردارهای شیمیایی

    اگر استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی را متوقف نکنید، قادر به درمان پوست دهیدراته خود نخواهید بود.

    بعضی محصولات درمانی موضعی که بدون نسخه به فروش می‌رسند و شامل ترکیباتی مانند آلفاهیدروکسی‌اسیدها، بتاهیدروکسی‌اسیدها، مشتقات ویتامین آ (رتینول)، اسکراب‌‌های حاوی ریزدانه و ترکیبات قابض هستند، می‌توانند موجب خشکی و ایجاد التهاب در لایه شاخی پوست شوند. همچنین داروهای موضعی خاصی که توسط پزشک برای درمان برخی اختلالات و بیماری‌های پوستی تجویز می‌شود نیز، بسته به خصوصیات دارویی و ترکیبات فعال می‌توانند موجب آسیب به لایه شاخی پوست و اختلال در عملکرد اپیدرم شوند.

    دوری از لایه‌بردارهای فیزیکی

    در صورت آسیب لایه محافظ پوست، باید از لایه‌بردارهای فیزیکی نیز پرهیز شود. این توصیه تا حد زیادی درست است، اما لایه‌برداری بسیار ملایم می‌تواند برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست که منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه می‌شود سودمند باشد. هفته‌ای یک یا نهایتا دو بار از لایه‌بردارهای فیزیکی( مانند اسفنج‌های مخصوص لایه‌برداری یا اسکراب‌های بسیار ملایم استفاده نمائید).

    عدم استفاده از الکل

    الکلی که باید از آن دوری شود، الکل‌هایی مانند اتانول و ایزوپروپیل هستند. این نوع الکل‌ها، چربی لایه محافظ پوست که شامل سرامید، کلسترول و اسیدهای چرب را در خودشان حل می‌کنند و به سد دفاعی پوست آسیب می‌زنند.

    اسانس‌ها

    عطرها می‌توانند موجب ایجاد حساسیت و تحریک‌پذیر شدن پوست بشوند. این مورد شامل عطرهای مصنوعی(شیمیایی) و اسانس‌های روغنی گیاهان معطر مانند روغن نعناع، روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و روغن اکالیپتوس می‌شوند.

     محیط خشک و فاقد رطوبت

    هوای خشک و بدون رطوبت و وزش باد از جمله عواملیست که می‌تواند کم‌آبی پوست رو تشدید نماید. گرچه کنترلی بر روی شرایط اقلیمی محیط زندگی خود نداریم اما این امکان وجود دارد که در منزل از دستگا‌ه‌های بخور و رطوبت‌ساز استفاده کرد.

    معرفی 4 تا از بهترین شوینده برای پوست دهیدراته

    ژل شستشوی صورت لافارر مناسب پوست خشک و حساس

    ویژگی‌های محصول:

    • آبرسان عمقی پوست
    • تسکین‌دهنده پوست
    • رفع‌کننده قرمزی و التهاب پوست
    • نرم و لطیف‌کننده پوست
    مشاهده و خرید ژل شستشوی صورت لافارر مناسب پوست خشک و حساس

    تونر مولتی اکتیو لافارر مناسب پوست خشک و حساس

    ویژگی‌های محصول:

    • پاکسازی پوست
    • تسکین دهنده
    • آبرسان عمیق
    • رطوبت رسان

    محلول پاک کننده آرایش درماتیپیک مناسب پوست خشک و حساس

    ویژگی‌های محصول:

    • بدون تغییر در تعادل لایه محافظ پوست
    • مناسب پوست صورت و اطراف چشم
    • التیام بخش پوست‌های حساس
    • پاک کننده مواد آرایشی ضد آب
    • حاوی عوامل پاک کننده قوی
    • بدون نیاز به شستشو
    مشاهده و خرید محلول پاک کننده آرایش درماتیپیک مناسب پوست خشک و حساس

    فوم شستشوی صورت خشک وچه

    ویژگی‌های محصول:

    • مناسب برای شستشو آرایش و استفاده روزانه
    • دارای pH سازگار با پوست صورت
    • مناسب برای خانم‌ها و آقایان
    • فاقد سولفات، پارابن و مواد صابونی
    مشاهده و خرید فوم شستشوی صورت خشک وچه

    کلام آخر

    هر ترکیب دیگری که موجب حساس شدن پوست می‌شود مانند منتول، لیمو، جوش‌شیرین، خمیردندان و غیره نباید روی پوست استفاده شود، چون شرایط پوست دهیدراته را وخیم‌تر می‌نماید. فراموش نکنید که پوست دهیدراته قابل درمان است، فقط باید حوصله به خرج دهید و به نکاتی که در بالا اشاره کردیم توجه نمائید و از محصولات آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs