جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    روش‌های درمان طبیعی برای گرگرفتگی در دوران یائسگی

    چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 09:58 بازدید: 92 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    روش‌های درمان طبیعی برای گرگرفتگی در دوران یائسگی

    روش‌های درمان طبیعی برای گرگرفتگی در دوران یائسگی

    یائسگی یک فرایند طبیعی است که برای هر بانویی بالای 50 سال اتفاق می‌افتد و نیازی به نگرانی ندارد. همان‌طور که می‌دانید، یائسگی پایانی بر دوره قاعدگی در زنان است و به عنوان یک تغییر طبیعی در نظر گرفته می‌شود و به هیچ وجه بیماری نیست. در این مقاله قصد دارم به روش‌های درمان طبیعی برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی بپردازم؛ بنابراین، تا انتها همراه من بمانید.

    خانم‌ها پس از رسیدن به یک سن خاص، تخمدان‌هایشان تولید تخمک را متوقف می‌کند و ترشح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد که این هورمون‌ها نقش اصلی در قاعدگی و باروری زنان دارند. با این تغییر، به تدریج نظم چرخه‌های قاعدگی مختل شده و در نهایت متوقف می‌شود. حدود 75 درصد از زنان در دوران یائسگی گرگرفتگی همراه با احساس گرمای شدید و تعریق را تجربه می‌کنند که کاملاً طبیعی است. البته، ممکن است این گرگرفتگی در برخی از بانوان شدیدتر باشد و در برخی دیگر خفیف‌تر که حتی احساس نشود.

    مشاهده و خرید محصولات بهداشتی

    با نزدیک شدن به دوران یائسگی که از دهه چهارم زندگی شروع می‌شود، سطح استروژن به تدریج کاهش می‌یابد تا جایی که تخمدان‌ها دیگر قادر به آزادسازی تخمک نیستند. یائسگی زمانی رخ می‌دهد که یک سال بدون هیچ قاعدگی سپری شده باشد. یائسگی عوارض و علائم مختلفی دارد اما گرگرفتگی یکی از رایج‌ترین علائم آن است که در دو سوم زنان مشاهده می‌شود. در گرگرفتگی دمای بدن به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و بدن شروع به تعریق می‌کند. زمان طبیعی این تعریق حدود 4 دقیقه است اما در برخی از بانوان ممکن است تا 10 دقیقه نیز طول بکشد.

    از آنجایی که گرگرفتگی در دوران یائسگی اجتناب‌ناپذیر است، نمی‌توان آن را به طور کامل از بین برد اما با چند تغییر و راهکار ساده می‌توان دفعات و شدت آن را کاهش داد. در ادامه این مقاله به روش‌های درمان طبیعی برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی و جلوگیری از آن پرداخته خواهد شد:

    درمان گرگرفتگی با سرکه سیب

    ممکن است عجیب به نظر برسد که سرکه سیب قادر به درمان گرگرفتگی باشد اما باید گفت که این امکان وجود دارد. یک تا دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و هر روز صبح مصرف کنید. این کار می‌تواند به سم‌زدایی بدن کمک کرده و به تعادل هورمون‌ها نیز یاری رساند.

    درمان گرگرفتگی با سویا

    سویا نیز مانند سرکه سیب می‌تواند شدت گرگرفتگی دوران یائسگی را کاهش دهد. ایزوفلاون‌های موجود در سویا باعث کاهش سطح هورمون‌ها می‌شوند و به همین دلیل فعالیت استروژنی در بدن کاهش یافته و در نتیجه گرگرفتگی کمتر می‌شود یا کاملاً از بین می‌رود. پیشنهاد می‌کنم روزی دو لیوان شیر سویا مصرف کنید تا یائسگی راحت‌تری را تجربه کنید. اگر شیر سویا در دسترس نیست، می‌توانید خود سویا را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

    درمان گرگرفتگی با ویتامین E

    بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین E می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای استروژن عمل کند. پیشنهاد می‌کنم هر روز ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را تامین کنید تا در این دوران سخت دچار کمبود نشوید و یائسگی راحتی را تجربه کنید. ویتامین E می‌تواند گرگرفتگی را کنترل کرده و علاوه بر آن ضربان قلب را تنظیم و خشکی واژن را کاهش دهد.

    درمان گرگرفتگی با دانه‌های کتان

    دانه‌های کتان، همانند سویا و سرکه سیب، می‌توانند علائم گرگرفتگی را کاهش دهند. این دانه‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به عنوان فیتواستروژن عمل می‌کنند. یک قاشق غذاخوری از دانه‌های کتان آسیاب شده را دو تا سه بار در روز همراه با مقدار زیادی آب مصرف کنید که برای کاهش گرگرفتگی بسیار موثر است.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    درمان گرگرفتگی با دارچین

    همگی با دارچین و خواص آن آشنا هستیم. دارچین برای زنان یائسه بسیار مفید است و پیشنهاد می‌کنم در وعده‌های غذایی‌تان از آن استفاده کنید. برای مصرف می‌توانید یک قاشق دارچین را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و بنوشید. همچنین می‌توانید دارچین را در غذاهایتان اضافه کنید تا همه افراد خانه از خواص آن بهره‌مند شوند. دارچین برای اضطراب، خستگی و استرس نیز بسیار موثر است و می‌تواند در این زمان‌ها به شما آرامش بخشد.

    درمان گرگرفتگی با ورزش کردن

    ورزش کردن به طور کلی برای سلامت بدن مفید است و همگی می‌دانیم که اگر بخواهیم بدنی سالم و خوش‌فرم داشته باشیم، باید هر روز ورزش کنیم. ورزش کردن در دوران یائسگی نیز بسیار موثر است و می‌تواند به کاهش علائم یائسگی و حتی استرس و اضطراب کمک کند و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. ورزش می‌تواند مشکلات خواب را نیز برطرف کند. پیشنهاد می‌شود روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید، البته اگر زمان بیشتری دارید، بیشتر ورزش کنید تا بدنی قوی‌تر و عضلاتی محکم‌تر داشته باشید.

    درمان گرگرفتگی با خنک نگه داشتن بدن

    همان‌طور که گفته شد، گرگرفتگی یکی از شایع‌ترین علائم یائسگی است که ممکن است به ضعف خواب منجر شود و این موضوع باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شود. حتی این علائم می‌تواند منجر به افسردگی نیز گردد. برای کاهش علائم گرگرفتگی، بهتر است بدنتان را خنک نگه دارید. از لباس‌های نخی و ابریشمی استفاده کنید تا بدن شما بتواند به خوبی نفس بکشد و همیشه خنک بماند. از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی یا تنگ و لباس‌های بسیار گرم خودداری کنید و اجازه دهید بدنتان همیشه خنک بماند. هنگام خواب نیز سعی کنید اتاقتان خنک باشد تا از گرگرفتگی شبانه جلوگیری شود و بتوانید خوابی با کیفیت داشته باشید.

    امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید. در صورت رضایت، می‌توانید این مقاله را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از روش‌های درمان طبیعی برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی آگاه شوند و از آن بهره‌مند گردند.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs