بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    عوارض مصرف سیگار بر پوست و مو

    سیگار کشیدن به روش های مختلف سلامت پوست شما را در معرض خطر قرار می دهد. سیگار حاوی سمومی است که می تواند باعث پیری زودرس و سایر بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست شود. اگر قبلاً دچار بیماری پوستی شده اید، سیگار کشیدن می تواند علائم آن را بدتر کند.

    اگر در حال حاضر سیگار می کشید و متوجه می شوید که پوست شما دچار آسیب شده است، حتماً با پزشک خود در مورد راه های کنترل علائم و همچنین منابع ترک سیگار صحبت کنید.

    پیری زودرس و چین و چروک های زودرس

    سموم در دود سیگار می تواند به کلاژن آسیب وارد کند. بدون آن، پوست شما سفت و قابل ارتجاع می شود و منجر به عمیق تر شدن چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود. این چین و چروک ها معمولاً بیشتر در چهره شما، بین ابروها، دور چشم ها و اطراف دهان و لب ها دیده می شوند. سیگار کشیدن همچنین می تواند باعث افتادگی پوست، به ویژه زیر چشم و اطراف فک شود.

    سیگار کشیدن همچنین باعث پیری زودرس می شود زیرا رگ های خونی را باریک می کند (میزان اکسیژن دریافتی پوست را محدود می کند)، باعث افزایش رادیکال های آزاد و کاهش سطح ویتامین A در پوست می شود. همچنین در صورت کشیدن مکرر سیگار، ممکن است چین و چروک های عمودی در اطراف دهان ایجاد شود که از جمع شدن لب های شما ایجاد می شود.

    عوارض مصرف سیگار بر پوست و مو

    رنگدانه سازی پوست

    سیگار کشیدن باعث افزایش ملانین در پوست می شود که ممکن است منجر به ایجاد لکه های تیره به ویژه در صورت شود. نگه داشتن مکرر سیگار بین انگشتان یکسان می تواند منجر به زرد شدن پوست از نیکوتین و سایر سموم موجود در سیگار شود که معمولاً به آن قیر می گویند.

    التیام زخم

    سیگار کشیدن باعث انقباض عروقی می شود، که توانایی بدن در گردش خون را مختل می کند و بهبود زخم را برای شما دشوار می کند. حتی در صورت کشیدن سیگار، بریدگی و خراش جزئی نیز به مدت طولانی ترمیم می شود. اگر سیگار می کشید، احتمال دارد از این آسیب های جزئی نیز زخم ایجاد کنید.

    پسوریازیس

    پسوریازیس یک بیماری التهابی پوستی است که لکه های خارش دار، قرمز و پوسته پوسته ایجاد می کند. سیگار کشیدن یک عامل خطر برای ایجاد پسوریازیس است. یک مطالعه نشان داد که هرچه افراد بیشتر سیگار می کشند، خطر ابتلا به پسوریازیس بیشتر است. ارتباط بین پسوریازیس و سیگار کشیدن ممکن است نیکوتین موجود در سیگار باشد. نیکوتین بر سیستم ایمنی بدن، التهابات پوستی و رشد سلولهای پوستی تأثیر می گذارد، همه این موارد می تواند در ایجاد پسوریازیس نقش داشته باشد.

    افرادی که سیگار می کشند نیز مستعد ابتلا به ورم پوستی کف دست هستند. وضعیتی که در آن تاول های دردناک روی دست و پا ایجاد می شود. مانند پسوریازیس ، این یک اختلال التهابی مکرر است.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs