جشنواره تابستان سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جشنواره تابستان سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    نکات بهداشتی ویژه بانوان و دوشیزگان

    سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 09:36 بازدید: 35 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    نکات بهداشتی ویژه بانوان و دوشیزگان

    نکات بهداشتی ویژه بانوان و دوشیزگان

    همان‌طور که می‌دانید، بانوان نسبت به آقایان نیاز بیشتری به رعایت بهداشت دارند. این بهداشت تنها محدود به شست‌وشوی دست‌ها نمی‌شود، بلکه زنان باید به بهداشت ناحیه تناسلی خود اهمیت بیشتری دهند تا از ابتلا به انواع آلودگی‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کنند. برخی نکات مهم وجود دارد که بانوان باید به آن‌ها توجه داشته باشند و در این مقاله قصد داریم به نکات بهداشتی مخصوص بانوان و دوشیزگان بپردازیم. بنابراین، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

    همان‌طور که مشخص است، با رعایت بهداشت فردی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کرد. بهتر است هر دو روز یک‌بار به حمام بروید و دوش بگیرید و به شست‌وشوی دست‌هایتان توجه داشته باشید و هرگاه کثیف شدند، آن‌ها را با آب و صابون بشویید. اکنون، جدا از این موارد، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید حتماً رعایت کنید. در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

    مشاهده و خرید محصولات بهداشت شخصی بانوان

    از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید!

    پوشیدن لباس زیر تنگ، به‌ویژه لباس‌هایی که از مواد شیمیایی و پلاستیکی ساخته شده‌اند، می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. این لباس‌ها اجازه نمی‌دهند رطوبت بدن تبخیر شود و باعث ایجاد قارچ و انواع میکروب‌ها می‌شوند. علاوه بر این، لباس‌های پلاستیکی و شیمیایی ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند. بهتر است از لباس‌های خیلی تنگ استفاده نکنید تا از بروز عفونت ریشه مو نیز جلوگیری شود. به طور کلی، لباس‌های گشاد و آزاد بهتر هستند زیرا به کاهش رشد باکتری‌ها در ناحیه تناسلی و دیگر قسمت‌های بدن کمک می‌کنند و احتمال بروز مشکلات عفونی کمتر می‌شود. بنابراین، بهتر است از لباس‌های تنگ دوری کنید.

    از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید

    پوشیدن شلوار تنگ نیز مانند لباس زیر تنگ، می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های قارچی شود. این شلوارها اجازه نمی‌دهند بدن نفس بکشد و رطوبت تبخیر شود که می‌تواند به بروز عفونت‌های مختلف منجر شود. همچنین، اگر موهای زائد خود را تازه از بین برده‌اید، بهتر است شلوار تنگ نپوشید تا از ایجاد عفونت ریشه مو جلوگیری کنید.

    فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

    اگر شغلی دارید که مستلزم نشستن طولانی‌مدت است، بهتر است هر نیم‌ساعت یا هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و تحرکی داشته باشید تا از تعریق و تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری شود. در خانه، می‌توانید از دامن‌های گشاد استفاده کنید تا هوا به راحتی جریان داشته باشد و از ایجاد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری شود. همان‌طور که گفته شد، پوشیدن شلوار تنگ و یا لباس تنگ می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی و قارچی شود که این مسئله بسیار نگران‌کننده است. اگر شاغل هستید، بهتر است هر نیم‌ساعت یا هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و چند دقیقه راه بروید تا هم عضلاتتان کشیده شود و هم از ایجاد عفونت و قارچ جلوگیری کنید. البته می‌دانم که در محیط کار نمی‌توان دامن پوشید، اما می‌توانید از شلوارهای کمی گشادتر یا لباس زیر گشادتر استفاده کنید تا هم در روزهای گرم خنک‌تر باشید و هم از چنین عفونت‌هایی در امان بمانید.

    مشاهده و خرید عطر و ادکلن زنانه

    لباس‌های زیر خود را به موقع بشویید

    اگر شاغل هستید، بهتر است هر دو روز یک‌بار لباس‌های زیر خود را عوض کنید. چرا که به دلیل کار روزانه و تعریق، نیاز به تعویض مرتب لباس‌های زیر دارید تا از عفونت‌ها و قارچ‌های مختلف جلوگیری شود. اگر می‌خواهید لباس‌های زیرتان را بشویید، بهتر است آن‌ها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید. اگر با دست می‌شویید، از بقیه لباس‌ها جدا کنید و اگر قرار است در ماشین لباسشویی بشویید، باز هم آن‌ها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید تا به عفونت و قارچ دچار نشوید. همچنین، بهتر است لباس‌های زیر خود را در دمای حدود 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد بشویید تا میکروب‌ها از بین بروند. البته توجه داشته باشید که اگر لباس‌های خود را در دمای بالاتر بشویید، ممکن است به بافت آن‌ها آسیب برسد و دیگر مانند روز اول نباشند. بهتر است لباس هر نفر را بسته به جنسیت جداگانه در لباسشویی بشویید.

    خود را به خوبی تمیز کنید

    بیشتر عفونت‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که تعریق یا چربی‌های حاصل از غدد و سلول‌های بدن در ناحیه تناسلی تجمع پیدا کنند و برای بدن مضر باشند. بنابراین، به طور منظم حمام بروید و دوش بگیرید و بدن خود را تمیز نگه دارید. تلاش کنید از دوش‌های واژینال استفاده نکنید؛ چرا که با وجود اینکه این دوش‌ها باکتری‌های مضر را از بین می‌برند، اما باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برند که می‌تواند وضعیت را بدتر کند. دوش واژینال همچنین ممکن است باعث التهاب شود. استفاده از مقدار کمی دستمال شست‌وشو با کمی صابون غیر معطر، ملایم و آب بهترین اثر را دارد. بنابراین، نیازی به شست‌وشوی داخل واژن نیست زیرا واژن به طور خودکار ترشحات خود را دفع می‌کند. بگذارید واژن عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و در کار آن دخالت نکنید.

    جمع‌بندی

    بسیاری از بانوان به خوبی می‌دانند چگونه از بدن خود در برابر باکتری‌ها محافظت کنند. اما برای آن دسته از افرادی که دقیقاً نمی‌دانند چگونه باید از عفونت‌ها و قارچ‌ها جلوگیری کنند و بهداشت را رعایت کنند، تمامی موارد لازم را به طور کامل شرح دادم. اگر این موارد را رعایت کنید، مطمئن باشید که به مراتب کمتر دچار عفونت و قارچ خواهید شد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره کافی برده باشید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    کالای چرم
    بازگشت به بالا Responsive Divs