بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین روش‌ها برای رفع خشکی صورت

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    بهترین روش‌ها برای رفع خشکی صورت

    خشکی پوست یه بیماریه که ممکنه هر کسی رو به خودش مبتلا کنه. شاید توهم مثل من در فصل‌های سرد سال دچار خشکی پوست بشی و باید بگم که خشکی کاملا عادیه و سرما و تغییر فصل باعث این خشکی میشه. در ادامه همراه من باش تا به بهترین روش‌ها برای رفع خشکی صورت بپردازیم. خشکی پوست اگه عامل درونی نداشته باشه خطرناک نیست و میتونی با مرطوب نگه داشتن پوستت این مشکل رو برطرف کنی، اما اگه خشکی پوست عامل درونی داشته باشه باید به پزشک مراجعه کنی چون ممکنه مشکل از جای دیگه‌ای باشه.

    اگه خشکی پوست ادامه داشته باشه همینجوری میتونه باعث ترک‌های ریز و درشت بشه و تصور کن که این ترک‌ها روی صورتت باشن! دیگه اصلا نگم برات چی میشه. چین و چروک روی صورت میتونه باعث ایجاد لکه‌های پوستی بشه و حتی پوستت اونقدر پیر بشه که باور نکنی که این پوست تو بوده. پس بهتره اگه دچار خشکی پوست هستی همین الان به فکر یه درمان خوب باشی تا با مشکلات زیادی روبه رو نشی.

    چرا پوست صورت خشک میشه؟

    استفاده از بعضی لوازم آرایشی و شتسشوی زیاد صورت با صابون و اهمیت ندادن به اون میتونه باعث ایجاد خشکی پوست صورت بشه. خشکی صورت دلایل دیگه‌ای هم داره مثل شستشن صورت با آب داغ که باعث میشه چربی‌های پوست از بین برن و پوست خشک بشه. جدا از اون مشکلات کلیوی و حساسیت‌های فصلی و غذایی هم میتونن باعث چنین مشکلی بشن. همچنین تغذیه نامناسب و مشکلات ژنتیکی هم میتونه باعث ایجاد چنین مشکلی بشن.

    بهترین روش‌ها برای رفع خشکی صورت

    خرید محصولات مراقبت از پوست صورت

    درمان خشکی صورت با روش‌های خانگی

    قطعا خودتم میدونی که بهترین راه برای رفع خشکی پوست صورت اینه که پوستت رو مرطوب نگه داری. پوست مرطوب باعث میشه خشکی دیگه به سراغت نیاد. در ادامه قراره یه سری راه کار بهت یاد بدم تا بتونی خیلی ساده پوست خشک صورتت رو درمان کنی و به صورت مرطوب و شادابت دوباره دست پیدا کنی.

    1. استفاده از آلوئه ورا

    آلوئه ورا یکی از ماده‌هایی که میتونه خشکی پوست رو برطرف کنه. این ماده مغذی، خشکی پوست رو کاهش میده و اون رو تا حد بسیار زیادی درمان میکنه. برای اینکه از این ماده مغذی به خوبی بهره ببری بهتره اول بخش کوچیکی از اون رو برداری و روی پوستت بکشی. اینجوری کل پوستت آغشته به آلوئه ورا میشه و میتونی با این کار پوستت رو از خشکی نجات بدی.

    2. آرایشت رو با نارگیل پاک کن

    اگه جزو اون افرادی هستی که به چیزی آلرژی نداری و به نارگیل هم آلرژی نداری، میتونی از نارگیل برای پاک کردن آرایشت استفاده کنی. نری برداری نارگیل رو بزنی به صورتت. باید از روغن نارگیل استفاده کنی نه خود نارگیل. اول با یه متخصص صحبت کن و یه مرطوب کننده پوستی با روغن نارگیل بگیر و اون رو استفاده کن تا پوستت نرم شه. همونطور که میدونی روغن نارگیل میتونه به خوبی به پوستت نفوذ کنه و تمامی باکتری‌ها و مواد مضر پوستت رو از اون خارج کنه و یه پوست لطیف و نرم رو بهت هدیه بده، پس اون رو دست کم نگیر و سعی کن از اون زیاد استفاده کنی.

    3. استفاده از شیر

    هرماده‌ای که میزنی به صورتت چون پوست صورت حساسه ممکنه باعث ایجاد حساسیت بشه، پس مواظب باش اون ماده خطرناک نباشه برای پوستت. بعد از اینکه متوجه شدی اون ماده برای پوستت مناسبه یا نه میتونی ازش استفاده کنی. شیر یکی از ماده‌های طبیعی موثر برای پوست‌هاییه که دچار خشکی شدن. ممکنه وقتی شیر رو به پوستت میزنی دچار سوزش بشه که اون طبیعیه و بخاطر لاکتیک موجود در شیره که این سوزش ایجاد میشه.

    با احتیاط کامل شیر رو روی پوستت بزار و سعی کن هر ۵ الی ۱۵ دقیقه اون رو عوض کنی. بعد از اینکه اینکارو کردی میتونی صورتت رو با اب ولرم بشوری. توجه کن که نباید با هیچ ماده‌ی شیمیایی صورتت رو بشوری چون با این کار دیگه تاثیر شیر رو خنثی کردی و انگار شیر رو از اول روی صورتت نگذاشته بودی.

    بهترین روش‌ها برای رفع خشکی صورت

    4. استفاده از دستگاه بخار صورت

    آبرسانی به پوست همونطور که میدونی خیلی از اهمیت بالایی برخورداره و باید به این موضوع خیلی اهمیت بدی. برای اینکه بتونی به پوستت آبرسانی کنی میتونی از کرم‌ها و محصولات آبرسان استفاده کنی. جدا از اون میتونی از دستگاه بخار صورت هم استفاده کنی که راهی طبیعی‌تره و میتونه خیلی موثر باشه.

    استفاده از دستگاه بخور باعث میشه تا پوستت مرطوب بشه و از حالت خشکی دربیاد. اگه میزان خشکی پوستت خیلی زیاده میتونی روزانه حدود نیم ساعت به پوستت بخور بدی تا قشنگ بتونه آب رو به خودش جذب کنه. حتی میتونی از قطره‌های گیاهی که باعث افزایش آبرسانی میشن استفاده کنی.

    5. روغن تراپی کن

    یکی دیگه از روش‌‌هایی که میتونه باعث بشه تا پوستت از خشکی دربیاد روغن تراپی پوستته. با روغن تراپی چربی‌های موردنیاز پوستت رو تامین میکنی و پوست از حالت خشکی درمیاد. کسایی که پوستشون بخاطر محصولات بد به این روز افتاده میتونن روغن تراپی کنن که خیلی هم پیشنهاد میشه.

    استفاده روزانه و بلند مدت از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون، روغن آرگان و جوجوبا و ... علاوه بر اینکه ضرر نداره تازه خیلی هم مفیده و میتونی هرروز این کار رو انجام بدی تا همیشه پوستی شاداب داشته باشی. در ادامه روغن آرگان رو بهت معرفی میکنم که ازش استفاده کنی.

    روغن آرگان: نقش روغن آرگان در برطرف کردن خشکی پوست اونقدر پررنگه که در درمان اگزما هم کاربرد داره. روغن آرگان با وجود ویتامین E و اسیدهای چرب امگا یه آبرسان قدرتمند برای پوست محسوب میشه. در واقع کارکرد این روغن به مرطوب کردن لحظه‌ای پوست محدود نمیشه و میتونه برای چند مدت پوستت رو مرطوب نگه داره.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs