بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    تاثیر کافئین بر پوست

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    تاثیر کافئین بر پوست

    همونطور که می‌دونید مصرف یک فنجان قهوه داغ می‌تونه به تقویت حس نشاط و بهبود فعالیت مغز کمک کنه. این موضوع رو میشه به وجود کافئین که یک محرک عصبیه، نسبت داد. کافئین اساسا یک آلکالوئید کریستالی سفید و تلخه. این داروی محرک به مقدار مختلف در برخی دانه‌ها، برگ‌ها و میوه‌ها پیدا می‌شه. از جمله محصولاتی که کافئین در آنها وجود داره، می‌توان به قهوه و چای اشاره کرد. کافئین می‌تونه اعتیادآور باشه؛ اما در عین حال مصرف دوز مناسبش هم تاثیرات مثبتی روی سلامتی داره. از جمله این تاثیرات می‌شه به خواص کافئین برای مو و پوست اشاره کرد که در ادامه این مقاله خواص کافئین رو بر روی پوست به طور کامل شرح می‌دیم.

    اکثر افرد کافئین رو با قهوه می‌شناسن، اما خیلی از افراد از تاثیر کافئین بر پوست صورت خبر ندارن و نمی‌دونن کافئین رو در چه مواد دیگری میشه پیدا کرد. ما اصولا در مورد سایر کاربردهای کافئین چیز خیلی زیادی نمی‌دونیم. این در حالیه که در خیلی از محصولاتی که مصرف می‌کنیم کافئین وجود داره. البته بهتره بدونید که چایی هم تقریبا به اندازه قهوه کافئین داره.

    در این مقاله قصد داریم تاثیر کافئین بر پوست صورت رو بررسی کنیم.

    خرید محصولات مراقبت از صورت

    تاثیر کافئین بر پوست

    آنتی اکسیدان‌ها

    هم قهوه و هم چای حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان‌های متعددن. یه رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌تونه به سلول‌های بدن شما (از جمله سلول‌های پوست) کمک کنه تا با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری می‌شن و در نور خورشید، آلودگی، دود سیگار و غیره وجود دارن، مبارزه کنه. قهوه حاوی آنتی اکسیدان فرولیک اسید است که نشان می دهد خاصیت ضد التهابی در بدن و پوست دارد.

    قهوه همچنین سرشار از نیاسین با ویتامین B3 هست که به سیستم‌های بدن کمک می‌کنه که عملکرد بهتری داشته باشن. اگه به طور خاص در مورد پوست صحبت کنیم، به محافظت از سلول‌های پوستی در برابر آسیب UV کمک می‌کنه. تمام این فواید دوست داشتنی به این معنی نیست که باید خودمونو با کافئین بکشیم. وقتی نوبت به کنترل رژیم غذایی می‌رسه باید عوارض کافئین رو هم در نظر بگیرین.

    آیا برای خلاص شدن از شر آکنه باید از قهوه خوردن دست بکشیم؟

    اگه پوستی مستعد آکنه دارین ممکنه نیاز به پرهیز داشته باشین، در حالی که خود کافئین باعث ایجاد آکنه نمی‌شه، ممکنه آکنه رو بدتر کنه. کافئین غدد آدرنال ما رو تحریک می‌کنه که هورمون استرس کورتیزول رو تولید می‌کنه. این هورمون می‌تونه باعث افزایش تولید روغن در پوست بشه که می‌تونه منجر به آکنه بشه.

    علاوه بر این نحوه قهوه خوردن شما هم ممکنه روی پوست تاثیر بذاره. تقریباً 65 درصد از مردم قهوه خودشونو با خامه و یا شکر می نوشن. هر دوی این افزودنی در نوشیدنی قهوه می‌تونه بر آکنه تأثیر منفی بذاره. اگر آکنه‌های بدی دارین می‌تونین مدتی کافئینو کنار بذارین و ببینین چه تاثیری روی پوست شما داره.

    کاهش سلولیت پوست

    تاثیر کافئین بر پوست رو می‌شه اینگونه ادامه داد که استفاده مستقیم از کافئین روی پوست می‌تونه سلولیت پوست رو کاهش بده، بنابراین محصولات مراقبت از پوست کافئین دار موضعی محبوبیت زیادی پیدا کردن. به گفته کارشناسان سلامت پوست کاربردهای موضعی کافئین می‌تونن بطور موقت رگهای خونی رو منقبض کرده و گردش خون رو کند و به پوست ظاهری محکم‌تر بده.

    خرید محصولات بهداشتی

    تاثیر کافئین بر پوست

    کافئین می‌تواند چین و چروک‌ها را برطرف کند

    اگه هنوز هم تاثیر کافئین بر پوست را مثبت نمی‌دونین بهتره به این نکته هم توجه داشته باشین که کافئین باعث از بین بردن چین و چروک میشه و پوست رو جوان‌تر می‌کنه. متأسفانه، چند فنجان قهوه یا چای در طول روز چین و چروکو کاهش نمی‌ده. هیچ مدرکی وجود نداره که نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین دار بتونه پوست شما رو بهبود ببخشه یا با نشانه‌های پیری مقابله کنه.

    اما شما ممکنه با داشتن کافئین در محصولات مراقبت از پوست شانس بیشتری برای داشتن پوست سالم‌تر داشته باشین. حداقل هنگام جلوگیری از شروع اولیه چین و چروک‌ها میشه این اثر رو اثبات کرد. کافئین یک آنتی اکسیدان قویه که این خیلی خوبه چونکه به محافظت از پوست در برابر آسیب در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنه و روند پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب رو کند می‌کنه. اگرچه بعید نیست که این محصولات چین و چروک ریز رو برطرف کنن، اما اثرات آن‌ها در پیشگیری از پیری زودرس رو نادیده نگیرین.

    کافئین تیرگی دور چشم را کاهش می‌دهد

    کافئین با کاهش ظاهر حلقه‌های تیره دور چشمتون می‌تونه چشمان خسته رو از خواب بیدار کنه. کافئین به گردش خون در پوست کمک می‌کنه، همچنین تیرگی قهوه‌ای رنگ زیر چشم رو کاهش می‌ده.

    کرم دور چشم می‌تونه مفید باشه، اما آیا کیسه‌های چای در برطرف کردن پف زیر چشم موثر هستن؟ پاسخ مثبته، اما نه به دلیل محتوای کافئین آنها. این امر عمدتاً به دلیل تانن‌های موجود در چای هست و تأثیرش هم کوتاه مدته. تانن‌ها برای سفت شدن پوست و کاهش التهاب شناخته می‌شن.

    نحوه مصرف

    لازم به ذکره که در صورت بروز هرگونه علائم حساسیتی، باید استفاده از محصولات موضعی کافئین دارو قطع کنین. در آنهایی که دچار واکنش‌های آلرژیک نمی‌شن، فرآورده‌های مد نظر رو می‌تونن روزی 1 الی 2 بار مصرف کرد. تنها کافیست پوستتونو با شوینده مناسب پاک کنین و سپس از سرم‌ها یا محصولات موضعی دیگه حاوی کافئین استفاده کنین. استفاده از کافئین توام با ویتامین سی و عصاره جینسنگ، می‌تونه تاثیر بهتری در روند بهبود کیفیت پوست و روشن سازی اون داشته باشه.

    تاثیر کافئین بر روی پوستو با هم بررسی کردیم شما هم تجربیات خودتونو با ما به اشتراک بذارین.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs