بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    تاریخچه آرایش(بخش اول)

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    تاریخچه آرایش(بخش اول)

    برای قرن‌ها، زنان آرایش می‌کردن. تغییرات بسیار شدیدی بین نحوه استفاده از آرایش، آنچه برای آرایش استفاده می‌شده و اینکه چه کسی آرایش می‌کنه رو پشت سر گذاشته. هزاران ساله که انسان‌ها از لوازم آرایشی استفاده می کنن. اکثر مردم در سرتاسر جهان – مردان، زنان، جوان و پیر – برای حفظ ظاهر آرایش کردن. در حالی که لوازم آرایش همیشه تولید شده، اما سیاسیت هم قاطیش شده. در طول زمان آرایش مورد بیزاری گروه‌های خاصی از مردم بود.

    کتاب مقدس ارمیا، لوازم آرایشو محصولاتی از غرور محض میدونه. سنکا کوچک، فیلسوف رومی، مادرشو به خاطر استفاده نکردن از اونها تحسین میکرد. تا زمانی که مردم - به ویژه زنان - آرایش می‌کردن، برخی از مردان از آن به عنوان بهانه‌ای برای بی‌اعتمادی و تحقیر زنان استفاده می‌کردن. با این حال، صنعت آرایشی و بهداشتی بزرگتر از همیشه هست. هزاران شاید حتی میلیون‌ها نفر آموزش‌های آرایشی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌ذارن. آرایش مردانه در حال بازبینیه. مفاهیم جنسیت ما در حال تغییره و بنابراین، دنیای لوازم آرایشی برای افراد در سراسر طیف جنسیتی قابل دسترسه.

    بنابراین نظرات بقیه و افرادی که از آرایش کردن متنفرن اصلا مهم نیست، لوازم آرایشی قرا نیست جایی بره. ما باید تاریخچه آرایشو در طول زمان با نگاهی به برخی از جالب‌ترین، خطرناک‌ترین، زیباترین و تاثیرگذارترین آرایش‌هایی که تا به حال در چهره انسان استفاده شده، درک کنیم.

    تاریخچه آرایش(بخش اول)

    خرید محصولات آرایشی

    اگه نقاشی‌های مصر باستانو دیدید، احتمالاً متوجه خط چشم مشکی پررنگ عکس‌ها شدید. هم مردان و هم زنان در مصر باستان لوازم آرایش چشمگیری داشتن که از سراسر آفریقای شمالی تهیه می‌شده. مصریان معتقد بودند که پاکیزگی و زیبایی برای خدایان خوشاینده، از این رو روغن‌های معطر می‌زدن، روزانه در رودخانه یا خانه‌های خودشون غسل می‌کردن و از رنگ‌های مختلف برای رنگ کردن پوست، بدن و موهای خودشون استفاده می‌کردن.

    سایه چشم سبز از مالاشیت، خط چشم سرمه، رژ لب و حنا همگی از لوازم آرایشی رایج در مصر باستان بودن. آرایش نه تنها چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌ده، بلکه از چشم‌ها در برابر نور شدید خورشید نیز محافظت می‌کنه.

    مصریان هم از رنگ لب استفاده می‌کردن. مردان و زنان به طور یکسان لب‌های خودشونو با سایه‌های قرمز ، نارنجی و آبی-مشکی برجسته می‌کردن. رنگ لب به عنوان نمادی از وضعیت در میان مصری‌ها عمل می کرده و زنان ثروتمند اغلب با گلدان‌های متعدد رنگ لب دفن می شدن. رنگ گونه‌ها تیره و پررنگ بوده. ناخن‌ها رو با حنا رنگ می‌کردن. از عطر هم استفاده می‌کردن.

    البته، مصری‌ها تنها افرادی نبودن که هزاران سال پیش از لوازم آرایش استقبال کردن. مردم بربر از روغن آرگان مراکشی برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن‌های خودشون استفاده می‌کردن. فراتر از مو، آرایش صورت و ناخن، هنر تزئینی بدن در میان فرهنگ‌های غرب آفریقا، به‌ویژه در نیجریه و ساحل عاج کنونی رایج بوده. نقش‌های هندسی که با خاک رس بر روی بدن نقاشی شده بود، موقعیت اجتماعی افرادو نشون می‌داده. حتی آیین‌های مراقبت از پوست نیز از آفریقا سرچشمه گرفته. ماسک‌های صورت از زیمبابوه و اتیوپی منشا گرفتن و صابون سیاه مرطوب‌کننده و محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش از آفریقای مرکزی شروع شده.

    تاریخچه آرایش(بخش اول)

    خرید محصولات مراقبت از بدن

    در حالی که معمولاً گفته میشه که لوازم آرایشی در شمال آفریقا شروع شده، مردم سراسر آسیا نیز در دوران باستان به مراقبت از پوست و زیبایی علاقه داشتن. در واقع، شیشه‌های مومیایی آبرسان در مقبره‌های چینی پیدا شده که قدمت آن‌ها به 3000 سال قبل از میلاد برمی‌گرده. در حالی که گونه‌ها و لب‌های تیره هم یکی از انتخاب‌های آرایشی مورد علاقه زنان چینی بوده، توجه ویژه‌ای هم به ابروها داشتن. زنان ابروهاشونو با دوده یا مواد معدنی رنگ می‌کردن و شکل‌های مختلف ابرو به مرور زمان مد شد.

    در هند و پاکستان، حنا هزاران ساله که رنگ محبوب برای پوست و مو بوده. چندین اختراع لوازم آرایشی از شمال آفریقا - مثل سرمه چشم و حنا - محبوبیت خودشونو در فرهنگ‌های آسیای غربی هم حفظ کردن. شاید معروف‌ ترینشون هم این باشه که عروس‌ها هنوز از حنا در حنابندان استفاده می‌کنن که یه سنت قدیمی هندیه.

    در سراسر آسیا، مراقبت از پوست نقش مهمی در روتین زیبایی داشته. در حقیقت، این کشور در حال حاضر به عنوان سومین صادرکننده بزرگ لوازم آرایشی در جهانه. در طول تاریخ، زنان آسیایی محصولات زیبایی و آیین‌های بسیار محبوبی مانند غلتک یشمی، ماسک‌های ورقه‌ای و ماساژ صورت خلق کردن .

    یونانیان باستان خیلی دیرتر در تاریخ شروع به آزمایش لوازم آرایشی کردن - حدود 700 سال قبل از میلاد - و به احتمال زیاد بیشتر زنان در یونان باستان آرایش نمی کردن. با این حال، مثل همیشه، مردان چیزهای منفی زیادی در مورد این موضوع داشتند. این نگرش تا روم باستان نیز ادامه داشته. در هر دو فرهنگ، زنان برای آرایشی که تا حد امکان طبیعی به نظر برسه تلاش می‌کردن – مدل‌های موی پیچیده با محصولات مومی تقویت می‌شده، از عسل برای پاک کردن لک‌ها استفاده می‌شده، از کرم‌های سرب برای روشن‌تر کردن پوست استفاده می‌شده، و آرایش چشم و رژگونه مورد علاقه زنان بوده. با این حال، هیچ سابقه‌ای از رنگ آمیزی لب‌های زنان رومی وجود نداره.

    ادامه مطلب را در این مقاله بخوانید.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs