بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    تاریخچه آرایش(بخش دوم)

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    تاریخچه آرایش(بخش دوم)

    در اواسط قرن اول بعد از میلاد، اکثر رومی‌ها از لوازم آرایشی استفاده می‌کردن. برای تیره شدن مژه و پلک از سرمه استفاده می‌کردن. رومی‌ها از گچ برای سفید کردن رنگ صورت خود استفاده می‌کردن.

    این علاقه به پوست رنگ پریده در طول تاریخ اروپا ادامه داشته و گاهی اوقات منجر به انجام کارهای وحشتناکی میشده. در قرون وسطی، زنان به امید دستیابی به چهره‌ای روشن تر، خوشونو می بریدن و خونریزی می کردن. معروف‌ترین اونها، ملکه الیزابت اول بود که روزانه چندین لایه سمی سرب و سرکه می‌کشید تا به پوست سفید معروف خودش برسه. همچنین از یک ماده قرمز رنگ مبتنی بر جیوه بر روی لب‌های خودش استفاده می‌کرده. حتی در دوره رنسانس ایتالیا که اشکال مختلفی از زیبایی زنانه را در بر می‌گرفته، مردم همچنان پوست خود را با مواد سمی روشن می کردن. سرانجام، در اواسط قرن نوزدهم، یک زن قدرتمند علیه لوازم آرایشی سخن گفت. ملکه ویکتوریا علنا آرایشو نامناسب و مبتذل اعلام کرد.

    پوست سفید به معنای زندگی راحت بود در حالی که پوست برنزه نشانه زندگی در فضای باز بود. زنان کلاه می‌پوشیدن، چتر آفتابی حمل استفاده می‌کردن و تمام قسمت‌های قابل مشاهده بدن خود را با سفید کننده‌ها و پاک‌کننده‌های لک می پوشوندن تا رنگی پریده به دست بیارن.

    خرید محصولات آرایشی

    تاریخچه آرایش(بخش دوم)

    بازیگران زن و روسپی‌ها در دوران ویکتوریا به دلیل آرایش کردن، مورد تحقیر قرار می‌گرفتن. زنان از محصولات اطراف خونشون به عنوان آرایش استفاده می‌کردن. اونها ماسک‌های صورتو از بلغور جو دوسر، عسل و زرده تخم مرغ درست می‌کردن. همچنین از پودر برنج برای گردگیری بینی، برداشتن ابروها و ماساژ روغن کرچک روی مژه‌های خودشون استفاده می‌کردن. زنان برای داشتن ظاهری سالم، آب چغندر قرمزو به گونه‌های خودشون می‌مالیدن. هنگامی که لوازم آرایشی اختراع شدن، آرایش کامل صورت همچنان گناه تلقی میشد، اما رنگ‌های طبیعی برای ایجاد ظاهری سالم پذیرفته شد.‌

    هنگامی که دهه 1920 شروع شد و سینمای آمریکا در سراسر جهان محبوب شد، دیگه کسی به ملکه ویکتوریا گوش نمی‌داد. به زودی لب‌های تیره و خط چشم رایج شد. قبل از اینکه به گرایش‌های آرایشی که توسط هالیوود وارد شده برسیم، بهتره که در مورد سنت‌های آرایشی در فرهنگ بومیان آمریکا هم صحبتی داشته باشیم. مانند هر جای دیگه، مردم بومی در سرتاسر قاره آمریکا از اقلام طبیعی برای افزایش زیبایی خودشون استفاده می‌کردن. ظاهرا یوکا از طاسی جلوگیری می‌کرده، ذرت آسیاب شده پوستو لایه برداری می کرده، در حالی که آلوئه اونو شفاف می‌کرده.

    گذشته از مراقبت از مو و پوست، قبایل مختلف بومیان آمریکا از رنگ در جنگ استفاده می‌کردن. این رنگ فقط برای جنگ نبود. اعضای قبیله برای شکار گاومیش، تشریفات یا صرفاً برای زیباسازی رنگ جنگی استفاده می‌کردن. در واقع، هنوز هم برای بسیاری از مناسبت‌ها، از جمله تجمعات سنتی و اعتراضات ، از رنگ جنگی استفاده میشه.

    همانطور که قبلا گفتیم، صنعت سینما رونق گریم را به آمریکا و اروپا آورد. در دهه 1920، مکس فاکتور برق لب، مداد ابرو و حتی اصطلاح "آرایش" را محبوب کرد زیرا محصولاتش مورد علاقه ستاره‌های سینما قرار گرفتن.

    تاریخچه آرایش(بخش دوم)

    خرید محصولات مراقبت از صورت

    خواهر موسس Maybelline TL Williams ژله نفتی و زغال سنگو مخلوط کرد تا مژه‌هاشو تیره و پرپشت کنه. برادرش این ایده رو تجاری کرد و اولین ریمل تولید انبوه رو ساخت. این ریمل امروزه با نام Maybelline شناخته می‌شه. خیلی سریع به لطف کوکو شانل، رنگ چهره روشن از بین رفت و پوست برنزه، چشم‌های تیره، ناخن‌ها و لب‌ها همه چیز پررنگ شد.

    حزب نازی آلمان نیز مانند مردان گذشته، آرایشو تحقیر آمیز می‌دونستنشنیده شده که هیتلر آرایشو تحقیر میکرده و آلمان تبلیغاتیو انجام داده که زنان آلمانی باید " سالم، تمیز و خوش چهره " باشن. در دوران واکنش شدید علیه قدرت‌های محور، زنان در ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و فراتر از اون شروع به استفاده از لب‌های قرمز کردند.

    در دهه 1920، زنان آمریکایی با استفاده از رژ لب قرمز و آرایش صورت کامل شروع به نشان دادن استقلال جدید خودشونو کردن. از آنجایی که تولید تسلیحات افزایش یافت و بسیاری از زنان برای اولین بار وارد نیروی کار شدن، رنگ‌های رژ لب قرمز که به عنوان «قرمز پیروزی» یا «قرمز جنگی» شناخته می‌شد، به عنوان تقویت‌کننده روحیه تلقی می‌شده.

    از دهه 1930 تا 1950، ستارگان سینما مدل‌های آرایش بودن. پس از پایان جنگ، لب قرمز محبوب شد و به امضای ستاره‌های هالیوود مانند مرلین مونرو تبدیل شد. دهه 1960 با لب‌های سفید و تصاویر نقاشی شده روی چهره‌ها، نگاهی آزاد به ارمغان آورد. زنان در دهه 70 و 80 از آرایش چشم سنگین با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سایه چشم استفاده می‌کردند.

    اکنون شاهد ظهور فراوون لوازم آر ایشی هستیم، چونکه همه جنسیت‌ها در صورت تمایل می‌تونن از اون استفاده کنن. امروزه آرایش طبیعی‌تره و عناصر متفاوتی را از گذشته گرفته و آنها را در ظاهر امروزی جا داده. آرایش در صدها نوع و رنگ، هم برای زنان و هم مردان وجود داره. گزینه‌هایی برای آبرسانی به پوست، لایه برداری شیمیایی پوست و بوتاکس وجود داره.

    برای اطلاعات بیشتر مقاله بخش اول را مطالعه نمائید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs