بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    درمان خانگی شپش

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    درمان خانگی شپش

    اول از همه باید بگیم که داشتن شپش یه امر عادی و طبیعیه. اگه کودک شما شپش داره، نگران نباشید. خوشبختانه، کارهای خاصی وجود داره که می‌تونید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و بالقوه خطرناک، از شر شپش خلاص شید. اگرچه این درمان‌های خانگی زمانی موثرن که به درستی انجام بشن، توصیه می‌کنیم قبل از هرچیزی برای مشاوره با متخصص اطفال مشورت کنید.

    شپش سر چیست؟

    حشرات کوچکی که از خون پوست سر انسان تغذیه می‌کنن، شپش سر هستن. به طور معمول، این حشرات از طریق انتقال مستقیم از موهای یک فرد به موهای فرد دیگه گسترش می یابن. اگرچه شپش سر به طور معمول کودکانو مبتلا می‌کنه، بزرگسالان نیز می‌تونن اونو داشته باشن.

    اگرچه بسیاری بر این باورن که داشتن شپش نشانه زندگی در محیطی ناپاک یا بهداشت فردی نامناسبه، اما این تصورات کاملا غلطن. در حقیقت، همه افراد ممکنه به شپش سر مبتلا بشن. همچنین برخلاف تصور رایج، شپش ناقل بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی نیستش.‌

    داروهای تجویزی و بدون نسخه می‌تونن به افرادی که با شپش سر، سر و کار دارن کمک کنن. هنگام استفاده از درمان‌های خاص، حتما دستورالعمل‌های ارائه شده رو به دقت مطالعه کنید و طبق اون عمل کنید. گفته می‌شه، برخی از افراد ممکنه بخوان از استفاده از داروها خودداری کنن. خوشبختانه چند راه موثر برای از بین بردن شپش وجود دارده. که منتهی به استفاده از دارو نمیشه.

    چگونه از شر شپش سر خلاص شویم؟

    یکی از اعضای خانواده شما شپش سر داره و شما به دنبال بهترین راه حل برای این حشرات مزاحم هستین. گاهی اوقات، تنها کاری که برای از بین بردن شپش باید انجام بدید اینه که تخم‌ها، لاروها یا شپش‌های بالغو از روی موهای فرد با شانه شپش شانه کنین. اگرچه برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه موثر وجود داره که می‌تونین در نظر بگیرین، اما می‌تونین درمان‌های خانگی زیر رو هم امتحان کنین.

    خرید محصولات مراقبت از مو

    درمان خانگی شپش

    همچنین، تشخیص زودهنگام مشکل، خیلی مهمه. اگه کودک به تازگی از یک شب اقامت با دوستاش برگشته و یکی از اونا شپش داشته، دلیلی برای وحشت وجود نداره. با رسیدگی زودهنگام به این موضوع می‌تونین به سرعت از شر شپش خلاص بشین. تنها کاری که والدین باید انجام بدن اینه که صبح و عصر به مدت حدود سه هفته موهای کودکو شانه کنن.

    برخی از والدین یا مراقبان نیز ممکنه بخوان شانه زدن با داروهای خانگی رو در نظر بگیرن. تقریباً تمام درمان‌های خانگی برای شپش شامل روشی برای خفه کردن حشراته. ما همیشه توصیه می‌کنیم درمان‌های خانگی رو امتحان کنین تا ببینین جواب میگیرین یا نه؟

    درمان‌های خانگی

    شپش‌ها را با شانه بردارید

    اغلب، ممکنه شوره سرو با شپش اشتباه بگیرین و بالعکس. یکی از بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر این حشرات ریز استفاده از شانه مخصوص شپشه. شانه کردن مرطوب یکی از موثرترین و سنتی‌ترین روش‌های از بین بردن شپش از مو هست. به گفته متخصصان، شانه کردن مرطوب کمک می‌کنه تا حشرات بیشتر دیده بشن. با استفاده از شانه مخصوص شپش، حشراتو شناسایی کرده و به درستی از بین می‌برین.

    علاوه بر این، شانه شپش معمولاً ارزونه. بنابراین، در درمان‌های گران قیمتی که هزینه بیشتری دارن و حاوی مواد شیمیایی بالقوه مضر هستن نیز صرفه جویی میکنین.

    برای انجام شانه کردن مرطوب، با اسپری کردن موهای فرزندتون با نرم‌کننده مخصوص شروع کنین. سپس از شانه مخصوص شپش برای حذف حشرات استفاده کنین. گاهی اوقات ممکنه برای دیدن شپش به ذره بین نیز نیاز داشته باشین. تنها جنبه منفی شانه شپش زمانبر بودنشه. اگر بی‌حوصله هستین، ممکنه بخواهین یه درمان طبیعی دیگه ‌رو در نظر بگیرین.

    سعی کنید شپش را خفه کنید

    یه درمان موثر طبیعی شپش استفاده از روغن بادام یا روغن زیتون برای خفه کردن حشراته. با این حال، یادتون باشه که درمان‌هایی که شامل «خفه کردن» شپش‌ها می‌شن، فقط حشرات را بی‌حس می‌کنن و گرفتن اونا روی شانه آسونتر میشه. در صورت نیاز، روغن را دوباره بمالین. ما استفاده از سس مایونز یا وازلین رو پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا اینها می‌تونن آشفتگی غیر‌ضروری ایجاد کنن و ممکنه شستنشون هم چالش برانگیز باشه..

    با جدا کردن موهای فرزندتون به بخش‌های کوچک شروع کنین.. پس از پایان شانه زدن موهای کودک، آن را با شامپوی سنتی بشورین، آبکشی کنین و تکرار کنین، و در نهایت موهای کودکو خشک کنین. هر زمان که این درمان طبیعی شپش رو انجام دادین، حوله‌های استفاده شده رو کاملا بشورین. ما همچنین توصیه می‌کنیم شانه رو با خیساندن آن در محلول سفید کننده مخلوط با لیزول تمیز کنین. یا می‌تونین شانه شپشو به مدت 10 دقیقه در آب بجوشونین یا حدود 30 دقیقه در سرکه خیس کنین. این روشو هر روز به مدت هفت روز تکرار کنین. پس از این، هر شب موهای کودکو چک کنین تا مطمئن بشین که تو کارتون موفق بودین.

    خرید محصولات آرایشی

    درمان خانگی شپش

    از روغن های ضروری برای درمان شپش طبیعی استفاده کنید

    یکی از محبوب ترین درمان‌های خانگی برای شپش استفاده از روغن‌های ضروری مانند: • روغن چریش • روغن اوکالیپتوس • روغن اسطخدوس • روغن درخت چای • روغن گل میخک • روغن برگ دارچین • روغن انیسون • روغن جوز هندی • روغن نعناع • روغن آویشن قرمز

    با این درمان طبیعی شپش با مخلوط کردن دو اونس روغن زیتون با حدود 15 تا 20 قطره اسانس مورد نظرتون شروع کنین. روغنو یک شب در موها و پوست سر فرزندتون بذارید بمونه. برای بهترین نتیجه، مطمئن بشین که این درمان طبیعی شپش برای حداقل 12 ساعت روی پوست سر و مو بمونه. بعد از این کار، موهارو شانه کنین، شامپو بزنین، آبکشی کنین و در صورت نیاز تکرار کنین.

    اطراف خانه خود را تمیز کنید

    یکی دیگه از راه‌ها برای اطمینان از عاری بودن فرزندتون از شپش، شستن یا تمیز کردن هر چیزیه که ممکنه در تماس نزدیک با فرد مبتلا به شپش باشه. پیشنهاد می‌کنیم اقلام آلوده به شپشو در آب 130 درجه فارنهایت (54 درجه سانتیگراد) بشورین، اونارو به مدت 15 دقیقه در یه خشک کن داغ یا زیر نور خورشید قرار بدین، یا اینکه اقلام رو در یه کیسه پلاستیکی قرار بدین طوری که هوا واردش نشه و اجازه بدین به مدت دو هفته همونجا بمونه. این فرآیند به طور موثر هر گونه نیش و شپشو از بین می‌بره. علاوه بر این، سعی کنید مبلمان و نقاطی رو که ممکنه حشرات در اونجا افتاده باشن جاروبرقی بکشین.

    مواردی که برای از بین بردن شپش باید از آنها اجتناب کرد

    با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ، در مورد از بین بردن شپش، باید از انجام کارهای زیر خودداری کنید: • از نرم کننده‌های سنتی استفاده نکنین چونکه می‌تونه به عنوان مانعی برای درمان شپش عمل کنه. • از دوز اضافی داروهای تجویز شده بدون راهنمایی متخصص استفاده نکنین. • هیچ دارویی به چشم نباید وارد شه. • محل زندگی یا خانه رو بخور ندین، چونکه می‌تونه برای حیوانات خانگی و انسان سمی باشه. مهمتر از همه، برای راهنمایی با یک متخصص صحبت کنید.

    مقاله قبلی را در خصوص چگونگی انتشار شپش مطالعه نمائید.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs