بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    9 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    9 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

    ممکنه ساده به نظر برسه، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه داره. انجام اون به روش صحیح میتونه تفاوت بین درخشان شدن پوست و بروز آکنه رو ایجاد کنه. در ادامه همراه من باش تا به 9 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز بپردازم. خیلی بر این باورن که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که کثیف به نظر میرسه، فقط باید صورت رو شست. جنیفر هیلی، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره از اسکاتسدیل، آریزونا، میگه: در واقع، توصیه میشه که صورتت رو دو بار در روز بشوری. با این وجود، تعداد دفعه‌هایی که صورتت رو میشوری ممکنه کمتر از نحوه انجام کار مهم باشه. فرقی نمی‌کنه نوع پوست، بافت یا وضعیت فعلیت چجوری باشه، هیلی تاکید کرد که روتین پاکسازی شبانه از اهمیت ویژه‌ای برخورداره و باید بهش پایبند باشی. برای شروع تمیز کردن پوست آماده‌ای؟ پس بزن بریم رفیق!

    1. اول تمام آرایشت رو به درستی پاک کن

    قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کن. با این پاک کننده ملایم سعی کن که آرایشت رو پاک کنی.

    2. برای تمیز کردن صورتت از صابون خشن استفاده نکن

    صابون‌های نواری می‌تونن تعادل pH پوست رو تغییر بدن، مگه اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشن، که امکان رشد باکتری‌ها و مخمرهای بیشتری رو فراهم می‌کنن. پاک کننده‌های صورت، به خصوص مومیایی کننده‌های پاک کننده، برای پوست‌های ظریف ساخته شدن. تمایلی برای افراد وجود داره که به دنبال فوم‌های «کف‌کننده» باشن، چون فکر می‌کنن اگه کف نکنه، پاک‌کننده نیستش.

    3. از آب ولرم استفاده کن

    بیا این رویا رو کنار بزار: منافذ پوستت درب نیستن. آب گرم اونها رو باز نمی‌کنه و آب سرد اونها رو نمیبنده. حقیقت اینه که دمای زیاد آب میتونه باعث تحریک بشه، پس بهتره حد وسط رو رعایت کنی. وقتی به خودت تو آینه نگاه می‌کنی، نمی‌خوای پوست برافروخته رو ببینی. همچنین ممکنه از خودت بپرسی: "آیا من میتونم صورتم رو فقط با آب بشورم؟" طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، بهتره از یه پاک کننده ملایم استفاده کنی. یه پاک کننده برای صورتت چه میکنه؟ این میتونه به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کنه.

    9 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

    [/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]
    مشاهده محصولات مراقبت از صورت
    [/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    به آرامی لایه‌برداری کن

    اسکراب می‌تونه مانع محافظ طبیعی پوست رو از بین ببره. بهترین راه برای تمیز کردن پوست اینه که با نوک انگشت‌هات ماساژ بدی و حداقل یک یا دو دقیقه به آرومی ماساژ رو ادامه بدی. برای لایه برداری، به دنبال موادی در پاک کننده‌هات باش که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم‌های میوه هستن.

    زیاده روی نکن!

    پوستت دارای یه سد طبیعی که از اون محافظت می‌کنه و به حفظ رطوبت کمک می‌کنه. در حالی که استفاده از یه اسکراب یا پاک کننده ممکنه در روز اول نرم به نظر برسه، شستشوی بیش از حد سخت یا استفاده روزانه از این محصولات میتونه به لایه بیرونی پوست آسیب بزنه. یکی از نشونه‌های لایه برداری بیش از حد، حساسیت بیش از حد پوسته. این میتونه باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش در زمان استفاده از محصول بشه. مراقب پاک کننده‌های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستن، مثل اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs)، لاکتیک، گلیکولیک، اسیدهای میوه و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs)، سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید باش. این مواد در از بین بردن پوست خیلی قوی عمل میکنن.

    4. از میسلار واتر استفاده کن

    میسلار واتر حاوی مولکول‌های میسله که به مواد آرایشی و مواد زائد می‌چسبه و اون رو تجزیه میکنه. بعضی از افراد، به‌ ویژه اونهایی که آرایش نمی‌کنن، می‌تونن با میسلار واتر به عنوان پاک‌کننده‌ نگاه کنن.

    5. از ابزارهای غیر ضروری استفاده نکن

    مطالعه‌ها نشون میدن که میزان باکتری‌هایی که روی اسفنج‌های لوفا تجمع میکنن، دلیلی بر اینه که این اسفنج‌ها ممکنه ایده خوبی نباشن، مگه اینکه در تمیز کردن مداوم اون‌ها در محلول سفید کننده دقت کنی.

    9 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

    [/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]
    مشاهده محصولات بهداشتی
    [/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    6. گردن و فکت رو فراموش نکن

    خط فک و گردنت در معرض آلودگی و تجمع زباله هست و اونها هم به توجه نیاز دارن. وقتی که صورتت رو با ماساژ پاکسازی می‌کنی، انگشتات رو به آرومی در یه حرکت رو به بالا مالش بده تا گردش خون شروع بشه و پوستت رو تشویق کنی تا سفت و طبیعی بمونه. این جز ماساژ میتونه به آرامش کمک کنه.

    7. با یه حوله نرم خشک کن

    وقت اونه که در مورد خشک کردن تجدید نظر کنی. چکیدن آب روی صورتت اون رو هیدراته نمی‌کنه. در واقع، وقتی که آب تبخیر میشه، پوست منجر به خشکی میشه. یادت باشه که به آرومی با یه حوله نرم و ضد میکروبی صورتت رو خشک کنی و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم خیلی محتاط باش.

    8. صورتت رو زیاد نشور

    بیشتر مردم فراموش می‌کنن که احتمالا صورتشون رو زیر دوش هم میشورن. کسایی که پوست خشکی دارن به ویژه باید به فکر کم کردن این شستشوی الکی باشن. در حالی که ما در حال بررسی موضوع هستیم و بهت میگم که اگه پوست خشکی داری کمتر بشور صورتت رو.

    9. از مقدار توصیه شده استفاده کن

    اگه تعجب می‌کنی که چرا پاک‌کنندت اونطور که وعده داده شده (یا اونطور که تعریف شده، کار نمی‌کنه)، بررسی کن که چقدر استفاده میکنی. برای پاک‌کننده‌های گرون‌تر، ممکنه وسوسه استفاده کمتر از مقدار توصیه شده برای افزایش استفاده یا صرفه‌جویی در هزینه وجود داشته باشه. در صورت شک، برچسب رو بخون تا مقدار توصیه شده رو بدونی. برروی محصولات بیشتر آزمایش‌هایی رو انجام میدن تا مطمئن‌ترین و مؤثرترین مقدار رو برای استفاده عمومی پیدا کنن.[/vc_column_text][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]
    خواندنی: آموزش پاک کردن ریمل
    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs