بهار تخفیف سولوکالا
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
بهار تخفیف سولوکالا
دسته بندی محصولات
    بسته

    مراقبت در دوران پریود

    [vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline="no" text_larger="no"]

    مراقبت در دوران پریود

    اگه در حال خوندن این مطلبین، احتمالاً می‌دونین که وقت پریود چقدر می‌تونه ناخوشایند باشه. احتمالاً دچار گرفتگی عضلات، نوسانات خلقی، هوس و اون لحظاتی شدید که یه هو فراموش کردین که چند محصول قاعدگی رو تو کیفتون بذارین. علاوه بر همه این مشکلات و درد و ناراحتی، هنوز باید با مشغله‌های روزمره خودتونم کنار بیاین. این شرایط ممکنه همه چیزو به هم بریزه، چه برسه به اینکه برنامه مراقبت از خودتون هم داشته باشین. قاعدگی شما ممکنه گاهی اوقات ناراحت کننده باشه، راه‌های زیادی وجود داره که می‌تونین این دردارو قابل تحمل‌تر کنینن! در اینجا چند نکته برای خودمراقبتی وجود داره که می‌تونه به شما در مقابله با درد پریود کمک کنه.

    از گرما درمانی برای تسکین گرفتگی عضلات استفاده کنید

    اگرچه علائم پریود متفاوته، اما دردهای پریود از قدیمو ندیم بودن. اگه تا به حال در طول دوره قاعدگی خودتون گرفتگی عضلاتو تجربه کردین، می‌تونه دردناک‌ترین بخش این روند ماهانه باشه. گاهی اوقات واقعا دردهای عضلانی قابل تحمل نیستن. با این حال راه‌های زیادی برای کاهش این درد وجود داره که یکی از آنها گرما درمانیه!

    دردهای قاعدگی چیست؟

    گرفتگی‌های پریود معمولاً به دلیل انقباضات قوی در رحم ایجاد می‌شه. این انقباضات ممکنه به سطوح بالای هورمونی به نام پروستاگلاندین نسبت داده بشه که مسئول کنترل لخته‌های خون در بدنه. هر چی سطح این هورمون بیشتر باشه، احتمال گرفتگی شدیدتره.

    گرما چگونه گرفتگی عضلات را از بین می‌برد؟

    اگرچه ممکنه برای تسکین گرفتگی عضلاتتون از داروهای بدون نسخه استفاده کنین، اما این تنها راه حل نیست. استفاده از پد گرم کننده به اندازه ایبوپروفن در تسکین درد قاعدگی موثره. گرم کردن مناطق آسیب دیده می‌تونه به آرامش و کاهش تنش در عضلات شکم کمک کنه. همچنین می‌تونه جریان خونو بهبود ببخشه و تورم در ناحیه رو از بین ببره.

    در اینجا چند راه وجود داره که می‌تونین در طول روز از گرمادرمانی استفاده کنین: • دوش/حمام آب گرم بگیرین • یک دستمال گرم یا یک پد گرم کننده روی شکمتون قرار بدین • برای خودتون یه فنجان چای دم کنین

    مراقبت در دوران پریود

    خرید محصولات بهداشتی بانوان

    از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید

    اگه متوجه شدین که ناگهان هوس خوردن شیرینی‌ها و غذاهای پر کربوهیدرات کردین، باید بدونین که تنها نیستین. داشتن این احساسات کاملاً رایجه. در واقع، این حس ممکنه ناشی از عدم تعادل هورمونی باشه. مطالعات نشون می‌ده که میزان سروتونین (هورمونی که به ما احساس سرخوشی می‌ده) در طول قاعدگی در بدنتون کاهش می‌یابه. خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات به بدن اجازه می‌ده تا سروتونین بیشتری تولید کنه.

    گرچه ممکنه تو این مدت پر کردن شکم با بستنی و سیب زمینی سرخ کرده وسوسه انگیز به نظر برسه، اما باید تمام تلاش خودتونو برای جلوگیری از این هوس انجام بدین! عدم تعادل هورمونی ناشی از چرخه قاعدگی می‌تونه منجر به احتباس بیشتر مایعات در بدنتون بشه، بنابراین خوردن غذاهای حاوی سدیم بالا ممکنه باعث بدتر شدن نفخ و گرفتگی عضلات بشه. این موضوع همچنین در مورد غذاهایی که محتوای چربی و کافئین بالایی دارن هم صدق می‌کنه.

    از چه غذاهایی پرهیز کنم؟ • گوشت قرمز • لبنیات (پنیر، خامه و غیره) • غذاهای شیرین • غذاهای سرخ شده (سیب زمینی سرخ کرده، مرغ، دونات و غیره) • جوش شیرین • قهوه

    به جای آن چه غذاهایی بخورم؟ در طول دوره قاعدگی، توصیه می‌شه که از غذاهای غنی از ریزمغذی‌های ضروری استفاده کنین. مطالعات نشون می‌ده که غذاهای غنی از کلسیم، منیزیم و ویتامین B6 در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند نفخ، ولع خوردن و خستگی مفیدن.

    غذاهایی که دارای این مواد مغذی هستند عبارتند از: • ماهی • میوه‌ها (هندوانه، موز و ...) • طیور • شکلات تلخ • آجیل • سبزیجات برگ دار (اسفناج، کاهو، کلم پیچ و غیره) • آب

    مراقبت در دوران پریود

    خرید محصولات بهداشتی

    کمی ورزش سبک انجام دهید

    ورزش ممکنه آخرین کاری باشه که می‌خواهین در طول قاعدگی انجام بدین، اما در واقع فواید زیادی داره. ورزش مؤثرتر از مسکن‌ها در درمان درد قاعدگی عمل میکنه. گرچه لم دادن روی مبل با کیسه آب گرم فوق العاده به نظر می‌رسه، اما همیشه جایی برای فعالیت بدنی وجود داره!

    چه نوع تمریناتی باید انجام دهم؟

    لزوماً لازم نیست یک تمرین شدید انجام بدین تا فواید اونو احساس کنین. در واقع، ورزش سبک هم می‌تونه این کارو انجام بده. زنانی که دو بار در هفته به مدت 30 دقیقه یوگا انجام بدن، درد و علائم قاعدگی کمتری رو تجربه می‌کنن. اگه علائمتون دردناکه یا آمادگی رفتن به باشگاه رو ندارین، یوگا ممکنه ورزش مناسب شما باشه!

    همچنین زنانی که در طول دوره‌های قاعدگی‌شون ورزش‌های هوازی متوسط انجام می‌دن، سطوح پایین‌تری از اختلال در تمرکز، تغییرات رفتاری و درد داشتن. اگر به طور معمول به ورزش شدید علاقه دارین، ورزش‌های هوازی می‌تونن راهی عالی برای همگام شدن با سطح ورزش شما باشن.

    یادداشت برداری یا استفاده از برنامه ردیابی دوره را در نظر بگیرید

    قاعدگی علاوه بر ایجاد ناراحتی فیزیکی، می‌تونه از نظر احساسی هم خسته کننده باشه. زنان، به ویژه اونایی که علائم PMS را تجربه می‌کنن، ممکنه در طول دوره قاعدگیشون از نوسانات خلقی، تحریک پذیری و اضطراب رنج ببرن. با این حال، این دوره می‌تونه یک فرصت عالی برای تماس با احساسات و پردازش آنچه در بدنتون می‌گذره باشه. چند دقیقه از روزتونو برای یادداشت افکار و احساسات خود برنامه ریزی کنین. همچنین می‌تونین تمام علائمی رو که تجربه کردین و تأثیر اونها بر فعالیتتونو در طول روز ثبت کنین. این کار به شما کمک می‌کنه تا نه تنها الگوهای فعالیت در دوره قاعدگی خودتونو پیدا کنین، بلکه یاد میگیرین در این دوران چطوری با خودتون مهربونتر باشین.

    پریودها لزوماً منتظر رسیدن "زمان مناسب" نیستن. گاهی اوقات در تصادفی ترین و ناخوشایند ترین لحظات شروع میشن. و بدتر از اون اینه که یادتون بره قبل از بیرون رفتن، چند پد بهداشتی بذارید تو کیفتون! سعی کنین همیشه پد بهداشتی در زمان نزدیک شدن به دوره قاعدگی همراه خودتون داشته باشین.

    هر چند وقت یکبار باید پد/تامپونم را عوض کنم؟

    مهمه که پدها و تامپون‌های خودتونو در طول روز عوض کنین. تعویض منظم نه تنها باعث میشه احساس راحتی و تمیزی بیشتری داشته باشین، بلکه از خطر ابتلا به سندرم شوک سمی (TSS) نیز جلوگیری می‌کنه. گرچه این یک وضعیت پزشکی نادره، اما سندرم شوک سمی می‌تونه ناشی از سموم آزاد شده از رشد بیش از حد باکتری به نام استافیلوکوکوس اورئوس باشه. این باکتری به طور طبیعی در ناحیه واژن یافت می‌شه. این باکتری می‌تونه در حین استفاده، یک بیوفیلم روی محصولات قاعدگی ایجاد کنه. توصیه می‌کنیم که هر 4 تا 8 ساعت یکبار تامپون‌ها رو عوض کنین، این امر برای پدهای قاعدگی نیز صدق می کنه . این زمان‌ تعویض‌ها ممکنه متفاوت باشن زیرا هر فردی در طول دوره‌ی قاعدگیش جریان‌های خون متفاوتی را تجربه می‌کنه، اما به طور کلی باید به زمان تعویض پدهای بهداشتی بسیار توجه کرد.

    سخن آخر

    چرخه‌های قاعدگی نامرتبن. این دوره نه تنها از نظر جسمی و عاطفی روی شما تاثر میذارن، بلکه در ناخواسته ترین زمان‌ها نیز ظاهر می‌شن. با این حال، حتی با وجود یک برنامه شلوغ، مهمه که در هنگام پریود بودن، مراقبت از خودتونو اولویت قرار بدین.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    بهداشتی
    کیف پول مردانه
    خانه و آشپزخانه
    آرایشی
    مراقبتی درمانی
    عطر و ادکلن
    محصولات چرم طبیعی
    بازگشت به بالا Responsive Divs